Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

وزیر صنعت با اشاره به تجربیات کشورهای صاحب صنعت خودرو ، گفت: تعداد زیاد شرکت‌‌های خودروسازی در کشور به صلاح نیست و باید برای اقتصادی کردن تولیدات این صنعت به سمت ادغام برویم.

به گزارش مهر، در بیست و سومین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو که با حضور وزیر و اعضاء شورا در محل وزارت صنعت معدن و تجارت تشکیل شد، مقرر شد با هماهنگی با وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست و براساس برنامه توزیع سوخت مناسب و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برنامه زمانبندی طرح نصب فیلتر دوده DPF روی خودروهای دیزلی تهیه و به دولت ارائه شود.
ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو گفت: در این نشست همچنین در خصوص بحث افزایش سهم ساخت داخل خودرو در کشور با توجه به نقطه نظرات ارائه شده لزوم هماهنگی و همکاری تنگاتنگ خودروسازان و قطعه سازان مورد تاکید قرار گرفت.با توجه به  سرمایه گذاری‌های صورت گرفته چه در زمینه قطعه سازی و چه در زمینه خودرو باید به نحوی برنامه ریزی کرد که با تولید پلت فرم داخلی و محدودیت در تعداد خودرو و خودروساز به جهت توجه به تیراژ اقتصادی ، توان ساخت داخل را افزایش داد.
به گفته سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت در این نشست تاکید کرد مواردی همچون طراحی و مهندسی و صادرات باید در برنامه تمامی خودروسازان و قطعه سازان قرار داشته باشد.
وی تصریح کرد: در این جلسه نعمت زاده با اشاره به تجربیات کشورهای صاحب صنعت خودرو ، تعداد زیاد خودروسازی در کشور به صلاح نبوده و می بایست برای اقتصادی نمودن تولیدات این صنعت به سمت ادغام و مشارکت حرکت کنیم؛ بدین معنی که افزایش خودروسازان با تیراژ کم و پایین ، کشور را به سمت خودروسازشدن سوق نخواهد داد.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر اصلاح وضع موجود گفت:  به هیچ وجه صلاح نیست از صفر شروع کنیم بلکه باید با جبران کاستی ها بر اساس اهداف تعیین شده و برنامه اجرایی حرکت کنیم. مشارکت‌های بین المللی و صادرات یک ضرورت است و مشارکت‌های تکنولوژیک با خارجی‌ها به شرط توسعه صادرات به نفع ماست.  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24