Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بر اساس رای سهامداران و تصویب هیات رئیسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت قاسم ایران با تقسیم 70 درصد از 483 میلیارد و 50 میلیون و 700 هزار تومان سود خالص منتهی به سال مالی 29 اسفند 1401 موافقت گردید یا به عبارت دیگر به ازای هر سهم (EPS) 677 ریال سود تقسیم گردید.

گزارشی از مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت قاسم ایران: سرعت شتابان «قاسم» در کسب سهم بالای بازار

بورس24 : بر اساس رای سهامداران و تصویب هیات رئیسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت قاسم ایران با تقسیم 70 درصد از 483 میلیارد و 50 میلیون و 700 هزار تومان سود خالص منتهی به سال مالی 29 اسفند 1401 موافقت گردید یا به عبارت دیگر به ازای هر سهم (EPS) 677 ریال سود تقسیم گردید.

حفظ سهم بازار

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت قاسم ایران (سهامی عام) برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰1، با حضور نماینده سازمان بورس اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی شرکت و بیش از 81 درصد از سهامداران در سالن مجموعه ورزشی شرکت پارس مینو برگزار شد.

در این مجمع پس از استماع گزارش عملکرد هیات مدیره توسط مدیرعامل شرکت قاسم ایران، آقای دکتر خزرائی؛ ضمن تایید صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰1 ، روزنامه کثیر الانتشار کیهان به جهت درج آگهی ها و همچنین موسسه حسابرسی و خدمات مالی و مدیریت آزموده کاران به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت سامان پندار به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی علی البدل برای مدت یک سال انتخاب گردیدند.

بر همین اساس و با تاکید بر آمار منتشر شده، قاسم در ۱۲ماهه سال مالی مورد نظر، ۵55۰ میلیارد ریال سود عملیاتی و 4830 میلیارد ریال سود خالص دارد.

اعضای هیات مدیره قاسم، با توجه به تغییر الگوی مصرف خانوار به سمت خرید کالاهای اساسی و کلیدی، چالش‌های جدی در زمینه‌ی حفظ سهم بازار برای شرکت‌های شیرینی و شکلات را قابل پیش بینی می دانند و از این رو برای حفظ و بهبود سهم بازار این نوع شرکت ها استراتژی هایی در این شرکت تدوین شده است.

همچنین شرکت لاین فروش تلفنی را راه‌اندازی کرده است.

رشد سود عملیاتی

به گزارش بورس24 ؛ با توجه به عملکرد مثبت شرکت قاسم ایران در تمامی جنبه های مؤثر بر سودآوری، این شرکت توانسته است نسبت به سال مالی 1400 به میزان 85 درصد به سود عملیاتی خود بیافزاید. همچنین شرکت قاسم ایران با درنظر گرفتن نوع کالا، اقدام به منعقد کردن قراردهای متنوعی با شرکت های تامین کننده کالاهای خود می کند که این امر نیز موجب شناسایی سود مضاعف در برخی کالاها برای این شرکت می شود.

از سوی دیگر گسترش و افزایش تعداد فروشگاه های زنجیره ای پیوند (مینومارت) و فروش به این فروشگاه ها به عنوان فروشگاه تخصصی عرضه محصولات مینو، اضافه شدن ویزیتور تلفنی و بروزرسانی انجام عملیات فروش اینترنتی به صورت  B2B ،توسعه روش های نوین فروش، بهبود فرایندهای فروش تخصصی در حوزه لاین بندی کانال فروش، تکمیل و تنوع سبد محصولات توزیعی در کنار افزایش نرخ محصولات توزیعی افزایش 85 درصدی فروش را محقق کرد.

شرکت قاسم ایران در نظر دارد تا پایان سال ۱۴۰۴ تعداد فروشگاه های زنجیره ای مینومارت را به عدد ۴۰۰ فروشگاه در سراسر کشور ارتقا دهد.

قابل ذکر است، فروش B2B این شرکت پس از شیوع بیماری کرونا با افت رو به رو شد اما در سال جاری برنامه جامع برای توسعه این بخش و ایجاد لاین فروش اینترنتی در نظر گرفته شده است.

اضافه شدن مواد دارویی مخدر و فروش گرم

اضافه شدن سبد دارویی مخدر از دیگر برنامه‌های قاسم به شمار می رود که اخذ مجوزهای آن در مراحل پایانی قرار دارد.

همچنین با توجه به اضافه شدن آب معدنی، نوشابه و نوشیدنی های گازدار در سبد فروش شرکت، فروش گرم در دستور کار قرار گرفته است. مفهوم فروش گرم نیز به این معنی است که کامیون حمل نوشابه بدون نیاز به ویزیتور مستقل، کار ویزیتور،توزیع و پخش و همچنین فروش را انجام می دهد.

تفکیک بازاریابی و توزیع

پیش از این در قراردادهای شرکت، بخش توزیع و فروش با بازاریابی و توزیع یکی بود و یک مارجین داشت اما اکنون این 2 موضوع از یکدیگر جدا و 2 قرارداد مختلف با تامین‌کنندگان منعقد می شود؛ بنابراین سود این بخش کاهش نداشته بلکه از یکدیگر تفکیک شده است.

در پایان این مجمع و بر اساس رای سهامداران قاسم ایران معادل ۷۰ درصد از سود قابل تقسیم به سهامداران این شرکت اختصاصی یافت و به ازای هر سهم قاسم  ۶۷۷ ریال سود رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24