Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

همزمان با برنامه بازگشایی نماد حسینا در فرابورس ایران در فضای مجازی نوشته شده،با توجه به این موضوع، حضور سعیدی‏ كیا در بندر بوشهر که یكی از بنادر مهم کشور و محل فعالیت شركت بنیاد بارانداز، وابسته به بنیاد مستضعفان، است؛ اهمیت ویژه پیدا می‏ كند و از توجه رییس آتی بنیاد به فعالیت ‏های بندری و دریایی حكایت دارد.

فروزنده نیز اوایل اردیبهشت ماه در سفری به بندر شهیدرجایی که اپراتوری آن را شركت خدمات بندری و دریایی سینا، دیگر شركت بندری وابسته به بنیاد مستضعفان، برعهده دارد؛ در جریان فعالیت‏ های آن قرار گرفت تا این شركت با پشتوانه قوی‏ تری در مناقصات آتی فاز دوم بندر شهیدرجایی حضور یابد.

گفتنی است، سعیدی کیا و هیأت همراه در جریان سفر اخیر به بندر بوشهر با حضور در برج کنترل ترافیک دریایی بندر بوشهر، از نزدیک در جریان فعالیت‏ های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار گرفتند.

محمد راستاد، مدیركل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، در ابتدای این بازدید، ضمن خیر مقدم به مقامات بازدید کننده به بیان گزارشی از فعالیت ‏ها و اقدامات انجام شده و همچنین برنامه‏ های آتی این اداره کل پرداخت.

ورود کانتینرهای اروپایی به بندرعباس در روزهای اخیر

سیف الهی درباره تردد کشتی های ایرانی به آب های اروپا یادآور شد: هنوز امكان حضور شركت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بنادر اروپایی فراهم نشده اما اخیرا شاهد ورود کانتینرهای یكی از خطوط کانتینری اروپایی به بندر عباس بودیم.

این مدیر باسابقه بندری کشور در پاسخ به این سوال که «اگر روزی تحریم کشتیرانی ایران، به طور کامل برداشته شود، آیا بنادر ایران برای فعالیت مطلوب در عرصه تجارت خارجی، زیرساخت لازم را دارند؟» گفت: درباره فعالیت های کانتینری، به نظر می رسد مشكل خاصی برای کوتاه مدت وجود نداشته باشد و در صورت نیاز به تامین ظرفیت بیشتر که منوط به خرید تجهیزات لبه اسكله (جرثقیل های ساحلی کانتینری) و ترانستینر است، این امكانات در مدت مجاز قابل تامین است، البته با توجه به افزایش صادرات مواد معدنی و همچنین ترانزیت کالای فله و کیسه، کمبود اسكله های تخصصی در بنادر مشهود است.

قطر، بوشهر را برای سرمایه گذاری انتخاب کرد

قطر از میان سه شهر ایران، بوشهر را به عنوان گزینه مناسب برای سرمایه گذاری انتخاب کرد.

به گزارش خلیج فارس، این موضوع را مصطفی سالاری استاندار بوشهر با انتشار متنی در فیس بوک اعلام کرد.قبل از این هیاتی به ریاست معاون وزیر خارجه قطر به بوشهر، قشم و بندرعباس سفر کرد و قرار بود یکی از این سه شهر را برای سرمایه گذاری ویژه انتخاب کند.

متن نوشته استاندار بوشهر در فیس بوک به این شرح است:

یکشنبه گذشته معاون وزیر خارجه قطر به اتفاق 17 نفر از مدیران دولتی و تجاری برجسته آن کشور، مهمان استان بوشهر بودند. به لطف خدا و تلاش همكاران، برنامه با نظم و دقت و بر مبنای تقسیم کار دقیق اجرا شد. از بندر فعلی ، طرح توسعه بندر در جزیره نگین و منطقه ویژه بازدید کردیم . مقرر بود پس از بوشهر به قشم و سپس به بندرعباس بروند تا بین بوشهر، قشم و بندر عباس، یکی را برای توسعه روابط تجاری انتخاب کنند.

از سه ماه قبل برنامه ریزی کرده بودیم. کتابچه قابلیت های سرمایه گذاری خارجی و گزارشات متناسب با بازار و نیازمندیهای آن ها تهیه شده بود که در این بازدید فشرده ارائه شد.

میزبانی بوشهر باعث جلب نظر مقامات قطر شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور قطر در نامه‌ای به وزیر کشور نوشت: مقامات بلند‌پایه جمهوری اسلامی ایران و قطر توافق کرده‌اند دو بندر به منظور تسهیل جریان صادرات و واردات کالا و افزایش مناسبات تجاری و بازرگانی فی‌مابین در دو کشور تعیین شود.

محمد جواد آسایش اضافه کرد: در این راستا جناب آقای محمد بن عبدالله الرمیحی معاون امور خارجی وزارت خارجه قطر در راس هیئتی متشکل از مدیران دولتی و سرمایه‌گذاران و بازرگانان قطری از استان‌های هرمزگان و بوشهر بازدید کردند.

وی تصریح کرد: مصطفی سالاری استاندار بوشهر و سایر مسئولان این استان برنامه‌ریزی مناسب و دقیق و تلاش گسترده‌ای را در میزبانی از هیئت قطری و معرفی و ارائه صحیح توانمندی‌های واقعی کشاورزی، صنعتی و معدنی بوشهر، جزایر و بنادر و مناطق اقتصادی ویژه استان به‌عمل آوردند که مورد توجه و جلب نظر مقامات سیاسی و اقتصادی قطر قرار گرفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور قطر افزود: بی‌شک میزبانی شایسته و عملکرد مدیریت استان پیام عملی عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران در دولت تدبیر و امید برای گسترش مناسبات و توسعه همکاری با کشورهای عربی خلیج فارس به ویژه قطر است که آثار مثبت و عملی آن در بهبود وضعیت معیشتی مردم و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، اشتغال زایی استان نمود خواهد یافت.

وی ادامه داد: این سفارت به نوبه خود از این تلاش تشکر کرده و پیشنهاد می‌کند به نحو مقتضی از اقدامات استاندار بوشهر و سایر مسئولان این استان قدردانی شود.

آسایش در ادامه خاطرنشان ساخت: بدیهی است تداوم حمایت‌های جنابعالی از توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه با کشور قطر نقش بسزایی در پیشرفت امور و دستیابی به اهداف تعیین شده خواهد داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24