Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد کاذر و برترین عرضه از آن نماد خساپا بود.

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان؛ از مهمترین تحولات امروز بورس می توان به آغاز فرآیند فروش اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت های بورسی اشاره کرد. همانطور که در هفته گذشته وعده این امر از سوی مقامات سازمان داده شد، از روز جاری شاهد آغاز فروش این اوراق در بازار مشتقه بورس بودیم و اوراق اختیار فروش تبعی برای سهام بسیاری از شرکت های بزرگ مانند پتروشیمی تامین، سایپا، پالایش نفت بندر عباس، گروه بهمن، بانک صادرات و ... در این بازار به فروش رسید.

بازار امروز بسیار منفی بود و پیش بینی اکثر کارشناسان نیز این بود که  با خبر تضمین سود حداقل 20 درصدی در 29 سهم شاخص ساز روندی متعادل به خود بگیرد و نسبت به روزهای قبل از آن وضعیت بهتری داشته باشد لیکن اینگونه نشد و دلیل آن این بود که خیلی ها این روش را نیز برای بهبود بازار کارآمد ندانستند و به همین دلیل بازار هم مثل روزهای قبل پرفروش و راکد بود.

در پتروشیمی ها بازهم خبرهای مثبت کارساز نبوده است. در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی دولت موضوع کاهش نرخ سوخت پتروشیمی ها از 265 تومان به 100 تومان به تایید رسید و برای تصمیم گیری نهایی به هیئت دولت ارجاع شد.

در پالایشی ها گفته شده تصمیم گیری در خصوص نرخ نهایی فرآورده های سال 92 در این هفته گرفته می شود و شرکت ها هم می توانند گزارش های 12 ماهه خود را به بازار ارسال کنند.

در خودرویی ها، معاون فروش و بازاریابی شرکت خودروسازی سایپا در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی عنوان کرد این شرکت در حال تعامل با شورای رقابت برای اجرای 5 پیش شرط در نظر گرفته شده از سوی این نهاد برای اعمال افزایش قیمت ها می باشد.

قادری همچنین عنوان نمود هفته گذشته در جلسه ای که میان نمایندگان دو شرکت بزرگ خودروسازی و شورای رقابت برگزار گردید، این دو شرکت اطلاعات مربوط به شفاف سازی قراردادها را به شورا ارائه کردند اما هنوز در این زمینه جمع بندی نهایی حاصل نشده است.

در شرکت های لیزینگی نرخ مورد عمل شرکت های گروه معادل 22 درصد ( بدون هیچ گونه کارمزد و سود دیگر) تعیین شده است. البته باید دید شرکت های این صنعت در عمل چگونه رفتار خواهند کرد.

در بانکی ها بانک حکمت مثبت و سایر نمادها منفی بودند. نمادهای تسهیلات مسکن هم سراسر مثبت بودند. گفته می شود افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن در حال نهایی شدن می باشد.

در گروه معدنی – فلزی قیمت مس رشد داشته و بار دیگر به کانال 6900 دلار رسیده است. روی و سرب نیز هر دو در نزدیکی 2200 دلار قرار دارند که نرخ های خوبی برای شرکت های صنعت روی و سرب بورسی می باشد.

سنگ آهن در ماه های اخیر شرایطی متفاوت با قیمت فلزات اساسی داشته است. در چین و سنگاپور قراردادهای سنگ آهن با سررسید تحویل بلندمدت، با اندکی کاهش مواجه شد، این اتفاق بعد از افزایش های اخیر روی داد. دلایل کاهش قیمت سنگ آهن، فشار عرضه کنندگان و عدم آمادگی کارخانه های فولادسازی این کشور است. تجار چینی معتقدند قیمت سنگ آهن باز هم روند کاهشی خواهد داشت. در کچاد جانشین مدیر عامل اعلام کرده: اگرچه قیمت های جهانی افت کرده است اما فعلا تاثیر آنچنانی بر معدن چادرملو نداشته زیرا ما صادرکننده نیستیم.

در فلزی ها کسی شاید به سختی باور می کرد ذوب به 300 تومان هم برسد. تفاهمنامه تولید ریل ملی ˈUIC60 ˈ در ذوب آهن ، روز پنجشنبه به امضای وزیران "صنعت، معدن و تجارت"، "تعاون، کار و رفاه اجتماعی" و"راه و شهرسازی" رسید. همچنین پالایشگاه شماره 2 و باتری شماره یک کک سازی شرکت، در همان روز  به صورت رسمی با حضور سه وزیر مربوطه افتتاح شد.

در گروه دارویی اصلاح نسبتا محسوسی در ماه های اخیر داشته ایم. شاید سهامداران این گروه منتظر افزایش نرخ دارو بودند که تا کنون محقق نشده و به نظر هم نمی رسد افزایش نرخی در این گروه داشته باشیم. در این صنعت هم بهتر است سهامداران به فاکتورهای بنیادی دیگر همچون بهبود تکنولوژی تولید و افزایش تولید با طرح های توسعه جدید در بلند مدت توجه داشته باشند.

در گروه قندی باید منتظر اعلام بودجه سال 94 مابقی شرکت های با سال مالی منتهی به 31 تیر ماه باشیم. در مورد افزایش نرخ شکر نیز قرار است افزایش نرخ به بعد از ماه رمضان موکول شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24