Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با وجود آنکه تبعات قیمت‌گذاری دستوری کالاها در دولت گذشته هنوز در کشور قابل مشاهده است، برخی‌ به بهانه التهاب ارزی، نسخه فشار به تولیدکنندگان برای فروش محصولات با نرخ‌های دستوری و ارزان را به صنایع پایین‌دستی مطرح می‌کنند که نتیجه این تفکر ایجاد رانت و فساد است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت‌گذاری دستوری سبب توزیع رانت و ورشکستگی تولید می‌شود

بورس24 : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با وجود آنکه تبعات قیمت‌گذاری دستوری کالاها در دولت گذشته هنوز در کشور قابل مشاهده است، برخی‌ به بهانه التهاب ارزی، نسخه فشار به تولیدکنندگان برای فروش محصولات با نرخ‌های دستوری و ارزان را به صنایع پایین‌دستی مطرح می‌کنند که نتیجه این تفکر ایجاد رانت و فساد است.

«مسلم صالحی» با بیان اینکه باز هم شاهد التهاب ارزی و اعلام برخی دیدگاه‌ها در خصوص قیمت‌گذاری دستوری به شیوه‌های مختلفی هستیم، افزود: عده‌ای عنوان می‌کنند که باید به صنایع پایین‌دستی محصول را ارزان بفروشیم و کاری به تحولات بازارها نداشته باشیم اما مگر همین دیدگاه در دولت قبل تجربه نشد که بار دیگر این نگاه‌ها مطرح می‌شود؟

وی افزود: یکی از مواردی که متاسفانه باعث مشکل در سیستم تولید و عرضه صنایع مادر شده است، بحث دستوری کردن قیمت کالاها در دولت قبل بود، این رویه شاید در برهه‌ای کوتاه و خیلی مقطعی رضایت‌مندی مصرف‌کننده نهایی را داشته باشد، اما آن چیزی که به واقعیت تبدیل می‌شود، ورشکستگی تولیدکنندگان است.

صالحی بیان داشت: قیمت دستوری باعث رانت خواهد شد و در دولت قبل این اتفاق افتاد، هنوز پرونده‌هایی در این زمینه در جریان است، یعنی هر جا به نیت ارزانی در بازار دستوری عمل کردیم جز فساد و رانت چیزی در بر نداشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: با توجه به اهداف و برنامه‌ریزی‌ها و تجربه‌های گذشته، بهترین مسیر برای کمک به مصرف‌کننده و تولیدکننده، رشد عرضه کالاها در بورس کالا است و هر چقدر که بتوانیم کالاهای تولیدی را در بورس کالا عرضه کنیم به ثبات و امنیت اقتصادی کشور کمک کرده‌ایم.

منبع خبر: ایرنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24