Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 269
تبلیغ بورس24

این خودروهای نادر، نمایانگر دوره‌های مختلفی از تاریخ خودروسازی هستند و کشف آن‌ها در گورستان‌های خودرو، فرصتی برای بازنگری در طراحی و مهندسی گذشته فراهم می‌کند.

خودروهای خاص و فراموش‌شده؛ کشفیات نادر در گورستان‌های آمریکایی

بورس24 : ویل شایرز، روزنامه‌نگار خودرویی بریتانیایی، بیش از ۳۵ سال است که به عکاسی از خودروهای رهاشده آمریکایی می‌پردازد. او در سفرهای خود به تمامی ۵۰ ایالت آمریکا، انبارها، مزارع، بیابان‌ها، شهرهای متروکه و گورستان‌های خودرو را برای یافتن گنجینه‌های پنهان جست‌وجو کرده است.

در این گزارش، تعدادی از کمیاب‌ترین خودروهای کلاسیک که در گورستان‌های خودرویی آمریکا کشف شده‌اند معرفی می‌شوند. بسیاری از این خودروها در شرایط خوبی نیستند، اما هر یک بازتابی از دوره‌ای خاص در تاریخ طراحی و مهندسی صنعت خودرو به‌شمار می‌روند.

این خودروهای نادر، نمایانگر دوره‌های مختلفی از تاریخ خودروسازی هستند و کشف آن‌ها در گورستان‌های خودرو، فرصتی برای بازنگری در طراحی و مهندسی گذشته فراهم می‌کند.

مرکور XR4Ti: نسخه‌ای از فورد سیرا XR4i که بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ در آمریکا عرضه شد و تنها ۲۶٬۰۰۰ دستگاه از آن فروخته شد

مرکور XR4Ti: نسخه‌ای از فورد سیرا XR4i که بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ در آمریکا عرضه شد و تنها ۲۶٬۰۰۰ دستگاه از آن فروخته شد

لینکلن پریمیر ۱۹۶۰: تنها ۴٬۲۰۰ دستگاه از این مدل تولید شد و نمونه‌ای از آن در یک گورستان خودرو کشف شده است.

لینکلن پریمیر ۱۹۶۰: تنها ۴٬۲۰۰ دستگاه از این مدل تولید شد و نمونه‌ای از آن در یک گورستان خودرو کشف شده است.

یگو ۱۹۸۸: خودرویی ساخت یوگسلاوی که به دلیل کیفیت پایین و مشکلات فنی، بسیاری از آن‌ها در دهه ۹۰ میلادی از بین رفتند.

یگو ۱۹۸۸: خودرویی ساخت یوگسلاوی که به دلیل کیفیت پایین و مشکلات فنی، بسیاری از آن‌ها در دهه ۹۰ میلادی از بین رفتند.

پونتیاک کاتالینا ۱۹۶۶: کمتر از ۱۵٬۰۰۰ دستگاه از نسخه کانورتیبل این مدل تولید شد و نمونه‌ای از آن در وضعیت نامناسبی در یک گورستان خودرو یافت شده است.

پونتیاک کاتالینا ۱۹۶۶: کمتر از ۱۵٬۰۰۰ دستگاه از نسخه کانورتیبل این مدل تولید شد و نمونه‌ای از آن در وضعیت نامناسبی در یک گورستان خودرو یافت شده است.

کادیلاک هیرس ۱۹۵۴: تنها ۱٬۶۱۱ شاسی تجاری برای تبدیل به لیموزین، آمبولانس و خودروهای تشییع جنازه در آن سال تولید شد.

کادیلاک هیرس ۱۹۵۴: تنها ۱٬۶۱۱ شاسی تجاری برای تبدیل به لیموزین، آمبولانس و خودروهای تشییع جنازه در آن سال تولید شد.

پکارد کلیپر ۱۹۵۵: از مجموع ۵۵٬۲۴۷ دستگاه تولیدی، تنها ۸٬۳۰۹ دستگاه کلیپر بودند.

پکارد کلیپر ۱۹۵۵: از مجموع ۵۵٬۲۴۷ دستگاه تولیدی، تنها ۸٬۳۰۹ دستگاه کلیپر بودند.

اولدزموبیل ناینتی‌ایت لیموزین ۱۹۶۱: لیموزینی هشت‌نفره که به ندرت یافت می‌شود و نمونه‌ای از آن با قیمت ۳٬۵۰۰ دلار در دسترس است.

اولدزموبیل ناینتی‌ایت لیموزین ۱۹۶۱: لیموزینی هشت‌نفره که به ندرت یافت می‌شود و نمونه‌ای از آن با قیمت ۳٬۵۰۰ دلار در دسترس است.

ایمپریال لبران ۱۹۵۸: خودرویی لوکس که بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ تولید شد و اکنون بسیار نادر است.

ایمپریال لبران ۱۹۵۸: خودرویی لوکس که بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ تولید شد و اکنون بسیار نادر است.

دسوتو کوپه ۱۹۴۶: تنها کمتر از ۲٬۰۰۰ دستگاه از این مدل بین سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۴۸ تولید شد.

دسوتو کوپه ۱۹۴۶: تنها کمتر از ۲٬۰۰۰ دستگاه از این مدل بین سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۴۸ تولید شد.

بیوک وایلدکت ۱۹۶۷: تنها ۲٬۲۷۶ دستگاه از نسخه کانورتیبل این مدل تولید شد.

بیوک وایلدکت ۱۹۶۷: تنها ۲٬۲۷۶ دستگاه از نسخه کانورتیبل این مدل تولید شد.

AMC مارلین ۱۹۶۷: در سه سال تولید، تنها ۱۷٬۴۱۴ دستگاه از این مدل ساخته شد.

AMC مارلین ۱۹۶۷: در سه سال تولید، تنها ۱۷٬۴۱۴ دستگاه از این مدل ساخته شد.

FWD SuCOE ۱۹۴۴: کامیون نظامی ۶ تنی که برای ارتش آمریکا در جنگ جهانی دوم ساخته شد.

FWD SuCOE ۱۹۴۴: کامیون نظامی ۶ تنی که برای ارتش آمریکا در جنگ جهانی دوم ساخته شد.

چکر سوپربا: مدل نادری از چکر که بین سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۳ تولید شد.

چکر سوپربا: مدل نادری از چکر که بین سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۳ تولید شد.

آستین کمبریا: خودرویی بریتانیایی که به ندرت در آمریکا یافت می‌شود.

آستین کمبریا: خودرویی بریتانیایی که به ندرت در آمریکا یافت می‌شود.

کلیپر ۱۹۵۶: تنها در یک سال تولید شد و ۱۸٬۴۸۲ دستگاه از آن ساخته شد.

کلیپر ۱۹۵۶: تنها در یک سال تولید شد و ۱۸٬۴۸۲ دستگاه از آن ساخته شد.

نش امباسادور ۱۹۵۷: آخرین سال تولید نش با تنها ۱۰٬۳۳۰ دستگاه فروش.

نش امباسادور ۱۹۵۷: آخرین سال تولید نش با تنها ۱۰٬۳۳۰ دستگاه فروش.

کادیلاک فلیت‌وود ۱۹۷۱: خودرویی فوق‌لوکس با قیمت دو برابر سدان دو ویل در زمان خود که اکنون در ورودی گورستان Desert Valley دیده شده است.

کادیلاک فلیت‌وود ۱۹۷۱: خودرویی فوق‌لوکس با قیمت دو برابر سدان دو ویل در زمان خود که اکنون در ورودی گورستان Desert Valley دیده شده اس

پکارد کاوالیر ۱۹۵۳: تنها ۱۰٬۷۷۹ دستگاه از این مدل تولید شد.

پکارد کاوالیر ۱۹۵۳: تنها ۱۰٬۷۷۹ دستگاه از این مدل تولید شد.

دسوتو فایرسویپ ۱۹۵۸: تنها ۷٬۶۴۶ دستگاه از این مدل سدان چهاردر تولید شد.

دسوتو فایرسویپ ۱۹۵۸: تنها ۷٬۶۴۶ دستگاه از این مدل سدان چهاردر تولید شد.

کادیلاک هیرس ۱۹۶۳: تنها کمتر از ۲٬۵۰۰ دستگاه از این مدل ساخته شد.

کادیلاک هیرس ۱۹۶۳: تنها کمتر از ۲٬۵۰۰ دستگاه از این مدل ساخته شد.

ویلیز آئرو ۱۹۵۲: خودرویی که بین سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۵۵ تولید شد و تنها ۹۱٬۳۷۷ دستگاه از آن ساخته شد.

ویلیز آئرو ۱۹۵۲: خودرویی که بین سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۵۵ تولید شد و تنها ۹۱٬۳۷۷ دستگاه از آن ساخته شد.

استودبیکر چمپیون ۱۹۵۸: خودرویی نادر با فروش پایین در زمان تولید.

استودبیکر چمپیون ۱۹۵۸: خودرویی نادر با فروش پایین در زمان تولید.

استودبیکر کامندر ۱۹۵۸: تنها ۶٬۷۷۱ دستگاه از این مدل تولید شد.

استودبیکر کامندر ۱۹۵۸: تنها ۶٬۷۷۱ دستگاه از این مدل تولید شد.

مرکوری پارکلین ۱۹۶۴: تنها ۲٬۴۲۰ دستگاه از این مدل تولید شد.

مرکوری پارکلین ۱۹۶۴: تنها ۲٬۴۲۰ دستگاه از این مدل تولید شد.

منبع: autocar

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید



پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24