Bourse24 Ads 235
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی تولید دارو با حضور بیش از ۵۴ درصد سهامداران امروز برگزار شد.

مجمع «دتولید» 43 تومان سود تقسیم کرد

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی تولید دارو با حضور بیش از ۵۴ درصد سهامداران امروز برگزار شد.

این مجمع ۴۳ تومان سود نقدی بین سهامدارن تقسیم کرد.

اهم نکاتی در طول جلسه مطرح شد به شرح زیر است :

*شرکت رشد ۵۶ درصدی در فروش خالص و ۵۴ درصد  افزایش در سود ناخالص و ۱۵۲ درصد رشد را در سال گذشته ثبت کرده است که عملکرد خوبی بوده است .

*در سال گذشته بیشترین سهم فروش شرکت به شربت ها و قرص ها و دراژه ها اختصاص می‌یابد .

*۳۷ درصد از فروش شرکت به پخش البرز و ۲۰ درصد آن به شرکت سینا پخش ژن و سایر آن سهم ۹ درصدی به شرکت های دیگر داشته است .

*دتولید در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۵۸ میلیارد خرید داشته است که ۱۰۲ میلیارد آن به عنوان موجودی  گرفته شده است .

*شرکت در سال ۱۴۰۲ معادل ۱۳/۵ میلیارد تومان در سال گذشته با ۱۱ شرکت دارویی قرارداد تولیدی داشته است .

* مواد اولیه و  مواد جانبی شرکت از معتبرترین شرکت های خارجی تامین می گردد.

خبر تکمیلی...

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی تولید دارو با حضور حداکثری سهامداران برگزار شد.

رادپور، مدیر عامل شرکت گفت : در سال گذشته، شرکت در فروش خالص ۵۶ درصد رشد و در سود ناخالص 54 درصد رشد و سود خالص 29 میلیارد تومانی را در سال 1401 به 73 میلیارد تومان در سال 1402 رساند و رشد ۱۵۲ درصدی را ثبت کرده است که عملکرد خوبی بوده است .

او گفت : در سال 1402 بیشترین سهم فروش شرکت به شربت ها و قرص ها و دراژه ها اختصاص یافته بود که ۳۷ درصد از فروش دتولید به شرکت پخش البرز و ۲۰ درصد آن به شرکت سینا پخش ژن و سهم ۹ درصدی به سایر شرکت های دیگر داشته است .

مدیر عامل گفت : ما در سال قبل معادل ۱۳.۵ میلیارد تومان از محل تولید های قراردادی درآمد داشتیم که قراردادهای ما با 11 شرکت با این اسامی (شرکت کیمیا سدید دارو، شرکت لیوار،  ایران دارو، شرکت نوژا سلامت فارمد ، شرکت نوتک فار) بوده است. او افزود : ما همچنان این سیاست را امسال هم ادامه خواهیم داد .

وی گفت : دتولید در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۵۸ میلیارد خرید داشته است که ۱۰۲ میلیارد در انتهای سال موجودی  شده است و مواد اولیه و مواد جانبی شرکت از معتبرترین شرکت های خارجی تامین می گردد.

او در ارتباط با اقدامات انجام شده در سال گذشته گفت : درسال گذشته ۶ پروانه برای محصولات جدید گرفته ایم ، آزمایشگاه میکروبیولوژی را به بهره ‌برداری رساندیم، طراحی نقشه‌ های سایت جدید نیمه جامدات ۵۸۰ متر مربع ، انجام مطالعات PMQC بر روی ۱۱۱ بچ محصول و مطالعات پایداری بر روی ۴۰۶ بچ محصول و اخذ افزایش قیمت ۱۸۷ محصولات دارویی و خرید و اصلاح دستگاه دهانه بند خط پرکنی شربت و افزایش سرعت بسته‌بندی از ۳۸ به ۶۰ ظرف در دقیقه از اقدامات سال 1402 برای ما بوده است .

وی در ارتباط با چالش های شرکت این چنین گفت : رقابت شدید بین شرکت‌ های دارو سازی، افزایش قیمت مواد اولیه ناشی از افزایش نرخ ارز ، عدم وصول مطالبات صنعت از دولت، اشباع بازار محصولات ژنریک ، سیاست‌های انقباضی بانک ‌ها، ، عدم افزایش قیمت دارو متناسب با رشد هزینه‌ های تولید از چالش های شرکت در سال گذشته بوده است که با تمام این چالشها ما سود قابل توجهی را ساختیم .

رادپور در ارتباط با اهداف شرکت برای سال 1403 گفت : ایجاد دپارتمان داروهای گیاهی ، بروزآوری و اخذ قیمت فروش جدید با هدف افزایش رقم فروش و افزایش حاشیه سود محصولات ، بازسازی انبار مواد اولیه دارویی و اصلاح واحد آمپول سازی و همچنین تلاش برای صادرات محصولات و افزایش ارز آوری و اخذ پروانه برای ۹ محصول ( General، چهار محصول صادراتی ، هفت محصول گیاهی و مکمل) از برنامه ها و اهداف شرکت در سال جاری است .

مجمع دتولید ۴۳ تومان سود نقدی بین سهامداران تقسیم کرد .

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24