Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در ادامه بازار، جریان معاملات متعادل تر خواهد شد. با این حال باید دید بی اعتمادی‌های موجود دست تقاضا تا کجا می‌‌تواند جریان معاملات را به نفع خود و با شیبی ملایم جلو ببرد...

بورس شنبه متعادل است ، اما شما دست به عصا باش!

بورس24 : روز چهارشنبه با انتشار خبر تعیین سقف پنج هزار تومان برای نرخ خوراک گاز شرکت‌های پتروشیمی و همچنین نرخ دو هزار تومان برای سوخت گاز پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و فولادسازان ، در بسیاری از نمادهای کامودیتی‌ محور و شاخص ساز ، معاملات در نزدیکی سقف قیمتی و حتی در صفوف خرید آغاز شد.

در ادامه با توجه به فرصت‌های خروج ایجاد شده ، معاملات به ویژه در نمادهای کوچک متعادل شد ، اما با حمایت سرمایه‌گذاران حقوقی در نمادهای تأثیرگذار، در نهایت شاخص کل با روندی صعودی به کار خود پایان داد.

طی هفته‌های اخیر با اظهارات ضد و نقیض مسئولان در خصوص نرخ خوراک گاز و حذف معافیت مالیاتی درآمد صادراتی برخی محصولات خام و نیمه‌خام پتروشیمی‌ها و سلب اعتماد سرمایه‌گذاران، دید سرمایه‌گذاری در بسیاری از فعالان از بلند مدت به کوتاه مدت تغییر یافته است ، تا جایی که با افزایش هرچند اندک قیمت‌ها شاهد افزایش سریع عرضه‌ها به منظور ذخیره سود و اجتناب از زیان‌های احتمالی هستیم.

برای گرفتن سیگنال خرید امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

در هفته‌های اخیر انتشار صورت‌های مالی 9 ماهه کمتر از انتظار در برخی از شرکت‌های کامودیتی‌محور باعث کاهش تمایل معامله گران به سرمایه‌گذاری در این صنایع و حتی خروج نقدینگی زیاد از سهام این شرکت ها شد.

برای اطلاع از شرکت مشاور سرمایه گذاری در بورس روی لینک کلیک کنید.↪️

انتشار اخبار در خصوص روند مذاکرات برجامی و افزایش خوش‌بینی‌ها به ایجاد توافق و احتمال افت نرخ دلار، از دیگر عوامل تأثیرگذار بر روند قیمت‌ها بود که به همراه سایر عوامل مزبور ، باعث رفتار هیجانی و خروج نقدینگی در هفته اخیر شد.

با تمام این ها، مادامی که حجم و ارزش معاملات در سطوح مساعدی تثبیت نشده و نقدینگی خوبی وارد نشود، نمی‌توان از تغییر روند قطعی بازار صحبت کرد و برای روزهای آتی نیز نباید انتظار تغییرات و تداوم مستمر ، تحرکات سریع و قوی را داشت،

اما از آنجا که اخبار بنیادی دست کم موقتاً موجب ورود نقدینگی به صنایع مرتبط می‌گردد، پیش بینی می شود در ادامه رشد قیمت نمادهای شاخص‌ساز در ابتدا شاهد انتقال بخشی از تقاضا به بازار فردا و درنتیجه آغاز مثبت و متعادل معاملات باشیم.

برای دیدن اخبار بورس امروز روی لینک کلیک کنید↪️

اما احتمالا در ادامه بازار، جریان معاملات متعادل تر خواهد شد. با این حال باید دید بی اعتمادی‌های موجود دست تقاضا تا کجا می‌‌تواند جریان معاملات را به نفع خود و با شیبی ملایم جلو ببرد.

برای مشاهده چشم انداز بورس فردا کلیک کنید...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24