Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 281
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

دنیای اقتصاد / همیشه این سوال برای مشتریان خودروهای داخلی مطرح بوده که در بی‌کیفیتی برخی از خودروها قطعه‌سازان مقصرند یا خودروسازان.در این زمینه شاید خودروسازان و قطعه‌سازان با اظهار نظرهای مختلف باعث گمراهی مشتریان شدند؛ چراکه هر یک تقصیر را بر گردن دیگری می‌اندازد. به‌عنوان مثال خودروسازان استفاده از قطعات بی‌کیفیت قطعه‌سازان را عاملی در این مورد می‌خوانند حال آنکه قطعه‌سازان نیز تاکید می‌کنند که قطعات بنابه درخواست خودروسازان و با توجه به کیفیت مورد تقاضای  آنها تولید می‌شود .

در این بین هر چند به‌نظر می‌رسد که مجموعه عوامل تولید خودرو در ایران یعنی خودروساز و قطعه‌ساز در ارائه محصولات بی‌کیفیت دست دارند، اما اظهارات دیروز رئیس انجمن قطعه‌سازان بیانگر آن است که خودروسازان بدهی زیادی از بابت کیفیت به مشتریان داخلی دارند. محمدباقر رجال که روز گذشته در نشستی خبری شرکت داشته حتی ورود قطعات بی‌کیفیت به خطوط تولیدی خودروسازان را وارداتی و قطعه‌سازان را از این حیث بی‌تقصیر خوانده است. وی در این زمینه تاکید کرده که  «متاسفانه هم‌اکنون قطعاتی روی خودروهای داخلی نصب می‌شود که مردم ‌آنها را به‌عنوان قطعه ایرانی می‌شناسند، اما این قطعات ایرانی و قابل دفاع نیست این در حالی است که عامل شکل‌گیری این وضعیت عملکرد برخی مسوولان خودروسازی در سال‌های گذشته بوده است». وی همچنین از برنامه انجمن قطعه‌سازان  برای احیای صنعت خودروی کشور خبر داده است. از اظهارات رجال که تماما خودروسازان را عامل تولید خودروهای بی‌کیفیت و عقب ماندگی قطعه‌سازان خوانده، می‌توان اینگونه برداشت کرد که قطعه‌سازان طی دو دهه گذشته قربانیانی بیش نبودند که از سوی خودروسازان مورد اجحاف قرار گرفته‌اند، اما با تمام ظلمی که به قطعه‌سازان طی این سال‌ها شده آیا این انجمن رویکرد تازه‌ای در این صنعت در پیش خواهد گرفت؟ آنچه از اظهارات رجال بر می‌آید ظاهرا قطعه‌سازان تنها در پی اصلاح قراردادهای خود با خودروسازان هستند حال آنکه تصور می‌شد مسوولان این انجمن با توجه به عملکرد خودروسازان رویکرد تازه‌ای در قطعه‌سازی در پیش بگیرند. به‌عنوان مثال فعال کردن مراکز R&D و یا نوسازی تجهیزات تولید با هدف صادرات محصول، شاید توقعی است که پس از اظهار دلگیری از خودروسازان انتظار می‌رفت حال آنکه ظاهرا قطعه‌سازان تنها به‌دنبال اصطلاح قراردادهای خود با خودروسازان هستند. جای دوری نمی‌رویم و تنها اشاره‌ای داریم به میزان صادرات قطعه از کشور همسایه یعنی ترکیه. در سال گذشته صادرات قطعه از ترکیه  به مرز 10 میلیارد دلار رسید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید



پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 276
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 271
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 273
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24