Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل زملارد: سود شرکت در آخرین عملکرد خود یعنی دوره 9 ماهه، جهش سنگین ۳۸۰ درصدی داشت که نشات گرفته از اجرای برنامه های سودساز و درآمدزایی  بوده و این روند  برای سال جاری، جدی تر ادامه می یابد.

آخرین جزئیات از چند طرح توسعه «زملارد» / احتمال ورود به حوزه تولید گوشت

ندا فتاحی - بورس24آخرین روز کاری سال 1402 بود که شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر پس از انتشار چندین خبر افزایش سرمایه زملارد، صدور مجوز 1653 درصدی آن را از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در کدال بارگذاری کرد تا به عنوان یکی از نمادهای جریان ساز برای فعالان بازار سرمایه شود.
هرچند این میزان افزایش سرمایه و از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، بسیار خاص و ارزشمند تلقی می شود و اگر هر نماد دیگری این خبر را افشا می کرد با استقبال بسیاری روبه رو می شد اما با گذشت نزدیک به یک ماه، این خبر میان بورسی ها واکنش بالایی دریافت نکرد. به همین منظور بود که بورس24 گفت و گویی را با میثم امیر حسینی مدیرعامل زملارد انجام داد تا علاوه بر چرایی عدم دریافت واکنش مورد نظر از خبر افزایش سرمایه، برنامه ها و اقدامات آتی این شرکت تولیدی را تشریح کند. مهم ترین بخش های این گفت و گو را در زیر می خوانید:
🔹2 نکته برای کاهش استقبال از افزایش سرمایه مطرح است به طوری که زملارد از ابتدای‌ مراحل پیشنهاد تجدید ارزیابی دارایی ها در هیئت مدیره، افشای اطلاعات کرد که از رانت جلوگیری شود.
🔹افشای مرحله به مرحله این اقدام مانند اخذ نظر کارشناسان و اظهار نظر سازمان و بازرسان  در اولویت قرار گرفت تا در مقاطع مختلف سهامداران در جریان باشند و به دلیل میزان بالای این افزایش سرمایه، بتوانند دارایی و سهم خود را مدیریت کنند.
🔹نکته دیگر که برکاهش استقبال اثرگذار بود را می توان افزایش قیمت دلار، طلا و خبرهای مربوط به سایر بازارها مانند خودرو دانست که ارزشمندی این موضوع را تحت تاثیر قرار داد.
🔹سود شرکت در آخرین عملکرد خود یعنی دوره 9 ماهه، جهش سنگین ۳۸۰ درصدی داشت که نشات گرفته از اجرای برنامه های سودساز و درآمدزایی  بوده و این روند  برای سال جاری، جدی تر ادامه می یابد.
🔹زملارد برای تامین و فروش به سوی شرکت های دست اول‌ها رفته به طوری که نهاده و علوفه را از آنها اخذ می کند، بنابراین واسطه ها در بخش تامین، خرید و فروش حذف شده اند.
🔹همانند گذشته تخصیص ارز برای ثبت سفارش ذرت، جو، پودرهای چربی و سویا به عنوان یک مشکل مطرح بوده ولی تلاش می شود تا این محصولات را از وارد کننده داخلی خریداری کرد و از سویی دیگر با واردات برخی مواد اولیه  نیز خواهان بوده‌ تا سود در مجموعه حفظ شود.
🔹هرچند ثبت سفارش برخی محصولات برای تخصیص ارز انجام شده ولی برخی موارد به دلیل کالای رسوبی بودن ثبت ارز نشده اند و این محصولات باید ابتدا به داخل گمرک بیاید و بعد بانک مرکزی تخصیص ارز کند.
🔹در این شرایط تامین کننده‌ای که چنین کاری را انجام دهد پیدا نمی شود و یا حداقل ۲۰ درصد پیش پرداخت می‌خواهد.
🔹زملارد در این شرایط نیز ارز مورد نیاز خود را بازار آزاد تهیه نکرده و با تامین کننده و سرمایه‌گذار داخلی رایزنی کرد.
🔹یکی از برنامه های بلند مدت شرکت، کشت قراردادی و فرامنطقه‌ای است.
🔹برای جلوگیری از خام فروشی اقداماتی انجام شده و شیرخام به شیر خشک و یا لبنیات تبدیل می شود. 
🔹زملارد شیر و خامه پاستوریزه تولید خواهد کرد.
🔹در انتهای سال ۱۴۰۲ مجوز تولید شیر خشک به نام ملاردشیر به سفارش دامون زاگرس اخذ شد و شیر خام به یک ارزش افزوده برای درآمدزایی تبدیل می شود.
🔹زملارد 2 طرح توسعه ای در قالب ایجادی در دست  اقدام دارد. ملایر و گرمسار، مکان اجرای این طرح ها به شمار می روند.
🔹در ملایر طرح 6 هزار راسی در 2 مرحله انجام می شود که فاز اول از ۱۴۰۰ آغاز شده که  پیشرفت خوبی داشته است.
🔹عملیات خاکی ، فونداسیون و ساخت و نصب سوله های طرح ملایر  به مساحت 4 هزار هکتار انجام شد و اکنون در مرحله کف سازی تاسیسات قرار دارد. سهامدار عمده، تامین سرمایه این بخش را بر عهده گرفته است. هزار دام به این بخش منتقل خواهد شد و همزمان نیز اقدامات برای فاز دوم اجرایی و انجام می شود.
🔹فاز یک از مرحله یک طرح ملایر به زودی به بهره‌برداری می‌رسد. 
🔹طرح گرمسار از بخش احداث و بهره برداری چاه آب به چالش  برخورد کرد و طرح به آب نرسید و از سویی دیگر کیفیت آب منطقه نیز برای گاو شیری مناسب نبود.
🔹با رایزنی و جانمایی جدید، به حفر چاه آب جدید اقدام شده و اکنون مذاکرات و بررسی های اولیه صورت گرفته به طوری که دسترسی به آب با کیفیت مطلوب، محتمل است و این موضوع در ماه جاری به پاسخ و نتیجه می رسد.
🔹در صورت عدم دسترسی به حجم و کیفیت مورد نظر آب ، طرح به سمت پرورش گاو پروار هدایت شده تا علاوه بر کار تولید شیر، با نگهداری گوساله نر، واحد پروار راه‌اندازی و تولید گوشت اغاز می شود.

🔹زملارد چند طرح توسعه ای دیگر همچون  احداث کارخانه خوراک سازی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان دارد که روند اجرای آن از ابتدای امسال اغاز شده که طرح پیشرفت ۹۰ درصدی داشته و اکنون آماده بهره برداری است.
🔹این کارخانه از هدر رفته خوراک جلوگیری کرده و به رشد سود منجر می شود.
🔹با توجه به تراکم دامی زملارد، احداث  سالن ۳۵۰ راسی فری استار با سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد تومان آغاز شده که این طرح نیز در مرحله کفسابی قرار دارد و مرحله تاسیسات آن نیز پیشرفت ۹۵ درصدی فیزیکی دارد و نهایت 2 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
🔹این مجتمع تولیدی خواهان احداث استخر ۹۰ هزار متر مکعبی به منظور رفع کمبود آب در تابستان بوده که 8 میلیارد تومان برای حفر آن سرمایه گذاری شده است و تا قبل از آغاز سال آبی، به بهره برداری خواهد رسید.
🔹۸۰ درصد عملیات اجرای این استخر انجام شده است.
🔹این استخر در آبگیری زمین های زارعی و افزایش سطح کشاورزی تاثیر بالایی خواهد داشت.
🔹زملارد ۱۶۰ هکتار زمین زراعی دارد که ۱۲۰ هکتار آن قابل کشت است.
🔹با آبگیری زمین های زراعی، زملارد می تواند قسمتی از مایحتاج خود اعم  از یونجه، ذرت و علوفه را کشت کرده تا به رشد از تولید و سود دست یابد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24