Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

تجدید ارزیابی «غشصفا» همین امسال کلید می خورد + فیلم مجمع

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

در این مجمع 485 ریال به ازای هر سهم براساس سرمایه جدید تقسیم شد.

رئیس مجمع گفت: ما در سال گذشته بخشی از پروژه ها انجام شده حدود 61 میلیارد تومان سرمایه گذاری در دارایی ثابت انجام شده و این در حالی است که تسهیلات مالی به این میزان نیست و از منابع در گردش برای انجام پروژه ها استفاده شده که این برای سال های آتی مشکل زا خواهد شد و با توجه به پروژه هایی که در دستور کار است بهتر از تسهیلات استفاده شده و به جد دنبال شود.

مدیر عامل هم گفت: امیدواریم شرایط صادرات بهبود یابد و ما بتوانیم صادرات را داشته باشیم. کشورهای همسایه مقصدهای ما هستند. تجدید ارزیابی در سال 1403 و پس از اتمام 5 سال از آخرین افزایش سرمایه انجام خواهد شد.

در این مجمع همچنین به موارد زیر نیز اشاره شد:

*استفاده از مشتقات آب پنیر در اکثر شرکت ها به صورت ویژه پیگیری می شود که در پگاه اصفهان با بهره برداری از آن سود بسیار خوبی نصیب شرکت می شود.

*41 میلیون دلار نیازمند سرمایه گذاری در این حوزه در شرکت هستیم ( حدود 556 میلیارد تومان)

*این طرح احتمالا طی دو سال آینده به بهره برداری برسد.

*این طرح هر چه سریعتر استارت بخورد و ماشین آلات آن وارد شود مجموعه سود بیشتری می کند.

*این طرح به گونه ای است که ایران را از واردات بی نیاز می کند و مشتریان آن در حال حاضر حتی حاضر به پیش خرید می کنند.

*صادرات به دلیل اینکه قیمت فروش آن پایین تر از قیمت تمام شده است، کم بوده و این موضوع هم به نوسانات ارزی و الزامات بانک مرکزی مربوط است.

*پیش بینی می شود 15 درصد افزایش نرخ شیر خام نسبت به میانگین سال گذشته داشته باشیم.

*رئیس مجمع و نماینده سهامدار عمده: از شرکت های زیر مجموعه صنایع شیر حداقل 3 شرکت در سال 1403 عرضه اولیه خواهد شد.

تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

رتبه اول در میان شرکت های گروه

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: این شرکت در سالی که گذشت توانست در رتبه اول شرکت های گروه صنایع شیر ایران قرار گیرد. فروش شرکت مطابق با پیش بینی ها بود و عملکرد ما قابل قبول ثبت شده است.

وی ادامه داد: به دلیل مشکلاتی که در تامین ارز و الزامات فروش ارز با قیمت های تعیین شده صادرات برای ما نصرفید و به همین دلیلی نسبت به سال قبل با کاهش رو به رو شد و امیدواریم در سال جاری این موضوع رفع شود و ما بتوانیم صادرات خود را توسعه دهیم که هدف ما کشورهای همسایه خودمان است.

مدیر عامل با اشاره به صورت های مالی گفت: نسبت های مالی شرکت بهتر شده و همچنین سرمایه گذاری در دارایی ثابت صورت گرفته و این مجموعه طرح های توسعه زیادی دارد که برای آن برنامه ریزی شده است، این طرح ها سود شرکت را چندین برابر می کند.

رئیس مجمع: وام بگیرید / تجدید ارزیابی داریم

رئیس مجمع در ادامه این موضوع هشدار داد: ما در سال گذشته بخشی از پروژه ها انجام شده حدود 61 میلیارد تومان سرمایه گذاری در دارایی ثابت انجام شده و این در حالی است که تسهیلات مالی به این میزان نیست و از منابع در گردش برای انجام پروژه ها استفاده شده که این برای سال های آتی مشکل زا خواهد شد و با توجه به پروژه هایی که در دستور کار است بهتر از تسهیلات استفاده شده و به جد دنبال شود.

وی در مورد تجدید ارزیابی نیز در پاسخ به سوال سهامداران گفت: تجدید ارزیابی دارایی ها در سال 1403 و پس از اتمام 5 سال از آخرین افزایش سرمایه از این محل انجام خواهد شد.

طرح توسعه آّب پنیر سود شرکت را چندین برابر می کند

در ادامه مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص طرح های توسعه شرکت توضیح داد: طرح توسعه استفاده از مشتقات آب پنیر به جد در شرکت دنبال می شود که بسیار برای شرکت سود آور است.

رئیس مجمع تاکید کرد: استفاده از مشتقات آب پنیر در اکثر شرکت های صنایع شیر به صورت ویژه پیگیری می شود که در پگاه اصفهان با بهره برداری از آن سود بسیار خوبی نصیب شرکت می شود.

وی تاکید کرد: 41 میلیون دلار نیازمند سرمایه گذاری در این حوزه در شرکت هستیم ( حدود 556 میلیارد تومان) و این طرح احتمالا طی دو سال آینده به بهره برداری برسد، ضمن اینکه این طرح هر چه سریعتر استارت بخورد و ماشین آلات آن وارد شود مجموعه سود بیشتری می کند.

رئیس مجمع خبر داد: طرح توسعه آب پنیر به گونه ای است که ایران را از واردات بی نیاز می کند و مشتریان آن در حال حاضر حتی حاضر به پیش خرید می کنند.

دلیل کاهش صادرات 1402 چیست؟

مدیر عامل در خصوص کاهش صادرات در پاسخ به سوال سهامداران گفت: صادرات به دلیل اینکه قیمت فروش آن پایین تر از قیمت تمام شده است، کم بوده و این موضوع هم به نوسانات ارزی و الزامات بانک مرکزی مربوط است.

وی در ادامه در مورد افزایش نرخ شیر خام به سهامداران پاسخ داد: پیش بینی می شود 15 درصد افزایش نرخ شیر خام نسبت به میانگین سال گذشته داشته باشیم.

رئیس مجمع و نماینده سهامدار عمده در مجمع پگاه اصفهان خبر داد: از شرکت های زیر مجموعه صنایع شیر حداقل 3 شرکت در سال 1403 عرضه اولیه و سال مالی های شرکت همگی 30 آذر ماه خواهد شد.

وی همچنین گفت: صنایع شیر پذیرشش در بورس انجام شده و کارهای اداری به جهت ورود به بازار سرمایه در حال انجام است.

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و رئیس مجمع دستور پیگیری نسبت به بندهای حسابرسی را به شرکت داد.
در پایان نیز به ازای هر سهم 485 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24