Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنر امروز تشکیل شد. این مجمع 450 تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

تقسیم سود 450 تومانی در مجمع «فباهنر»

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنر امروز تشکیل شد. این مجمع 450 تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*این شرکت طی سالهای اخیر حدود 30 درصد صادراتی بوده است

*به دلیل اینکه نرخ خرید مواد اولیه جهانی بوده و متاثر از آن است

*روند خرید کاتد می تواند متاثر باشد و از آن تاثیر می گیرد.

*مواد اولیه مثل روی 100 درصد نقدی بوده روی حدود 30 درصد از بهای تمام شده و با توجه به نقدی بودن باید لحاظ شود

*در مورد کارخانه لوله مسی و طرح های توسعه ای باید گفت تولید ماهیانه لوله مسی به اندازه کل سال 97 شرکت بوده و یکی از موضوعاتی که منجر به رشد افزایش تولید شرکت خواهد شد رو ی این کارخانه و با رویکرد صادراتی است.

*مس باهنر از منظر تنوع تولید و ساختار بهای تمام شده و فروش در کشور بی نظیر است.

*در ارتباط با موضوع معدن و اصلاح اساسنامه باید گفت که گواهی صلاحیت ما برای دومین سال تمدید شد و طبیعتا ورود ما به این حوزه شرکت در مزایده های وزارت صمت بوده است. اما معادن بزرگ کشور را فریز کرده اند و این موضوع چالش ماست.

*واقعیت این است که در اکتشاف و بهره برداری از معادن اشکالاتی وجود دارد اما تلاش می کنیم تا ما بتوانیم در مزایده شرکت کرده و با توان بالقوه برای اکتشاف اقدام کنیم.

*آزاد سازی پهنا انجام شده و محدوده های معدنی را نظر گرفته ایم.

*خرید از بخش خصوصی نیز با نرخ های بالا چندان برای ما جذاب نیست. اخیرا مذاکراتی را با ملی مس داشتیم تا بتوانیم از معادن با بهره برداری پایین آن شرکت استفاده کنیم که فعلا در حد صحبت است و نمی توان در این خصوص اظهار نظر کرد

*کارخانه سکه زنی از سال 97 توقف فعالیت خورده است اما با جبران در سایر خطوط رشد 10 درصدی برای این سایر خطوط را در نظر گرفته ایم.

*قرار هست که سکه با پوشش فلزی آهنی خواهد بود اما برنامه بانک مرکزی هنوز مشخص نیست و ما منتظر سیاست های این مجموعه هستیم، اگر به دلیل گران بودن سکه نسبت به بهای درج شده در آن قرار باشد اصلاحاتی صورت گیرد، ما سکه ای را می توانیم تولید کنیم که بهای تمام شده کمتری با حداکثر استفاده مواد فلزی را داشته باشد.

*همچنین به سمت تولیدات جایگزین این کارخانه رفته ایم که  اگر به هر دلیل این روند حذف شود توانیم از دستگاه های این شرکت نیز استفاده کنیم.

*از 15 خرداد ماه محدودیت های برقی اعمال می شود و این طبیعتا بر روی تولید شرکت تاثیر دارد.

*کالای ساخته شده پشت خطوط را بالا برده ایم یکی از دلایل قطعی برق بوده، بیشترین مصرف انرژی در واحد ذوب داریم و می خواهیم اگر محدودیت دیماند به ما دادند آن را مصروف بخش ذوب و ریخته گری نکنیم.

*ما برای اولین بار در سال 401 تولید را در هفته اول بعد از تعطیلات داشتیم، البته نمی توان تولید تمام ماه ها را مانند ماه های اخیر دانست.

*سعی کردیم تا تعمیرات در زمان قطعی برق باشد.

*موجودی کالای واسط و کالای نهایی بالاتر می رود که در گزارش سه ماهه مشاهده خواهد شد و دلیل آن به قطعی برق است و می خواهیم کمترین تاثیر را از این موضوع بگیریم.

*در مورد نرخ فروش صادراتی تاکید می شود که حاشیه سود ما در صادرات بیش از مقدار فروش صادراتی ما است.

*مالیات عملکرد ما حدود 8.5 درصد است.

*مس شهید باهنر از صادرات سود خوبی را نصیب خود کرد ضمن اینکه کارخانه لوله مسی 80 درصد تولیداتش را صادر می کند. این موضوع کاهش بهای تمام شده  و همچنین افزایش نقدینگی در شرکت را منجر می شود. این افزایش نقدینگی باعث خرید به موقع مواد اولیه می شود. در نهایت منجر به توان بالقوه مالی و جذب تسهیلات می شود.

*برای سال 1401 به اندازه 41 هزار تن تولید را پیش بینی می کنیم. البته اگر قطعی برق بیش از سال گذشته باشد.

*کارخانه لوله مسی به شرایط تحریمی وابسته است اما تلاش های مجموعه منجر شده که هر سال تولیدش بیش از سال قبل است موضوع اصلی تولید لوله های شیاردار است که روی این موضوع دقت کرده و تلاش می کنیم تا به حداکثر ظرفیت برسیم.

*تولید لوله های شیاردار ابزار و تجهیزات نیاز دارد که در شرایط تحریمی دشوار است و نمی توان زمان دقیقی برای تولید آن داشت لما آنچه که می توان گفت این است که افزایش از 36 به 41 هزار تن در شرکت را را در نظر داریم که حدود 2 تا 3 هزار تن از این 41 هزار تن را روی تولید این کارخانه حساب کرده ایم.

*در خصوص افزایش سرمایه  از محل سلب حق تقدم، نماینده سازمان بورس توصیه به انجام این امر در راستای طرح توسعه شرکت کرد که مقرر شد طرح توجیهی آن آماده شود.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنر با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

گزارش هیئت مدیره/ 30 درصد فروش صادراتی

در ابتدای این جلسه ضیایی مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: این شرکت طی سالهای اخیر تلاش کرده تا روند رو به بهبودی داشته باشد، شهید باهنر حدود 30 درصد از فروش خود را صادرات کرده است. مس شهید باهنر خط نورد و اکستروژن را دارد که به همین دلیل این شرکت را در صنعت خود خاص کرده است.

وی افزود: با نگاهی به صورت های مالی مشهود است که شاهد رشد فروش صادراتی هستیم و این موضوع منجر به رشد سود خالص برای مس شهید باهنر شده است. شرکت توانسته با تلاش و پشتیبانی صدر تامین تمهیدات ویژه ای در صادرات و فروش داشته باشد.

افزایش تولید شرکت

وی گفت: ظرفیت اسمی شرکت 73 هزار تن بوده که این مجموعه در سال 1400 توانسته به تولید بیش از 30 هزار تنی برسد و تلاش می شود تا در سال 1400 نیز تولید 10 میلیون تن بیشتر نسبت به سال 1400 داشته باشیم.

پرسش و پاسخ سهامداران

ضیایی در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص نرخ خرید کاتد در مواد اولیه و تاثیر بر بهای تمام شده گفت: به دلیل اینکه نرخ خرید مواد اولیه جهانی است از آن تاثیر می گیرد. در نتیجه روند خرید کاتد می تواند متاثر باشد و از آن تاثیر می گیرد.

اما مواد اولیه مثل روی 100 درصد نقدی بوده و حدود 30 درصد از بهای تمام شده است که با توجه به نقدی بودن باید لحاظ شود.

طرح توسعه کارخانه لوله مسی

وی مورد کارخانه لوله مسی و طرح توسعه شرکت توضیح داد: در مورد کارخانه لوله مسی و طرح های توسعه ای باید گفت تولید ماهیانه لوله مسی به اندازه کل سال 97 شرکت بوده و یکی از موضوعاتی که منجر به رشد افزایش تولید شرکت خواهد شد روی این کارخانه و با رویکرد صادراتی است.

وی ادامه داد: مس باهنر از منظر تنوع تولید و ساختار بهای تمام شده و فروش در کشور بی نظیر است.

این مقام مسئول در خصوص ورود این شرکت به حوزه معدن گفت: در ارتباط با موضوع معدن و اصلاح اساسنامه باید گفت که گواهی صلاحیت ما برای دومین سال تمدید شد و طبیعتا ورود ما به این حوزه شرکت در مزایده های وزارت صمت بوده است. اما معادن بزرگ کشور را فریز کرده اند و این موضوع چالش ماست.

سرمایه گذاری در بخش معدن

وی تصریح کرد: واقعیت این است که در اکتشاف و بهره برداری از معادن اشکالاتی وجود دارد اما تلاش می کنیم تا ما بتوانیم در مزایده شرکت کرده و با توان بالقوه برای اکتشاف اقدام کنیم. آزاد سازی پهنا انجام شده و محدوده های معدنی را نظر گرفته ایم.

وی در مورد خرید معدن از بخش خصوصی گفت: خرید از بخش خصوصی نیز با نرخ های بالا چندان برای ما جذاب نیست. اخیرا مذاکراتی را با ملی مس داشتیم تا بتوانیم از معادن با بهره برداری پایین آن شرکت استفاده کنیم که فعلا در حد صحبت است و نمی توان در این خصوص اظهار نظر کرد.

کارخانه سکه زنی به کجا رسید؟

ضیایی در مورد کارخانه سکه زنی نیز پاسخ داد: کارخانه سکه زنی از سال 97 توقف فعالیت خورده است اما با جبران در سایر خطوط و رشد 10 درصدی برای آنها سعی بر جبران عدم فعالیت این کارخانه شده است. قرار هست که سکه با پوشش فلزی آهنی خواهد بود اما برنامه بانک مرکزی هنوز مشخص نیست و ما منتظر سیاست های این مجموعه هستیم، وی افزود: اگر به دلیل گران بودن سکه نسبت به بهای درج شده در آن قرار باشد اصلاحاتی صورت گیرد، ما سکه ای را می توانیم تولید کنیم که بهای تمام شده کمتری با حداکثر استفاده مواد فلزی را داشته باشد. ضمن اینکه به سمت تولیدات جایگزین این کارخانه رفته ایم که  اگر به هر دلیل این روند حذف شود توانیم از دستگاه های این شرکت نیز استفاده کنیم.

وی در مورد قعطی برق و سیاست های شرکت گفت: از 15 خرداد ماه محدودیت های برقی اعمال می شود و این طبیعتا بر روی تولید شرکت تاثیر دارد. کالای ساخته شده پشت خطوط را بالا برده ایم یکی از دلایل این موضوع، مسئله قطعی برق است ما بیشترین مصرف انرژی در واحد ذوب را داریم و می خواهیم اگر محدودیت دیماند به ما دادند آن را مصروف بخش ذوب و ریخته گری نکنیم.

موجودی کالای شرکت چرا بالا است؟

وی تاکید کرد: ما برای اولین بار در سال 401 تولید را در هفته اول بعد از تعطیلات فروردین داشتیم، البته نمی توان تولید تمام ماه ها را مانند ماه های اخیر دانست. سعی کردیم تا تعمیرات در زمان قطعی برق باشد.

وی گفت: لازم به ذکر است که موجودی کالای واسط و کالای نهایی بالاتر می رود که در گزارش سه ماهه مشاهده خواهد شد و دلیل آن به قطعی برق مربوط است، می خواهیم کمترین تاثیر را از این موضوع بگیریم.

ضیایی در مورد نرخ فروش های صادراتی گفت: در مورد نرخ فروش صادراتی تاکید می شود که حاشیه سود ما در صادرات بیش از درصد مقدار فروش صادراتی ما است.  مالیات عملکرد ما حدود 8.5 درصد است. مس شهید باهنر از صادرات سود خوبی را نصیب خود کرد ضمن اینکه کارخانه لوله مسی 80 درصد تولیداتش را صادر می کند.

وی افزود» این موضوع کاهش بهای تمام شده  و همچنین افزایش نقدینگی در شرکت را منجر می شود. این افزایش نقدینگی باعث خرید به موقع مواد اولیه می شود. در نهایت منجر به توان بالقوه مالی و جذب تسهیلات می شود.

وی در مورد پیش بینی تولید شرکت نیز پاسخ داد: برای سال 1401 به اندازه 41 هزار تن تولید را پیش بینی می کنیم. البته اگر قطعی برق بیش از سال گذشته نباشد.

پیش بینی میزان تولید کارخانه لوله مسی

وی در مورد کارخانه لوله مسی تشریح کرد: کارخانه لوله مسی به شرایط تحریمی وابسته است اما تلاش های مجموعه منجر شده که هر سال تولیدش بیش از سال قبل است موضوع اصلی تولید لوله های شیاردار است که روی این موضوع دقت کرده و تلاش می کنیم تا به حداکثر ظرفیت برسیم.

وی افزود: تولید لوله های شیاردار ابزار و تجهیزات نیاز دارد که در شرایط تحریمی دشوار است و نمی توان زمان دقیقی برای تولید آن داشت لما آنچه که می توان گفت این است که افزایش از 36 به 41 هزار تن در شرکت را را در نظر داریم که حدود 2 تا 3 هزار تن از این 41 هزار تن را روی تولید این کارخانه حساب کرده ایم.

مدیرعامل مس باهنر در مورد برنامه شرکت در خصوص افزایش سرمایه گفت: در خصوص افزایش سرمایه  از محل سلب حق تقدم طرح توجیهی آن آماده خواهد شد.

در ادامه گزارش حسابرسی نیز قرائت شد و اظهار نظر مقبول نسبت به صورت های مالی ارائه شد.

در پایان نیز به ازای هر سهم 450 تومان بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24