Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل: چشم انداز سودآوری ۶ ماهه دوم پتروشیمی غدیر روشن تر خواهد بود

منتظر خبرهای خوش از پتروشیمی غدیر باشید

بورس24 : پتروشیمی غدیر یکی از شرکت های تولید کننده PVC با ظرفیت اسمی سالانه ۱۳۰هزار  تن است که سهم ۱۶درصدی از تولید پلی وینیل کلراید در ایران و ۹ درصدی در خاورمیانه را دارد.

این شرکت علیرغم افت قابل توجه قیمت PVC در بازار های جهانی بر اساس گزارشات منتشر شده توانسته عملکردی قابل دفاع را ارائه دهد.

حسین صفاری مدیر عامل پتروشیمی غدیر در توضیح عملکرد شش ماهه و اقدامات صورت گرفته در بخش بازرگانی و فروش این طور به بورس24 توضیح داد و گفت: بر اساس اطلاعات منتشر شده در کدال تولید پتروشیمی غدیر در مقایسه با شش ماهه مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است و موفق بودیم تا ۸ درصد از برنامه نیز جلوتر باشیم. این در شرایطی است که در سال گذشته تولید ما ۱۰ درصد نیز از برنامه عقب بود.

وی به قیمت PVC اشاره کرد و گفت: سال گذشته در مهر ماه فروش صادراتی با ارقامی در محدوده ۲۰۲۵ دلار بود که اکنون با کاهش ۵۰ درصدی قیمت PVC در محدوده زیر ۱۱۰۰ دلار در حال معامله است، از طرفی قیمت خدمات جانبی (یوتیلیتی) حدودا ۵ برابر شده است.

 قیمت کلر ماده اولیه تولید ما نیز در حدود ۳.۸ برابر شده اما با اقداماتی که در حوزه اصلاح فرآیندها  اجرایی کردیم و علی رغم اورهال ۱ماهه که داشتیم در بخش عملکردی با برنامه ریزی دقیق برای  تامین خوراک و تولید ۲۰ درصد بالاتر از سال گذشته و بالاتر از ظرفیت از افت سود جلوگیری بعمل خواهد آمد و همانطور که گفته شد از برنامه جلوتر هستیم.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر در ادامه افزود:  در بخش تولید نیز توانستیم رکورد تاریخی شرکت را هم در شش ماهه و هم در گزارش یک ماهه به ثبت برسانیم. با تولید ۱۲۲۰۰ تن تولید ماهانه و ۶۲ هزار تن تولید در شش ماهه، با توجه به شرایط موجود  انتظار داریم در گزارش ماه هفتم هم شاهد تداوم رکورد شکنی ها باشیم.

وی گفت: با توجه به استراتژی که در پیش گرفتیم  و برنامه ای که در دست اجراست در سال مالی جاری علی رغم رشد 4-5 برابری شاخص های اثر گزار بر هزینه تولید و کاهش قیمت محصول رکورد میزان تولید محصول را به ثبت خواهیم رساند و در بخش سود آوری هم  بهبود عملکرد خواهیم داشت.

صفاری در خصوص اجرای طرح توسعه شرکت هم گفت: غدیر از زمان تاسیس تا کنون هیچ طرح توسعه ای اجرایی نکرده است و اکنون در بحث تولید کلر آلکالی  وارد شده،اقدامات اولیه مانند  اخذ مجوز و زمین اجرایی شده و در تلاشیم تا اقدامات لازم در بخش دریافت لایسنس را عملیاتی کنیم. انتظار ما این است خبرهای خوبی برای سرمایه گذاران در حوزه مالی عملیاتی و توسعه ای تا پایان سال داشته باشیم.

صفاری در خصوص تولید گریدهای با ارزش افزوده بالاتر هم گفت: باتوجه به نیاز کشور به گریدهای پزشکی و با ارزش افزوده بالا در تلاشیم تا در آینده نزدیک تولید این محصولات را به صورت تجاری استارت بزنیم، که به محض نهایی شدن این برنامه در کدال اطلاع رسانی های لازم عملیاتی خواهد شد.

وی در پایان گفت: در ۶ ماهه نخست بدلیل خرید خوراک، مواد شیمیایی، تجهیزات اورهال و از همه مهمتر سرمایه گذاری هایی که اجرایی شده و به زودی اخبار آن اعلام خواهد شد چشم انداز سودآوری ۶ ماهه دوم پتروشیمی غدیر روشن تر خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24