Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 281
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

کباب ترکی در فرانسه به هدفی برای حملات سیاسی احزاب افراط گرا تبدیل شده است.

به گزارش عصر ایران، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان «"کباب فوبیا" سلاح سیاسی جدید در فرانسه» نوشت: کباب فوبیا یا نژادپرستی مرتبط با فرهنگ غذایی در میان احزاب سیاسی راست و تندروی فرانسه باعث ایجاد بحث و جدل گسترده ای در این کشور شده است. موضوع این بحث ها به هویت فرانسوی و حق مهاجران در گسترش فرهنگ غذایی خود مرتبط است. به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، در ماه های اخیر شماری از مقامات حزب جبهه ملی فرانسه (تندرو - راستگرا)  به شدت به کباب ترکی حمله کرده اند. آنها معتقدند افزایش مغازه های کباب ترکی در شهرهای فرانسه به معنی تهدید هویت و فرهنگ این کشور است. کباب ترکی یکی از غذاهای فست فودی ترکیه است که در سایر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا نیز رواج گسترده ای دارد. هواداران این خوراکی فست فودی نیز در فرانسه روز به روز افزایش می یابند. مقامات حزب جبهه ملی فرانسه معتقدند گسترش مغازه های فروش کباب ترکی تهدیدی برای هویت فرانسه است. در مقابل،"تییری مارکس" آشپز معروف فرانسوی که در هتل لوکس "ماندارین اورینتال" فعالیت می کند تصمیم گرفته برای مقابله با این راستگراها، کباب ترکی را به منوی غذای هتل اضافه کند. مارکس که مدیریت مدرسه آشپزی در شرق پاریس را برعهده دارد گفت: من در منطقه ای بزرگ شدم که تعداد زیادی از مهاجران از 100 کشور در آن زندگی می کردند. رستوران ها و غذافروشی ها نیروی قوی برای تکامل میان بخش های مختلف جامعه فرانسوی هستند. "کباب فوبیا" در فرانسه در سال 2013 با حملات کاندیداهای احزاب راستگرا علیه کباب ترکی آغاز شد. در انتخابات محلی فرانسه در سال 2013 شماری از کاندیداهای احزاب راستگرا وعده دادند در صورت پیروزی، تلاش می کنند تعداد مغازه های کباب ترکی را کم کنند. "روبیر مینار" کاندیدای حزب راستگرای جبهه ملی برای انتخابات شهرداری شهر "بیزییه" در جنوب فرانسه در وبلاگش نوشته بود: تصور کنید فرانسه در سال 2047 چگونه خواهد بود. تصور کنید همه زنان، محجبه هستند و نان باگت فرانسوی هم جای خود را به کباب ترکی داده است. مینار پس از پیروزی در انتخابات، تلاش کرد به وعده انتخاباتی اش برای کاهش تعداد مغازه های عرضه کباب ترکی عمل کند. او در تلاش است در مرکز این شهر تاریخی هیچ کباب فروشی نباشد. او به روزنامه نیویورک تایمز گفت: فرانسوی ها با تاریخ و فرهنگشان مرتبط هستند. وقتی حضور خارجی ها برجسته می شود ملت فرانسه احساس می کند در معرض تهدید است. زیاد شدن مغازه های کباب ترکی تهدیدی علیه تصویر تاریخی و هویت این شهر فرانسوی است. "فیلیپ فور" مدیر بخش تبلیغات گردشگری در وزارت خارجه فرانسه هم گفت: این حملات علیه کباب ترکی، ارتباطی با فن آشپزی ندارد. این به معنی سوء استفاده از غذاها برای مقاصد سیاسی است. به سادگی باید گفت این، رفتار نژادپرستانه ای است. دیگر کاندیدای حزب جبهه ملی در شهر کوچک "بوکِر" در جنوب فرانسه در وعده های انتخاباتی اش به کباب ترکی حمله کرده بود. او ضمن اعلام نارضایتی از وجود 4 مغازه کباب ترکی در مرکز این شهر قدیمی وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات شهرداری ها، مانع از آغاز به کار کبابی های جدید شود. وی بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات اعلام کرد پلیس باید گشتی هایی را برای نظارت بر کبابی ها به راه اندازد تا مطمئن شود آنها تحت پوشش فروش کباب ترکی، دست به فعالیت های غیرقانونی نمی زنند. دیگر مقامات راستگرای فرانسوی هم فراتر از این رفته اند و مالکان مغازه های کباب ترکی در فرانسه را به پول شویی متهم کرده اند. یکی از آنها هم گفته بود به دلیل اینکه مغازه های کباب ترکی زیاد تمیز نیستند به کبابی ها نمی رود. به رغم این حملات اما کباب ترکی در فرانسه مقاومت می کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید



پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 276
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 271
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 273
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24