Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خمین از استخراج 80 هزار تن کانسنگ در نیمه نخست امسال از معدن طلای این شهرستان خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز، محسن بسارده با بیان مطلب فوق افزود: این میزان کانسنگ از 280 هزار تن باطله برداری به‌دست آمده است. 
او افزود: اینک مرحله آزمایشی فرآوری کانسنگ با خرید تجهیزات خارجی در حال انجام است و تا حدودی مقدمه کار آماده شده تا به توان اسمی معدن وحتی بیشتر دست یابیم. 
بسارده اظهار کرد: با انجام عمل فرآوری طلا، شهرستان خمین به یکی از قطب‌های تولید فلزات گرانبها تبدیل می شود و معدن طلای این منطقه یکی از ذخیره‌های ارزشمند کشور است. 
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خمین بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده به‌زودی طلا به روش هیپ لیجینگ (روش استخراج از محلول باردار لیچ شده که حاوی فلزباشد) در معدن طلای این شهرستان استحصال می‌شود. 
بسارده اضافه کرد: معدن طلای خمین اولین معدن این فلز گرانبها در استان مرکزی و سومین معدن کشور است که از چهار سال پیش کار اکتشاف آن آغاز شد. 
او افزود: پروانه بهره‌برداری از معدن طلای خمین سه سال پیش صادر شد و بهره برداری رسمی آن با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال از پارسال آغاز شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خمین ادامه داد: معدن طلای این شهرستان دارای 1.5 میلیون تن ظرفیت و با خلوص عیار 36 و سه صدم گرم در تن است که در مقایسه با معادن طلای جهان رقم قابل توجهی است. 
بنا بر گزارش ایرنا، بسارده گفته است: میزان ظرفیت استخراج ماهانه این معدن در پروانه آن 180 هزار تن ماده معدنی پیش‌بینی شده است. 
او همچنین گفت: کمبود آب به عنوان مهمترین چالش معدن طلای خمین است و نیاز است که مسوولان ذیربط برای تامین آب مورد نیاز این واحد معدنی همکاری لازم را داشته باشند. 
رئیس صنعت، معدن و تجارت خمین افزود: هم اینک 115 نفر در معدن طلای خمین به کار اشتغال دارند که تا پایان امسال با توسعه اقدامات معدنی، شاغلان این واحد به 130 نفر افزایش می‌یابد. 
این گزارش می‌افزاید، دو معدن طلای اخترچی در خمین و دالی در دلیجان پروانه بهره برداری معدنی در استان مرکزی دارند که از ذخایر غنی بر روی کمربند طلا - مس کشور محسوب می شوند. 
همچنین تاکنون پروانه اکتشاف برای 10 محدوده طلا - مس در استان مرکزی صادر شده که دو محدوده آن در دلیجان و یک محدوده در ساوه زرندیه به نتیجه رسیده است. 
بر اساس این گزارش، وسعت تقریبی محدوده‌های در حال اکتشاف طلای استان در شهرستان‌های ساوه، زرندیه، تفرش، خمین، محلات و دلیجان حدود 80 کیلومتر مربع است. 
قرار گرفتن استان مرکزی در مسیر منطقه سنندج - سیرجان و ارومیه شرایط ویژه‌ای را برای ذخایر طلا - مس در این منطقه مهیا کرده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24