Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عدم تحقق افزایش سرمایه شرکت پست‌ بانک، گفت: افزایش سرمایه این بانک دولتی بورسی در انتظار تأیید سازمان حسابرسی است.

به گزارش فارس،‌ پس از گذشت 2 ماه از انتشار آخرین اظهارنظر حسینعلی ضیائی، مدیر عامل پست بانک ایران از سوی این خبرگزاری مبنی بر انجام مراحل پایانی افزایش سرمایه پست بانک از محل تجدید ارزیابی دارایی ‌ها، هنوز هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده است.

در این باره محمد شاهینی، کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: با تحقیقات انجام شده مدیر عامل و سایر مسئولان پست بانک ایران تمام تلاش خود را برای سامان دادن به وضعیت سهام شرکت انجام داده و طبق تکالیف محوله از سوی مجمع عمومی، ارزش‌ گذاری‌ دارایی ‌ها را توسط کارشناسان رسمی دادگستری نهایی کرده و همچنان منتظر تأیید سازمان حسابرسی است.

وی ادامه داد: علیرغم وعده‌ های مکرر سازمان حسابرسی برای تأیید افزایش سرمایه، متأسفانه این اتفاق رخ نداده و به نظر می ‌رسد ادامه این تعلل موجبات نگرانی بیش از پیش سهامداران در خصوص وضعیت آینده آن فراهم شده و پیگیری مسئولان این بانک نیز منتج به نتیجه و حتی تحقق وعده‌ هایشان نشود.

به گزارش فارس، طبق وعده، مقرر شده بود که از محل تجدید ارزیابی دارائی‌ های پست بانک، افزایش سرمایه این شرکت به میزان 400 میلیارد تومان اعمال شود؛ پس از تأیید تمام مراحل قانونی سازمان حسابرسی، این افزایش سرمایه در یک قدمی سازمان بورس قرار می‌ گیرد.

پیش از این حسینعلی ضیایی، مدیرعامل بانک در پاسخ به سوال فارس درباره وعده افزایش سرمایه 700 درصدی، گفته بود: فرایند افزایش سرمایه پست بانک ایران از محل تجدید ارزیابی دارایی ‌ها به اتمام رسیده است.

وی  با اشاره به تکالیف محوله از سوی مجمع عمومی پست بانک ایران، تأکید کرده بود: ارزش ‌گذاری دارایی ‌ها توسط کارشناس رسمی دادگستری انجام شده و پیش‌ نویس بیانیه ثبت آن نیز به همراه گزارش توجیهی لازم تهیه و توسط سازمان حسابرسی، بازرس قانونی بانک در حال بررسی است که پس از تأیید بازرس مربوطه و همچنین صدور مجوز از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار و تأیید و تصویب توسط مجمع عمومی بانک نسبت به ثبت قانونی آن اقدام خواهد شد.

وی یادآور شده بود: نتایج حاصل از تجدید ارزیابی دارایی ‌ها پیش از این در گزارش عملکرد شش ماهه اول سال جاری لحاظ و به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده است. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24