به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس (تپسی) در خصوص تعیین تکلیف موضوع مخارج انتقالی شرکت و همچنین انتشار صورت های مالی شش ماهه منتهی ۱۴۰۴.۰۶.۳۱ نکاتی به ترتیب اهمیت به شرح زیر ارائه نمود:
به گزارش کدال نگر بورس24 ، شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس (تپسی) در خصوص تعیین تکلیف موضوع مخارج انتقالی شرکت و همچنین انتشار صورت های مالی شش ماهه منتهی ۱۴۰۴.۰۶.۳۱ نکاتی به ترتیب اهمیت به شرح زیر ارائه نمود:
1- دلیل اصلی کاهش سود خالص شرکت نسبت به دوره مشابه افزایش قابل توجه هزینههای مالی است تپسی پس از طولانی شدن فرایند افزایش سرمایه و چالشهای ایجاد شده در این مسیر ناچار به تامین مالی از محل تسهیلات شد. لذا هزینه های مالی شناسایی شده از این محل منجر به کاهش سود گردید.
شایان ذکر است حدود ۹۰ درصد از زبان شرکت معادل ۴٬۰۱۶ میلیارد ریال مربوط به هزینه های مالی بوده این عدد در دوره مشابه سال قبل کمتر از ۱۵۰ میلیارد ریال است.
2- همانگونه که در شفاف سازی قید شده رویه شرکت در خصوص مخارج انتقالی به شرح زیر است:
_ شرکت تا تاریخ ۱۴۰۳.۰۳.۳۱ مشابه سنوات گذشته عمل کرده و مشوق های پرداختی به رانندگان و مسافران را در سرفصل مخارج
انتقالی ثبت نموده است.
_از تاریخ ۱۴۰۴.۰۳.۳۱ شرکت مشوقی های پرداختی را به عنوان هزینه های عملیاتی در سرفصل هزینه جذب و نگهداشت شناسایی کرده است. به همین دلیل در صورتهای مالی منتهی به ۱۴۰۴.۰۶.۳۱ هزینه جذب و نگهداشت در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول با رشد قابل
توجه مواجه شده است.
_ در مورخ ۱۴۰۴.۰۳.۳۱، مانده مخارج انتقالی معادل ۳۷,۶۳۰ میلیارد ریال است این مانده از تاریخ ۱۴۰۴.۰۴.۰۱ طی ۵ سال مستهلک می شود.
_ شرکت برای سنوات آتی بر اساس نظر سازمان حسابرسی عمل خواهد کرد؛ لذا پس از مشخص شدن مصادیق مشوق هایی که می توانند مشمول سرفصل مخارج انتقالی شوند شرکت مشوقهای مذکور را برای دوره های آتی پس از ۱۴۰۴.۰۳.۳۱ مجددا سرمایه ای خواهد کرد.
3- درآمد سه ماهه دوم سال ۱۴۰۳ نسبت به سه ماهه اول همان سال رشد ۱۵۵ درصدی داشته است لیکن در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۴ نسبت به سه ماهه اول سال جاری این رشد به ۷۶.۸ درصد کاهش یافته است مهمترین دلیل تغییر نرخ رشد تحولات و شرایط کشور در انتهای خرداد و کاهش معنادار تردد در تابستان سال جاری بوده است. شایان ذکر است که بیش از ۵۰ درصد درآمدهای شرکت از محل سفرهای شهر تهران ایجاد می شود که در این دوره بیشترین تاثیر را پذیرفته است.
4- افزایش در هزینه های بازاریابی آنلاین و آفلاین به دلیل برنامه های رشد پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۴ بوده که عمدتا در فصل بهار منظور شده است.
5- افزایش در سایر درآمدهای عملیاتی نسبت به دوره مشابه از ۱۰۶ میلیارد ریال به ۹۴۹ میلیارد ریال به دلیل افزایش در درآمد ارائه خدمات است.















نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.