Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بورس در حال برگزاری است.

به گزارش بورس24 ؛ در ابتدای این مراسم ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد. او گفت: «دولت یازدهم با ماندگاری صالح آبادی نشان داد که به شایسته سالاری پایبند است. صالح آبادی هم در نگارش قانون جدید نقش داشت و هم در اجرای آن نقشی اساسی ایفا کرد. فعالان بازار سهام هرگز نام صالح آبادی را فراموش نمی کنند و نقش او در رسیدن بازار سرمایه به شرایط کنونی غیر قابل انکار است.»
او ادامه داد: «از فطانت انتظار بالایی داریم و البته ایشان از توانمندی بالایی در اداره بورس برخوردارند. در وابستگی کشور به نفت همه مقصر هستیم. بودجه تهران 15 هزار میلیارد تومان است و ما ثروتمند هستیم. امیدوارم بورس بتواند از سرمایه موجود در کشور برای پویایی اقتصاد کشور بیشتر استفاده کند.»
همچنین بهمن وکیلی مدیرعامل سابق بانک توسعه صادرات گفت: «این بانک می خواست تعطیل شود چون با تحریم ها عملا کاری نمی توانستیم انجام دهیم. از صادرکنندگان بابت کوتاهی ها و به دلیل ندادن ارایه خدمات درست به دلیل رشد شدید قیمت ارز عذرخواهی می کنم.»
همچنین در این مراسم علی طیب نیا نیز دقایقی برای حضار سخنرانی کرد. او گفت: «استفاده حداکثر از تجربه شری، توسعه کمی و کیفی و رعایت موازین اسلامی سه رویکرد من در بازار سرمایه بود. ارزش معاملات از سال 84 تا الان 16 برابر شده است. اگر رسانه ها نبودند کسی تا به این حد بازار سرمایه را نمی شناخت. من از وزیر راضی هستم و او را فردی صادق می دانم. در این مدت فهمیده ام که بورس برای او مهم است. فطانت دوست عزیزم است و مطمئن هستم بورس را خوب اداره می کند. از همه می خواهم به او کمک کنند. کتاب تجربیات من آماده شده و 1000 صفحه با عنوان برگی از تاریخ بورس تا آخر سال منتشر خواهد شد. از بازار سرمایه می خواهم من را بابت قصورها ببخشد.» رئیس سابق سازمان بورس همچنین به ارائه آماری از عملکرد حدود 9 سال حضور خود در بازار سرمایه پرداخت.
پس ازصالح آبادی، نوبت به فطانت رئیس جدید سازمان بورس رسید. او گفت: «از صالح آبادی و عبده تبریزی به خاطر پایه هایی که در بورس گذاشتند تشکر می کنم. کارهای زیادی شده و کارهای زیادی هم هنوز انجام نشده است. کاری که قبلا شده در حد طراحی خودرو بوده و ما باید به آن را به تولید برسانیم. سهم بورس در تامین مالی کمتر از 10 درصد است.»
رئیس سازمان بورس ادامه داد: «بازار ثانویه باید در اولویت قرارگیرد. 40 درصد کاهش ارزش معاملات و 20 درصد افت شاخص را از 15 دی گذشته تا کنون داشته ایم. پی بر ای بازار از 7.9 به 5.3 رسیده است. دلیل این فضای غبارآلود شایعات بوده است. گفته می شود دولت به خصوصی سازی اعتقاد ندارد که دروغ محض است. یا شایعات پالایشگاهی ها و ... من به بازگشت رونق به بازار در مدتی کوتاه امیدوارم. با دولت در حال رایزنی های خوبی هستیم. صدای مناسبی از بازار به بیرون می رسانیم. اولویت من توجه به منافع حقیقی هاست. مبارزه با شایعات هم مهم ترین اولویت من است. تا 5 سال آینده بورس محوری جایگزین بانک محوری می شود. سرمایه گذاران هم به زودی شیرینی تغییر را حس می کنند.من به جریان آزاد اطلاع رسانی اعتقاد دارم و به کمک رسانه ها نیازمندم.»
پس از سخنرانی فطانت، علی طیب نیا وزیر اقتصاد وارد سالن شد. او هم دقایقی برای حضار سخنرانی کرد تا نشان دهد اهمیت ویژه ای برای بازار سرمایه کشور قائل است. طیب نیا گفت: «توسعه بورس شرط لازم پاسخگویی به نیازهای تولید است. وظیفه بازار سرمایه تامین مالی بلند مدت است. هدف این بود که 60 درصد منابع تسهیلات بانک ها به سرمایه در گردش بنگاه ها اختصاص پیدا کند که الان تقریبا محقق شده است. مردم به شاخص بورس حساس شده اند. مردم دیگر فقط به دلار و طلا فکر نمی کنند. شاخص برای ما دردسر شده و موقعی که پایین می آید مردم ما را نفرین می کنند.»
طیب نیا ادامه داد: «بازار سرمایه ریسک دارد. این را باید به مردم بگوییم. بازار نباید هیجانی باشد. نسبت ارزش بازار به تولید ناخالص ملی 60 درصد می شود. نسبت تامین مالی از بورس نسبت به بانک، از 30 به 70 درصد می رسد.من از فطانت می خواهم که اعتماد را به بازار برگرداند و حقیقی ها را خوشحال کند. سرمایه گذار خرد از همه چیز برای ما مهم تر است. ریسک های سیستماتیک باید کاهش پیدا کند. بازار برپایه اعتماد بنا شده. شفافیت و حذف رانت اطلاعاتی در معاملات باید انجام شود. ارتباط بازار با کانون های مردم نهاد باید تقویت شود. همچنین رابطه بورس با مردم باید نزدیک باشد. تحریم ها در حال ساقط شدن است و سرمایه گذاران خارجی هم به بازار سرمایه می آیند.»
طیب نیا در مورد بانک توسعه صادرات هم گفت: «سودآوری بانک توسعه صادرات برای ما زیاد مهم نیست. این بانک باید توسعه اقتصادی انجام دهد. افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات و سپرده گذاری صندوق توسعه در این بانک، در راه است.»
طیب نیا ادامه داد: صالح آبادی یک مدیر شایسته بود و او را حفظ می کنیم. روحانی حساسیت ویژه ای نسبت به بورس دارد و تحولات این بازار را دنبال می کند. در این هفته در سطوح عالی دولت مشکلات بازار سرمایه مطرح و چاره اندیشی می شود.»

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24