Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع خاک چینی ایران با حضور بیش از 82 درصدی سهامداران برگزار شد. 

مصوبات مجمع «کخاک» چه بود؟

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع خاک چینی ایران با حضور بیش از 82 درصدی سهامداران برگزار شد. 

در جلسه، این گونه بیان شد که ارزش بازار سهام شرکت ۶.۶۰۰ میلیار تومان بوه است و به فروش ۸۳۲ میلیاردی رسیده است. 

شرکت از دستاورد های خود در سال 1401 اینگونه عنوان کرد که ، شکستن رکورد فروش صادراتی کائولن فرآوری شده که از سال 1400 که 2 درصد بوده است به 15 درصد رسیده است . از اهداف شرکت صادرات پایدار و افزایش سال به سال آن می باشد . 

شرکت توانسته است به سود خالص ۶۴۱ میلیارد تومان با ۴۵درصد رشد در سال گذشته برسد .

از دیگر اهداف شرکت، برداشت از کارگاه شماره 3 معدن زنور بعد از 20 سال است. در جلسه اینگونه عنوان شد که، این کارگاه از لحاظ ذخیره مقدار زیادی دارد ولی هنوز به صورت عمقی در آن کاری انجام نشده است. در برنامه شرکت هست که دستگاه حفاری را در ان مستقر کنند و بیشتر برای فروش درجه بندی شده در نظر گرفته شده است. برآورد می شود که امسال، بسته به نیاز 60 تا 70 هزار تن بهره برداری شود که عملا در صورت مالی شرکت تاثیرچندانی ندارد.

شرکت اعلام کرد، فروش ۱۸۰هزار تن کائولن فرآوری شده، فروش ۳۳۰هزار تن کائولن درجه‌بندی، فروش ۲۶هزار پانل سبک گازی و فروش ۴.۳۶۸ تن ملات خشک از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت خواهد بود.

از برنامه های صادراتی شرکت که در جلسه اعلام شد، پیش‌بینی ۳۶هزار تن کائولن، ۲۹.۳۳۶ متر مکعب بلوک گازی و ۱.۷۷۲ تن ملات خشک است.

شزکت اعلام کرد که،پروانه بهره برداری از معدن 25 ساله است و ذخایر کائولن آن 150 ساله می باشد و در بحث نرخ گذاری بلوک ، کاست پلاس بر قیمت تمام شده می باشد اما در بحث کائولن در هیئت مدیره براساس نیاز بازار و تورم درصدی افزایش می یابد.

افزایش قیمت کائولن حدود ۳۰درصد خواهد بود که براساس مصوبه هیات مدیره، تا پایان خردادماه با این نرخ شرکت پیش خواهد رفت  و مجددا بررسی روی ان انجام خواهد شد.

ازعلت های طول کشیدن پروژه بلوک اینگونه عنوان شد که، در بحث فروش بلوک دو موضوع وجود دارد، که موضوع اول، ماهیت آن است که با کائولن تفاوت دارد و بسیار رقابتی است. با ۸۰ ارگان و سازمان صحبت ها انجام شده است و شستا نیزدر این راستا حمایت کرده است.موضوع دوم،  قیمت تمام‌شده ما بالا است و ۳۵درصد آن مربوط به استهلاک است .

در خصوص مس و طلا هم اقداماتی انجام داده‌ایم که پس از به نتیجه رسیدن اعلام خواهد شد.

نرخ صادراتی بلوک  23 تا 24 دلار است که به همسایگان شمال غرب و کشورهای همسایه مثل ارمنستان و اریبل عراق و ترکیه فرستاده می شود که ارمنستان و آذربایجان مقاصد اولیه ما هستند.

شرکت علت، کاهش فروش داخلی را وجود بازارهای چینی بهداشتی و کاشی سرامیک اعلام کرد  که به علت وجود تورم و کم شدن تقاضا در بازار داخلی رخ داده است که با شروع پروژه های مسکونی افزایش فروش هم بیشتر خواهد شد.

در بحث بلوک چون هزینه های حمل و نقل زیاد است به همین علت به شمال غرب ارسال خواهیم کرد و همچنین اعلام کرد که بحث بلوک و پنل وابسته به صنعت ساختمان است که با رونق آن ما هم به ظرفیت کامل خواهیم رسید .

شرکت اعلام کرد، حدود ۷۵درصد از بازار کائولن و ۲درصد از بازار بلوک را در اختیار دارد.

این شرکت، در سال ۱۴۰۱، چندین استان را بررسی کرد و با سازمان‌هایی نامه‌نگاری کرد، اما معدن مناسبی پیدا نکرد و در حال گمانه زنی و مشارکت با سرمایه‌گذارانی هست که معدن گرفته‌اند. 

در طبس نیز اقداماتی انجام شده است که در خصوص آن اطلاع‌ رسانی خواهد شد.

در جلسه اعلام شد، نرخ فروش شرکت تقریبا 117 دلار بوده است و درصد مالیات 11% امسال بوده است . ارزصادراتی به صورت حواله می باشد و نرخ بهره تسهیلات ۶درصد گفته شد و نرخ ارز هم ۴۰هزار تومان است.شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه ندارد. شرکت ۶۵درصد از تسهیلات ارزی را تسویه کرده است و تلاش برای استفاده از تسهیلات کم بهره در دستور کار است.

درانتهای جلسه، هامون صبا، املاح ایران، سرمایه‌گذاری صدر تامین، توسعه معادن پارس تامین و فرآورده‌های نسوز ایران به مدت دو سال به عنوان اعضای حقوقی هیات مدیره انتخاب شدند. 

در پایان جلسه با تصویب تقسیم 90 درصد از سود شرکت، به هر سهم ۱۷۵۰ ریال سود نقدی رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24