Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مشکلات شدید در نظام بانکی بخصوص پس از وقوع فساد ٣٠٠٠ میلیاردی، آشفتگی در مدیریت مجموعه های بزرگ پس از اجرای نادرست اصل ٤٤و بحران شدید آلودگی هوای کلان شهرها از دیگر مسائلی بودند که دولت تدبیر وامید در آغاز بکار با آنها روبرو شد.

به گزارش شانا، معاون اول رییس جمهوری، مهمترین نیاز کشور در مقطع فعلی برای خروج از رکود و تحرک بخشی به اقتصاد را تامین منابع مالی دانست و صاحبنظران اقتصادی کشور را به همراهی با دولت فراخواند و گفت: انتظار داریم صاحبنظران و دانشگاهیان، دولت را در خروج از شرایط رکود و مدیریت شرایط اقتصادی کشور همراهی کنند.
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،دکتر اسحاق جهانگیری عصر روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی جمعی از اقتصاددانان با تیم اقتصادی دولت که با موضوع خروج از رکود و رونق اقتصادی در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزارشد به برخی از مشکلات که دولت تدبیر و امید از ابتدا با آن مواجه بود اشاره کرد و سیاستگذاریهای دولت برای حل این مشکلات را بیان کرد.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که اقتصاددانان نیز احساس مسئولیت می کنند گفت: دولت آماده دریافت نقدها و پیشنهادات صاحبنظران اقتصادی است.
دکتر جهانگیری خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در شرایط دشواری کار خود را آغاز کرد و لازم بود در خصوص برخی مسائل با سرعت تصمیم گیری کند.
معاون اول رییس جمهوری از التهاب در بازار ارز، چند نرخه بودن ارز، محدودیت در فروش نفت و همچنین موانع پیش روی نقل و انتقالات مالی برای خرید کالاهای اساسی بعنوان برخی از معضلات پیش روی دولت تدبیر و امید یاد کرد و افزود: دولت یازدهم با مشکلات متعدد دیگری نیز مواجه بود که از آن جمله طرح مسکن مهر بود که با اتکا به منابع بانک مرکزی به اجرا درآمده بود و هیچ منبع مالی دیگری نداشت و منجر به ایجاد تورم شدید در کشور شده بود.
دکتر جهانگیری افزود: کسری بودجه، مشکلات شدید در نظام بانکی بخصوص پس از وقوع فساد ٣٠٠٠ میلیاردی، آشفتگی در مدیریت مجموعه های بزرگ پس از اجرای نادرست اصل ٤٤و بحران شدید آلودگی هوای کلان شهرها از دیگر مسائلی بودند که دولت تدبیر وامید در آغاز بکار با آنها روبرو شد.
معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت بلافاصله برای خروج از این شرایط تصمیمات جدی اتخاذ کرد و برای کاهش تحریمهای ظالمانه یک تیم قوی از دستگاه دیپلماسی مامور شد تا با رعایت تمام خطوط قرمز، سیاستهای مقام معظم رهبری و منافع ملی کشور با کشورهای ١+٥ وارد مذاکره شود و خوشبختانه این مذاکرات تاکنون با موفقیت هایی همراه بوده است.
معاون اول رییس جمهوری در ادامه به سیاست دیگر دولت تدبیر وامید برای حل مشکلات اشاره کرد و گفت: تیم اقتصادی دولت برای رفع مشکلات مربوط به طرح مسکن مهر بر عدم استفاده از منابع بانک مرکزی تاکید کرد و اجازه نداد بدهی‌های بانکهای عامل به بانک مرکزی افزایش پیدا کند.
دکتر جهانگیری همچنین به برنامه ریزی دقیق دولت تدبیر وامید برای اصلاح ایرادات طرح هدفمند سازی یارانه ها نیز اشاره کرد و افزود: دولت تلاش کرده است با توجه به رکود تورمی حاکم در کشور مرحله دوم طرح هدفمندی را به گونه ای اجرا کند تا بر مشکلات افزوده نشود.
معاون اول رییس جمهوری از ساماندهی بخش بهداشت و درمان و امنیت غذایی بعنوان برنامه های دیگر دولت تدبیر وامید در همین مدت سپری شده یاد و خاطر نشان کرد: دولت در بودجه سال ٩٣ از مجلس شورای اسلامی مجوز گرفته تا برای اصلاح شیوه های مصرف انرژی ١٠٠ میلیارد دلار از منابع وزارت نفت اختصاص دهد.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به مشکلات موجود در بازار سرمایه و کمبود منابع مالی برای خروج از شرایط رکود تصریح کرد: علی رغم اینکه بودجه دولت در سال ٩٣ وضعیت بهتری پیدا کرد، نمی توان انتظار داشت این بودجه بتواند کمک شایانی به شرایط رکود اقتصادی داشته باشد.
دکتر جهانگیری در بخش پایانی سخنان خود از اقتصاددانان و صاحب نظران دانشگاهی خواست با ارائه پیشنهادات، انتقادات و نظرات کارشناسی، دولت را برای برنامه ریزی مناسب جهت خروج از رکود یاری کنند.
در این نشست وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، رییس کل بانک مرکزی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، دبیر هیئت دولت، رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، مشاور اقتصادی رییس جمهوری و رییس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز حضور داشتند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24