Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیر عامل: سود و امید را به بالای ۲۰ همت ارتقاء می دهیم بورس 24 - نشست خبری گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با اصحاب رسانه امروز 18 بهمن برگزار شد. در این نشست...

برگزاری نشست خبری گروه مدیریت سرمایه گذاری امید

بورس24 : نشست خبری گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با اصحاب رسانه امروز 18 بهمن برگزار شد. 

بابک ابراهیمی، مدیر عامل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در این جلسه گفت: ۲۵ درصد مخازن ذخیره سازی نفت خام، ۶۰ درصد مخازن گاز، ۲۷ درصد کنسانتره سنگ آهن سهم انتفاع شرکت در زنجیره ارزش صنعت است. 

وی افزود: امید، سهم  ۱.۲ درصد نیروگاه برق، ۴.۴درصد سیمان و ۱۳ درصد لاستیک را در اختیار دارد. 

به گفته وی، کمپرسور سازی پادنا از شرکت های زیر مجموعه امید، ۱۴۱ درصد افزایش  ریالی طی سه سال اخیر داشته است. همچنین افزایش تولید کمپرسور سازی ۵۲ درصد بوده است.

ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: کویر تایر فروش آنلاین تایر را بدون واسطه و به صورت مستقیم انجام داده که اولین مجموعه در این حوزه بوده است.

وی ادامه داد: از سیاست های عرضه محصولات در بورس کالا از جمله عرضه تایر، حمایت می کنیم، به طور کلی هر زمان دولت در راستای حمایت از مردم، با قیمت‌ گذاری دستوری بازار را کنترل می کند، عدم کارایی در بازار ایجاد می شود.

به گفته وی، رشد بالای ۵۰ درصدی  سود عملیاتی سرمایه‌گذاری امید مربوط به معدن و سنگ‌آهن است و بالاترین فروش محصولات از طریق بورس کالا را داشتیم که به میزان ۵.۵۸ میلیون تن فروش سنگ‌آهن از طریق بورس کالا داشته‌ایم که امسال به ازای هر سهم بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تومان سود تقسیم خواهیم کرد.

وی افزود: در نظر داریم تا سال ۱۴۰۳ سود و امید را به بالای ۲۰ همت ارتقاء دهیم. 

۳ هلدینگ در دل یک این هلدینگ در حال تاسیس 

ابراهیمی از تولد چند هلدینگ در دل هلدینگ امید خبر داد و گفت: در نظر داریم، که گروه صنعتی میان رشته ای، مالی و سیمانی امید را راه اندازی کنیم، که قابلیت عرضه در بازار سرمایه را دارند.

عرضه قریب الوقوع یک کرسی «وامید»

وی در خصوص عرضه یک کرسی مدیریتی وامید گفت: به زودی بلوک و امید عرضه می شود، در این خصوص مذاکراتی هم صورت گرفته و امیدواریم با عرضه این بلوک و ورود خریداران جدید اتفاقاتی خوبی هم رخ بدهد.  

تایر سازان موافق عرضه در بورس کالا 

در ادامه، مدیر عامل کویر تایر گفت: تایر سازان به شدت به دنبال حذف قیمت‌گذاری هستند و امیدواریم که به اجازه بدهند تا در بازار بورس محصولات خود را عرضه کنیم. وزارت صنعت تایر را مشمول قیمت‌گذاری می داند و با ورود به بورس موافق نیست

وی افزود: در صنعت تایر سازی، ما بیش از ۸۲ نوع ماده را با هم ترکیب می کنیم ، که تمام شبکه تامین و تدارک از قیمت‌گذاری معاف هستند ولی محصول نهایی یعنی تایر باید قیمت‌گذاری شوند. 

وی افزود: تایر سازان موافق حضور در بورس کالا هستند، حتی بورس نظر خود را در خصوص موافقت ورود به بورس اعلام کرد که متاسفانه با اعمال  فشار این نظرات حذف شد.

همچنین محمدتقی بابایی مدیرعامل شرکت امیدتابان هوردر این جلسه گفت: در حوزه صنایع برای حفظ روند تولید به سمت خودتأمینی در انرژی برق حرکت می‌کنیم و اولین قرارداد BOT بین دو شرکت خصوصی انجام می‌شود،  ظرفیت ایجاد ۵۴۶ مگاوات برق با استفاده از توربین‌های ساخت شرکت‌های مپنای ایرانی انجام می‌شود و برق آن برای شرکت گل‌گهر تأمین می‌شود.

وی افزود: بلوک یک برق گل‌گهر قبلا تأمین شده برای بلوک ۲ با شرکت گهرسیرجان قرارداد می‌بندیم، بر اساس تعهد تا ۸ بهمن سال آینده وارد مدار می‌ شود و تا پایان تیر ماه سال آینده به صورت آزمایشی تولید می‌شود و بلوک‌های سه و چهار برای تولید انرژی بعداً راه‌اندازی می‌ شوند.

سهرمز افزایش صادرات می دهد

مدیر عامل سیمان هرمزگان در ادامه این جلسه گفت: سیمان هرمزگان در بندر خمیر با ظرفیت ۱.۸ میلیون تن کلینکر در حال فعالیت است که امکان افزایش ظرفیت به یک میلیون و ۹۸۵ هزار تن فراهم شد است.

وی گفت: به دلیل انرژی‌ بر بودن تولید کلینکر در دنیا ۶۰ درصد سیمان از محل کلینکر است و در کشور ما بالای ۸۰ درصد سیمان از کلینکر تولید می‌ شود. بنابراین برای صرفه‌ جویی در انرژی باید میزان کلینکر را کاهش دهیم. برای سال آینده ۴۰۰ هزار تن صادرات داریم، که ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24