Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

انتخاب: رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز فطر با تبریك این عید خجسته به ملت بزرگ ایران و به همه مسلمانان عالم، عبادات و روزه داری مردم در روزهای گرم و طولانی ماه مبارك رمضان را موجب جلب رضایت پروردگار و ایجاد احساس بهجت و مسرّت معنوی در مردم خواندند و ابراز امیدواری كردند: خداوند متعال توفیق حفظ دستاوردهای تلاش های مجاهدانه رمضان را به همه ملت عطا فرماید.

ایشان یكی از تلاش های مجاهدانه ملت در ماه رمضان را حضور سرافرازانه در راهپیمایی روز جهانی قدس برشمردند و افزودند: ملت ایران با این راهپیمایی سراسری، زنده بودن و ایستادگی ملی را درباره یكی از مسائل مهم جهان و تاریخ اسلام، ثابت كرد و حقیقتا با هیچ زبانی نمی توان اهمیت این حركت را توصیف كرد.

رهبر انقلاب گسترش سنت خوب افطاری های ساده در مساجد و خیابان ها را از دیگر كارهای بسیار شایسته در ماه مبارك رمضان برشمردند و با انتقاد اسراف و زیاده روی در افطاری های بعضی از اشخاص افزودند: مناسب است سنّت دادن افطاری دادن های ساده در مساجد و معابر عمومی مورد توجه همه كسانی قرار گیرد كه در ماه رمضان نیتِ بذل و بخشش و گشاده دستی دارند.

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه دوم نماز با دعوت همگان به پرهیزگاری در "رفتار" و "گفتار" و تقوا در موضع گیری های "اجتماعی، اقتصادی و سیاسی"،‌ به تبیین برخی رویدادها و حوادث مهم ایران و منطقه اسلامی پرداختند.

ایشان تشكیل قوه مجریه جدید را حادثه ای مهم برشمردند و افزودند: به فضل پروردگار و با همت و تلاش همه جانبه، این خواسته قانونی و سنت ملی به بهترین وجه انجام شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با آرزوی توفیق برای رئیس جمهور محترم افزودند: انشاء الله به زودی و با انجام وظیفه مجلس شورای اسلامی در انتخاب وزرای صالح، دولت جدید نیز تشكیل می شود و با همراهی مردم كارهای بزرگ، مهم  و دشواری را كه حاوی منافع بزرگی است به بهترین وجه انجام خواهند داد.

رهبر انقلاب در نوعی مقایسه میان رویدادهای ایران و كشورهای شمال آفریقا و غرب آسیا افزودند: متأسفانه بر خلاف حوادث مسرت بخش ایران رویدادهای منطقه اسلامی نگران كننده است.

ایشان با اشاره به استمرار ظلم و جور صهیونیست ها در حق ملت مظلوم فلسطین افزودند: از جمله مصیبت های دنیای كنونی حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر و دموكراسی از جنایات آشكار رژیم غاصب صهیونیستی است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به از سرگیری مذاكرات دولت خودگران و صهیونیست ها تأكید كردند: یقینا این گفتگوها مانند مذاكرات قبلی جز پایمال شدن حقوق فلسطینی ها و تشویق متجاوز به سركوب و جنایت بیشتر، نتیجه ای نخواهد داشت.

رهبر انقلاب با اشاره به ادعای میانجی گری آمریكا در این مذاكرات افزودند: آمریكا آشكارا در طرف غاصبان صهیونیست قرار دارد و دست پخت استكبار مطمئنا به ضرر فلسطینی ها خواهد بود. ایشان افزودند: دنیای اسلام در مقابل این ستمِ متراكم، لحظه ای كوتاه نیاید و عمل گرگ های درنده صهیونیست و حامیان بین المللی آنها را محكوم كنند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با ابراز نگرانی از اوضاع وخیم مصر افزودند: احتمال وقوع جنگ داخلی در این كشور قوت گرفته و این یك فاجعه است. ایشان ملت بزرگ مصر، گروه ها و نخبگان سیاسی و علمای این كشور را به تأمل در عواقب خطرناك اوضاع جاری فراخواندند و افزودند: آیا اوضاع سوریه، آثار بسیار خطرناك جنگ داخلی و پیامدهای بسیار ناگوار حضور عوامل مزدور غرب و اسرائیل و تروریست ها در مناطق مختلف جهان اسلام، برای مصری ها قابل درك و عبرت نیست؟

حضرت آیت الله خامنه ای با محكومیت شدید كشتار مردم در مصر تأكید كردند: زبان خشن گروه ها در مقابل یكدیگر مطلقا بی فایده است و اگر جنگ داخلی به راه افتد بهانه لازم برای دخالت قدرت های بیگانه ایجاد خواهد شد و بلای بزرگی بر سر ملت مصر خواهد آمد. ایشان با اشاره به لزوم توجه به دموكراسی و مردم سالاری افزودند: گره مصر را مردم، گروه های سیاسی ـ مذهبی، نخبگان و علمای این كشور باید باز كنند و اجازه دخالت به بیگانگان را ندهند.

رهبر انقلاب اوضاع عراق را نیز تأسف بار خواندند و افزودند: در عراق دولت و حكومتی بر سر كار است كه به آرای مردم اتكاء دارد اما ابر قدرت ها و مرتجعان منطقه از دست آن ناراحتند. ایشان افزودند: ترورها، حوادث و كشتار مردم در عراق یقینا با كمك مالی ـ سیاسی برخی كشورهای منطقه و فرا منطقه صورت می گیرد تا آب خوش از گلوی مردم عراق پایین نرود و این كشور روی آرامش و آبادانی نبیند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان با اشاره به خشنودی صهیونیست ها از اوضاع ناگوار مصر، عراق و دیگر كشورهای درگیر اختلاف و ناامنی، افزودند: سیاستمداران، گروه های سیاسی و قشرهای مختلف مردم عراق اعم از شیعه و سنی و كرد و عرب به عواقب خطرناك اختلاف داخلی توجه كنند و متوجه باشند جنگ داخلی زیر ساختها را نابود و آینده ملت ها را تباه می سازد.

«ایمان» و «اتحاد کلمه» را دو عامل مقاومت ملت ها در برابر توطئه های دشمنان

همچنین حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از اقشار مختلف مردم، با اشاره به حوادث و اختلافات تحمیلی از سوی بیگانگان در برخی کشورهای اسلامی، «ایمان» و «اتحاد کلمه» را دو عامل مقاومت ملت ها در برابر توطئه های دشمنان خواندند و تأکید کردند: به فضل پروردگار و با روحیه ی ایمان و وحدت مردم ایران، تیرهای زهرآگین اختلافات هیچگاه در ملت اثر نکرده و با اعتماد و حسن ظن به وعده های الهی، پیشرفت های مستمر، جزء ذات حرکت ملت ایران شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با تبریک عید سعید فطر به آحاد ملت، یک ماه روزه داری و انجام اعمال عبادی از سوی اقشار مختلف مردم و وجود روح توسل و ذکر در کشور را زمینه ساز نزول و جلب رحمت الهی دانستند و افزودند: لازم است مسئولین محترم و مجموعه تازه نفسی که مسئولیت های کشور را برای پیشبرد امور، با ثبات قدم و عزم و اراده راسخ بر عهده گرفته اند، در طول راه دشوار مسئولیت، از سلاح ذکر و توسل و اعتماد به خداوند متعال بهترین استفاده را بکنند.

ایشان همچنین خاطرنشان کردند: مسئولین سطوح بالا، کارهای سنگین، وظایف مهم و حقوق عمومی مردم را با جلب کمک الهی به خوبی می توانند انجام دهند و هیچ مشکل غیرقابل حلی وجود نخواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامی لازمه ی دریافت هدایت و لطف الهی و امیدوار بودن به یاری خداوند را به صحنه آوردن همه موجودی و توان و تلاش دانستند و افزودند: نمی شود با تنبلی و کار نکردن به رحمت خداوند امیدوار بود، و باید از تمام فکر، تدبیر، نیروی جسمانی و امکانات عظیم نیروی انسانی کشور استفاده کرد.

ایشان، با اشاره به برخی افراد که در مقاطعی از سالهای پس از انقلاب اسلامی در اثر نزدیک‌بینی یا ضعف در حسن ظن به وعده های الهی، دچار یأس می شدند، تأکید کردند: در همان مقاطع بارها نصرت خداوند شامل حال ملت ایران شد و امروز نیز ملت و کشور نسبت به همه دوره های گذشته در نقطه مقدم قرار دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: ایران اسلامی روز بروز پیشرفت کرده و خواهد کرد و پیشرفت جزء ذات حرکت ملت ایران شده است. رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان، به مشکلات بزرگ برخی کشورهای اسلامی در منطقه غرب آسیا و منطقه شمال افریقا اشاره کردند و افزودند: این مشکلات غالباً تزریق شده و تحمیل شده از سوی بیگانگان است و راه علاج و خلاصی از حوادث و اختلافات موجود نیز این است که خود ملتها با حکمتِ نخبگان و هدایت پیشوایان و عقلای خود تصمیم بگیرند و دخالت های مغرضانه بیگانگان و تزریق نفاق و دودلی در بین مردم متوقف شود.

ایشان در ادامه اثر نکردن توطئه ی اختلاف افکنی جبهه استکبار علیه ملت ایران را مورد تأکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: در ایران، مذاهب و اقوام گوناگون در کنار یکدیگر و دست در دست هم و گروه ها و جریان های سیاسی در مسائل مختلف با وحدت و همدلی حرکت کرده و توطئه اختلاف افکنی های مذهبی و قومی و سیاسی در مقابل روحیه ی ایمان و اتحاد و انسجام و وحدت ملت، هیچ کاربرد و اثری نداشته است.

حضرت آیت الله خامنه ای، «ایمان به خدا» و «اتحاد کلمه» را دو عامل تولید قدرت مقاومت و پایداری ملت ها در مقابل تیرهای زهرآگین اختلافات برشمردند و خطاب به مسئولان، نخبگان سیاسی و برجستگان دینی تأکید کردند: هر چه می توانید بر روی تقویت «ایمان» و «اتحاد و انسجام ملت» تکیه کنید، و ای کاش مسئولان سیاسی و فرهنگی کشورهای اسلامی درگیر حوادث و مشکلات نیز به این نقطه توجه مضاعف می کردند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24