Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

یک كارشناس سرشناس مسائل اقتصادی در تحلیلی از روند فعالیت های اقتصادی دولت در طول ماه های گذشته می گوید: تحریم ها همواره در طول 30 سال اخیر علیه ایران وجود داشته اما در طول 2 سال گذشته تشدید یافت. به طوری كار تا جایی پیش رفت كه حتی مواد كانی را هم نمی توانستیم به خارج از كشور بفروشیم.  
 
ابراهیم رزاقی در گفتگو با خبرنگار «فردا» با بیان اینكه متكی بودن بر واردات از كشورهای خارجی باعث اصلی مشكلات اقتصادی است،‌ اظهار داشت: دولت ها باید به تولید به معنای واقعی توجه داشته باشند. از سوی دیگر نیز نیازمندی ما باید به خارج از كشور كاهش یابد تا از این وضعیت اقتصاد لیبرالی خارج شویم. 


وی در ادامه با انتقاد از روند حركتی دولت در زمینه بهبود وضعیت اقتصاد،‌ خاطر نشان كرد:‌ مسئولین كشور به جای اینكه تولید را افزایش دهند به دنبال گفتگو و مذاكره برای صدور نفت هستند. من به مسئولین این توصیه را دارم كه به جای گفتگو با كشورهای غربی و آمریكا به تولیدات داخلی اهمیت داده و تولید را بالا ببرید.  
 
این كارشناس مسائل اقتصادی همچنین تاكید كرد: اگر در داخل كشور تولید قوی داشته باشیم،‌ در گفتگوهای تنش زدا نیز موفق خواهیم  بود. آمریكا هم به این نكته دست یافته كه از روش اقتصاد بهتر می تواند با ایران مبارزه كند تا از راه جنگ. از همین رو برای آنها تحریم مهمتر از حمله نظامی است. آنها وابستگی اقتصادی ایران را محور اصلی قدرت خود می دانند.  
 
رزاقی در ادامه توصیه ای هم به مسئولان دولت و مدیران اقتصادی داشت و گفت:‌ می توانیم در كنار مذاكره و گفتگوهای تنش زدا، تولید را هم افزایش دهیم. اما اگر فكر كنیم كه فقط راه گفتگو و مذاكره می تواند به ما كمك كند،‌ به شدت در پازل اشتباه قرار گرفته ایم. زمانی می توانیم در گفتگو بر آمریكا پیروز شویم كه تولید داخلی ما قدرت داشته و اقتصاد به نفت وابسته نباشد.  
 
وی با بیان اینكه مذاكره برای ما همه چیز نیست،‌ عنوان كرد:‌به نظر من الان بعید است كه آمریكا در مذاكره كاری كند كه به نفع ما تمام شود. چراكه آنها مدعی هستند با تحریم اقتصادی ایران می توانند موفق باشند. پس این تفكر اشتباهی است كه فكر كنیم با گفتگو می توانیم وضع اقتصاد كشور را بهبود بخشیم.  
 
كارشناس اقتصاد كشورمان افزود: تا وقتی آسیب پذیری اقتصاد را برطرف نكنیم و تولید داخلی را افزایش ندهیم،‌آمریكایی ها همچنان اسب خود را می تازانند. ضمن اینكه هنوز تصمیمات دولت در زمینه عدالت اقتصادی روشن و شفاف نیست و مواضع آنها در هاله ای از ابهام قرار دارد. از همین رو معلوم نیست كه آینده اقتصاد كشور چگونه خواهد بود.  
 
رزاقی در بخش پایانی اظهارات خود گفت:‌ برای سیاست گذاری در زمینه اقتصاد باید ابتدا مشكلات موجود را پیدا كرد. به عنوان مثال یك پزشك تا زمانی كه درد بیمار را متوجه نشده نمی تواند برای وی دارو تجویز كند. در حال حاضر سیاست های پراكنده ای از سوی دولت برای اقتصاد گرفته شده، اما این سیاست ها نمی تواند كمكی به درمان اقتصاد داشته باشد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24