Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

وزیر پیشین امور خارجه با بیان اینکه در سه سال مسئولیت وزارت خارجه تلاش کردم از دروغ و غلو و حرمت شکنی بپرهیزم، گفت: وزارت خارجه باید مانند یک دستگاه ضبط، صوت و تصویری را که می بیند منتقل کند ولو اصوات و صور غیر مطلوب.

به گزارش مهر، علی اکبر صالحی وزیر پیشین امور خارجه در مراسم معارفه محمد جواد ظریف به عنوان وزیر جدید، انتصاب ظریف را زینت بخش وزارت خارجه دانست و گفت: ما چند شکر بدهکار هستیم یکی برگزاری انتخابات شکوهمند است در شرایطی که برخی تصور می کردند اقبالی از سوی مردم ممکن است صورت نگیرد.

وی یادآور شد: شکر بعدی انتخاب فردی شناخته شده و دارای تراکم تجربه در زمینه های مختلف است که امید را در دل مردم ایجاد کرد.

صالحی خاطر نشان کرد: با توجه به تجربه ای که از زمانی که افتخار کار زیر نظر آقای روحانی را داشته ام، به دست آورده ام معتقدم آینده بسیار روشن و تابناک است و جمهوری اسلامی ایران وارد عهد جدیدی شده است.

وزیر سابق امور خارجه، گفت: شکر دیگر این است که قریب سه سال در خدمت فرهیختگان کشور بودم، وزارت خارجه مملو از کارشناسان دلسوز، وطن دوست، خداترس و فرهیخته است و در این مدت کاری را شخصا نکردم هر چه بود نظر و ارشاد عزیزان وزارت خارجه بود.

وی تاکید کرد: خدا را شاکرم که وزارت خارجه به گونه ای اداره شد که امروز سربلند، کلید آن به فرد جایگزین که فردی فرهیخته است واگذار می شود.

صالحی در رابطه با عملکرد خود با بیان اینکه سعی کرده ام از چند چیز پرهیز کنم، تصریح کرد: یکی دروغ بود شاید در عرف بگویند سیاسیون سیاس هستند در حالیکه سیاسیون مثل تاجر هستند اگر اعتبار خود را از دست بدهند دیگر نمی توانند ادامه حیات بدهند.

وی ادامه داد: همچنین سعی کردیم از غلو بپرهیزیم به خصوص در گزارش به مقامات بالاتر و به اعتقاد من وزارت خارجه مثل یک دستگاه ضبط باید صوت و تصویری که می بیند و می شنود، منتقل کند ولو اصوات و صور نامطلوب.

وزیر پیشین امور خارجه تاکید کرد: تلاش کردیم در این مدت حریم کسی را ولو خصم خود نشکنیم و در چارچوب سخن بگوییم و اخلاق اسلامی و حرمت رعایت شود.

وی با بیان اینکه کشور با آرامشی که دارد آینده ای درخشان خواهد داشت، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران وارد عهد جدیدی شده است.

صالحی اضافه کرد: همچنین از آقای احمدی نژاد هم تشکر می کنم چون در این سه سال مبسوط الید بودم و البته شرایط سخت بود، یک بار به یکی از وزیران خارجه کشورهای خارجی گفتم اگر بتوانی یک ماه در ایران وزیر خارجه باشی هنر کرده ای، اگر یک دستت در دست ناتو و یک پایت در اتحادیه اروپا باشد، وزیر خارجه بودن کاری راحت است، در حالی که در کشور ما از تصمیم سازی تا تصمیم گیری راهی صعب العبور است هر چند بعد از اجماع همه با تمام توان پیش می رویم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24