Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

فرهنگیان گفت: سبد محصولات رایان هم افزا متنوع و بر اساس نیاز معامله گران بازار سرمایه ایجاد می شود.

افزایش سود و درآمد عملیاتی «رافزا»

بورس24 : حجت الله فرهنگیان مدیرعامل رایان هم افزا امروز یکشنبه (23 مهر) در نشست خبری هجدهمین سالگرد تاسیس این شرکت با اشاره به محصولات ارائه شده  رافزا در حوزه بازار سرمایه و امور مالی اظهار داشت: بیش از 70 محصول در زیر سامانه‌های خود برای ارائه به مشتریان دارد به طوری که سامانه کارگزاری بورس و فرابورس با ایجاد شبکه‌ای یکپارچه و منعطف تمامی عملیات مربوط به شرکت‌های کارگزاری را بدون محدودیت مکانی از قبل تا بعد معاملات پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: مدیریت ثبت و پردازش معاملات، ثبت و پایش سفارشات با فرمت چاپی فرابورس و امکان  تهیه گزارش های عملکردی متنوع در حوزه بورس و فرابورس بصورت تفکیک شده از خدمات این سامانه به شمار می رود.

تسهیل سازی معاملات

فرهنگیان سامانه کارگزاری بورس کالا و انرژی را شامل گروه‌های مختلف کالایی و انواع بازارها و ابزارهای معاملاتی با حفظ یکپارچگی اطلاعات دانست و تاکید کرد: با استفاده از این سامانه، کلیه عملیات از قبل تا بعد از معامـلات، همچنین گزارشات و امکان ارتباط آنلاین با بانک‌های عامل و مشتریان در اختیار کارگزاری قرار می‌گیرد. همچنین امکان پرداخت وجه مشتریان به کارگزاری بدون محدودیت زمانی و مکانی و مراجعه حضوری به بانک و کارگزاری از قابلیت‌های سامانه پرداخت الکترونیک است؛ با این سامانه، مشتریان می‌توانند در اسرع وقت  معاملات خود را به صورت برخط انجام دهند. همچنین وب‌سایت و سامانه مدیریت محتوا  (CMS) برای ارائه اطلاعات آماری و امکان تهیه گزارشات و دسترسی به  اخبار و تحلیل‌های موجود در کارگزاری بسیار مفید است.

مدیرعامل رافزا  افزود: با به‌کارگیری سامانه مرکز تماس تمامی شـعب کارگزاران بصورت یکپارچه می‌توانند سفارشات غیرحضوری مشتریان را مدیریت کنند.

وی از  راه‌اندازی سامانه احراز هویت غیرحضوری سجام خبر داد و گفت: در این شرایط ‌دیگر نیاز به هیچ مراجعه‌ای از طرف سرمایه‌گذار برای ثبت‌نام و احراز هویت سجام وجود ندارد. این سامانه رایان‌هم‌افزا یامکان را فراهم کرده تا مشتریان برای احراز هویت سجام از هر کجا به صورت آنلاین مراحل آن را انجام بدهند و بدون نیاز به حضور در کارگرازی احراز هویت آن‌ها به طور کامل انجام گیرد.

خبرهای  خوب بورسی

با توجه بر اینکه رایان هم افزا طی ماهه‌های گذشته چندین محصول را به بهره‌برداری رسانده و اکنون مشتریان در حال استفاده از آن هستند که از آن جمله می‌توان به صندوق تضمین اصل سرمایه و مختلط اشاره کرد به طوری که فرهنگیان اعلام کرد:  ماهیت صندوق تضمین بر حفظ اصل سرمایه اشخاص بنا شد‌ه است و با این وجود، واحدهای این صندوق از تنوع خوبی برخوردارند که طیف سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز و ریسک‌پذیر را شامل می‌شود.

وی یادآور شد: صندوق بخشی نیز دیگر محصول جدید شرکت است که آن هم در حال بهره‌برداری از سوی مشتریان است؛ صندوق بخشی نوعی از صندوق های سرمایه گذاری سهامی است که بخش  بزرگی از پرتفوی خود را به صنعت خاصی اختصاص می‌دهد. بنابراین  هر صـندوق بخشی باید بر روی یک صنعت تعریف شد‌ه و اساسنامه خود را تنظیم کند.

مدیرعاما رافزا با اشاره به  استقبال از کاربران صندوق اهرمی گفت: سازوکار نوع واحدهای این صندوق با سطح ریسک آن‌ها ارتباط دارد؛ به این صورت که واحدهای صدور و ابطالی را واحدهای بدون ریسک و واحدهای قابل معامله در بورس را واحدهای پرریسک در نظر می‌گیرند. پرتفوی این صندوق‌ها را عمدتا سهام و حق تقدم سهام تشکیل می‌دهد.

یادآور می شود؛ رایان‌بان نیز از زمستان گذشته به بازار آمده؛ کار این سامانه انتقال وجه برخط برای پرداخت‌های بانکی است که انتقال وجه را از صندوق‌ها به مشتریان به صورت برخط و سیستمی انجام می‌دهد.

البته محصول بی‌آی که پیش از این نیز به آن اشاره شد جزو خط محصول جدید رایان‌هم‌افزا است که اولین محصول  آن در حوزه وفادارسازی مشتریان کارگزاری است.

همچنین در چند ماه‌ پیش رو تا پایان سال، چندین محصول دیگر را در حال آماده‌سازی داریم که از این میان، صندوق بازنشستگی تکمیلی تا آبان ماه رونمایی خواهد شد؛ این صندوق با مدیریت حرفه‌ای و هدفمند، ضمن ایجاد تنوع‌ در ترکیب دارایی‌ها، سعی در کسب بازدهی مناسب برای دوران بازنشستگی دارد.

منبع درآمد عملیاتی

 قابل ذکر است؛رایان هم افزا افزیش سرمایه ای  از ۲۰۰ میلیارد ریال به 1000 میلیارد ریال داشت که این افزایش سرمایه، در مرحله اول 150 میلیارد ریال از محل سود انباشته و  در مرحله بعد 650 میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهام‌داران در روند انجام قرار دارد.

بر همین اساس فرهنگیان از برخی اقدامات توسعه‌ای در حوزه‌های زیرساختی، نرم‌افزاری و فضای فیزیکی این شرکت خبر داد و گفت:  با توجه به ارائه مجوزهای جدید کارگزاری‌ها در سال 1401، رایان هم‌افزا به عنوان اولین ارائه کننده خدمات زیرساخت اختصاصی برای کارگزاری‌های جدید التاسیس، توانسته سهم مناسبی را از این بازار کسب کند.

وی افزود: محصولات جدید رایان‌هم‌افزا منجر به روند صعودی کسب‌وکار شرکت شده و با افزایش فروش محصولات و خدمات، درآمد عملیاتی شرکت نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است و از 1.939 میلیارد ریال در سال 1400 به 2.555 میلیارد ریال در سال 1401 رسیده است.

مدیرعامل این شرکت رفتار نماد رافزا در فرابورس را  همسو و هماهنگ با روند بازار  عنوان کرد و گفت: در این مسیر با همراهی بازارگردان، سعی بر این امر بوده است تا با تمام توان از دارایی سهامداران حفاظت و حراست به عمل آید. از سویی دیگر عملکرد بازارگردان رافزا در حمایت از سهم عملکرد قابل قبولی محسوب می‌شود و همواره سعی شده از حقوق سهام‌دار خرد محافظت شود. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24