Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : روز پنجشنبه بود که سخنگوی دولت در اظهار نظری مبهم اعلام کرد که در زمینه رشد نرخ گاز مشترکان و خوراک پتروشیمی ها پیشنهاداتی وجود داشت ، اما دولت به خاطر مردم و بورس افزایش نرخ گاز را نپذیرفت...

خطر از بیخ گوش پتروشیمی ها گذشت ؛ خوراک 10 هزار تومانی منتفی شد

بورس24 : روز پنجشنبه بود که سخنگوی دولت در اظهار نظری مبهم اعلام کرد که در زمینه رشد نرخ گاز مشترکان و خوراک پتروشیمی ها پیشنهاداتی وجود داشت ، اما دولت به خاطر مردم و بورس افزایش نرخ گاز را نپذیرفت.

احمد مهدوی دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار بورس24 در برابر این سوال که آیا با این اظهار نظرها احتمال افزایش سقف نرخ خوراک پتروشیمی ها به متر مکعبی 10 هزار تومان منتفی شده است ، پاسخ داد : بله ؛ این موضوع منتفی است و قرار شده که تعیین نرخ خوراک مبنای یک فرمول باشد.اکنون فرمول نرخ خوراک در قانون، خوب است اما باید  آیین‌نامه آن نوشته شود، در  فرمول باید هاب اروپا حذف شود و بحث رقابت پذیری محصول را هم مد نظر قرار بدهند.

وی گفت : در موضوع قیمت خوراک ما با یک عدد مشخص موافق نیستیم و  نمی‌خواهم که بگوئیم چند، چرا که هدف باید یک فرمول شناور باشد و در تمام برهه های زمانی نیز پاسخگو.

او در پاسخ به این سوال که اگر هاب اروپا را  حذف کنند با این فرمول در بودجه ، فکر می‌کنید حدودا" نرخ خوراک چقدر باشد؟ گفت:اگر هاب اروپا را حذف کنند و نرخ های  داخل را در نظر بگیرند، ( البته مصرف داخل شامل بخش صادرات ، یعنی صادرات به عراق و ترکیه هم بر  قیمت خوراک تاثیر دارد)، این قیمت در حدود ۱۴ تا ۱۵ سنت است.

به گفته وی، همین الان هم  اصلا" فرمول اجرا نمی‌شود، سال گذشته دولت سقف  خوراک را با عوارض  ۵۷۰۰ تومان لحاظ کرده است که طبق فرمول بودجه نبوده است.  

این مقام صنفی در خصوص جلسه روز چهارشنبه انجمن با وزارت نفت گفت : در این جلسه ما حرف‌های خود را زدیم و  دستور پیگیری از سوی وزارت نفت داده شده که با معاونت‌های مختلف‌ این مسائل مطرح شود که ان شا الله به نتیجه برسیم.در مورد یوتیلیتی‌ها هم مطرح شد که باید قیمت گاز و برق‌ مناسب شود ، چرا که نیروگاه‌ها به برخی شرکت ها برق رایگان می‌دهند در حالی که به پتروشیمی های ما با قیمت های بالایی ارائه داده می شود.

برای گرفتن سبد سهام پیشنهادی  خود روی لینک کلیک کنید↪️

برای اطلاع از بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

برای دیدن نبض بازار بورس ایران روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24