در گفتوگویی با مجتبی هادیان، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت صنایع غذایی رضوی، وی درباره برنامههای توسعه، چشمانداز صادرات و آینده این شرکت به نکات مهمی اشاره کرد.

بورس24 : در گفتوگویی با مجتبی هادیان، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت صنایع غذایی رضوی، وی درباره برنامههای توسعه، چشمانداز صادرات و آینده این شرکت به نکات مهمی اشاره کرد.
تاریخچه و رشد شرکت
هادیان با اشاره به تاریخچه شرکت بیان کرد:«شرکت صنایع غذایی رضوی از سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را با تولید نان برای بیماران بیمارستان امام رضا آغاز کرده است. توسعه کسبوکار از سال ۱۳۵۱ در همان مکان بیمارستان شروع و نهایتاً در سال ۱۳۵۵ به محل فعلی انتقال یافت. اکنون شرکت با ۲۵ هکتار زمین و ۲۱ خط تولید، انواع فرآوردههای آردی مانند کیک، بیسکویت، دونات و محصولات برند قدس رضوی را تولید میکند.»
وی افزود: «در حال حاضر بالغ بر ۱۶۰ SKU را خودمان تولید و بیش از ۵۰۰ SKU با برند رضوی بصورت برونسپاری در بازار عرضه میشود.»
افزایش سرمایه و ورود به فرابورس
مدیرعامل صنایع غذایی رضوی درباره حضور در بازار سرمایه گفت:«امروز این شرکت به سهامی عام تبدیل شده و سهامدار عمده آن آستان قدس رضوی است. امیدواریم با ورود به فرابورس سهامداران جدیدی را وارد کسبوکار کنیم.»
وی در ادامه بیان کرد: «سرمایه ثبتی شرکت در سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان بوده و امسال با افزایش سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی، وارد فرابورس خواهیم شد. کل فرآیندهای مربوط به فرابورس انجام شده و منتظر عرضه اولیه در روزهای پیش رو هستیم.»
توسعه خطوط تولید و محصولات جدید
هادیان درباره برنامههای آینده شرکت توضیح داد:«ظرفیت تولید شرکت پاسخگوی نیاز بازار است و طرحهای توسعهای در نظر گرفته شده است. از جمله راهاندازی خط تولید اتومات کروسان ظرف دو سال آینده و راهاندازی خط تولید پیتزا برای پاسخ به تغییر ذائقه مصرفکنندگان.»
وی ادامه داد: «در دو سال گذشته خط تولید کیک بدون کاغذ را خریداری و نصب کردهایم. امسال بیش از ۲۰ محصول جدید به سبد کالای شرکت افزوده میشود که تمام تکنولوژی آن داخلی بوده و ساعتی یک تن محصول باکیفیت و مورد پسند نسل جدید تولید میکند.»
رشد سودآوری شرکت...
وی درباره سودآوری شرکت نیز اظهار داشت:«سود صنایع غذایی رضوی از سال ۱۴۰۰ روند افزایشی و قابل توجهی داشته است و بر این اساس مجمع سالانه شرکت مردادماه برگزار میشود تا سود حاصله به سهامداران اعلام شود.»
او یادآور شد: «با توسعه بازار و افزایش فروش، در ۱۰ ماه آینده نیز انتظار رشد سودآوری بیشتری داریم.»
صادرات و بازارهای هدف
هادیان در خصوص صادرات محصولات گفت:«در شرایط فعلی، صادرات بین ۸ تا ۱۰ درصد مجموع فروش شرکت است اما با رویکرد جدید، انتظار داریم این سهم افزایش یابد. حضور موفق در نمایشگاه صنایع غذایی موجب جذب مشتریان جدیدی از امارات، عمان، و تاجیکستان شد. همچنین با شرکت نورالکفیل عراق قراردادی منعقد شده تا محصولات رضوی را در ۲۰۰ فروشگاه زنجیرهای عراق توزیع کنیم.»
وی بازارهای هدف را کشورهای اوراسیا، پاکستان، امارات، عمان، کویت و عراق عنوان کرد.
تنوع محصولات و بازار داخلی
او در ادامه اضافه کرد:«محصولات صنایع غذایی رضوی در حوزه صبحانه، میانوعده دانشآموزان و همچنین مواد اولیه آشپزخانه همچون کمپوت، رب و کنسانترههای آبمیوه توزیع میشود. حتی نبات که در سفره خانهها و ادارات رایج است توسط رضوی تأمین میگردد.»
مدیرعامل درباره جایگاه بازار تهران گفت:«طی سال گذشته سهم قابل توجهی از بازار تهران را گرفتیم؛ به گونهای که اکنون در بیش از ۶۰ درصد فروشگاهها حداقل سه یا چهار محصول رضوی عرضه میشود. محصولات رضوی در ۱۲ فروشگاه زنجیرهای تهران به صورت روزانه تهیّه و توزیع میگردد.»
جمعبندی و چشمانداز
در پایان، هادیان عنوان کرد:«با توجه به ظرفیتها و برنامههای توسعهای که در پیش داریم و ورود قریبالوقوع به فرابورس، هیچ مانع مالی یا صنعتی در مسیر عرضه شرکت وجود ندارد و فقط عرضه اولیه مانده است. امیدواریم با پیوستن سهامداران و سرمایهگذاران جدید، افقهای روشنی برای صنایع غذایی رضوی رقم بخورد.»
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.