به گزارش کدال نگر بورس 24، گزارش عملکرد مالی سهماهه ایرانخودرو تا پایان خرداد ۱۴۰۴ نشان از رشد قابل توجه این غول خودروسازی بورسی دارد. بررسی دادههای منتشر شده بیانگر آن است که مجموع درآمد عملیاتی ایرانخودرو در سه ماهه منتهی به خرداد امسال به سطح ۸۸ هزار میلیارد تومان (۸۸ همت) رسیده است؛

به گزارش کدال نگر بورس24 ، گزارش عملکرد مالی سهماهه ایرانخودرو تا پایان خرداد ۱۴۰۴ نشان از رشد قابل توجه این غول خودروسازی بورسی دارد. بررسی دادههای منتشر شده بیانگر آن است که مجموع درآمد عملیاتی ایرانخودرو در سه ماهه منتهی به خرداد امسال به سطح ۸۸ هزار میلیارد تومان (۸۸ همت) رسیده است؛ رقمی که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۶۴ همت) رشد ۳۷ درصدی را به رخ میکشد و صحت پیشبینیها درباره رونق نسبی بازار خودرو و پذیرفته شدن راهبردهای جدید فروش در این شرکت بزرگ را تایید میکند.
در خرداد ماه، ایرانخودرو با ثبت فروش ۳۰ همتی نشان داد که روند افزایش درآمد ماهانه با سرعت قابل توجهی جریان دارد؛ به طوری که فقط در خرداد، ۳۴ درصد از کل فروش سهماهه شرکت محقق گردید. این سهم بالای خرداد از کل درآمد فصلی، علامتی از افزایش روند تقاضا و موفقیت سیاستهای تولید و فروش ایرانخودرو در پایان فصل بهار است.
در جزئیات ترکیب فروش، همچون سالهای اخیر، خانواده پژو پرچمدار فروش محصولات شد؛ در خردادماه بیشترین تقاضا به محصولات پژو اختصاص یافت و فروش این گروه به رقم چشمگیر ۶,۱۳۷ میلیارد تومان رسید که بخش مهمی از درآمد ماهانه شرکت را تشکیل داده است. پس از پژو، گروه سورن توانست رتبه دوم درآمد خرداد را بهدست بیاورد و سهم قابل ملاحظهای برای خود ثبت کند.
جذابیت ماجرا وقتی بیشتر میشود که بدانیم همین «دو گروه»، یعنی پژو و سورن، در مجموع سه ماه نخست امسال، ۳۴ همت از درآمد عملیاتی ایرانخودرو را به خود اختصاص دادند؛ به عبارتی ۳۹ درصد کل درآمد فصلی ناشی از فروش این دو خانواده اصلی محصول بوده و این موضوع حاکی از نقش حیاتی آنها در رشد درآمد شرکت است.
فضای بازار خودروی کشور در بهار ۱۴۰۴ اگر چه با نوساناتی همراه بود، اما ایرانخودرو با اتکا به تنوع در سبد محصولات و رویکرد هدفمند افزایش تولید به ویژه در گروه پژو و سورن، توانست سهم بازار خود را نه تنها حفظ بلکه تقویت کند و مسیر رشد درآمدی را هموار سازد.
این سطح عملکرد، انتظار سهامداران و فعالان بازار سرمایه را برای ادامه روند صعودی فروش ایرانخودرو در ماههای آتی تقویت میکند؛ به ویژه اگر شرکت بتواند نوآوریهای محصولی و طرحهای فروش جدید خود را با همان شدت و کیفیت پیگیری کند.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.