Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

آیت الله مصباح یزدی رسیدگی به امور دینی مردم را از وظایف دولت دانست و گفت: دولت باید بیش از شکم مردم به فکر دین آنها باشند؛ در مرحله نخست دغدغه آخرت را داشته و سپس به امور دنیایی مردم بپردازند.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) پیش از ظهر دیروز در دیدار جمعی از طلاب و دانشجویان سراسر کشور با تأکید بر مسؤولیت دولت نسبت به دین مردم، آرمان ‌ها و ارزش‌ های اسلامی اظهار داشت: گاهی از برخی از مسؤولان شنیده می‌شود که ما نگران دین مردم نیستیم اینها کار دولت نیست.

وی افزود: آنها تصور می‌کنند تنها باید به فکر نان، بهداشت و نهایتا مسکن مردم باشند؛ ریشه این تفکر از یک بحث فلسفی سرچشمه می‌گیرد که آیا دین شامل مسائل اجتماعی نیز می‌شود یا فقط منحصر در امور فردی و شخصی است؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که پیش از انقلاب اسلامی مسأله شخصی بودن دین رایج بود، گفت: در آن دوران تبلیغ می‌کردند که دین یعنی رابطه فرد با خدا کسی که برخلاف این جریان حرکت کرد نقطه عطفی در جامعه ما به وجود آورد، امام خمینی(ره) بود.

دولت باید بیش از شکم مردم به فکر دین آنها باشد

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری افزود: ایشان صریحا در سخنرانی‌ ها و مکتوبات شان اعلام می ‌فرمودند که بخش اعظم فقه ما مسائل سیاسی واجتماعی است؛ بنابراین همان گون که نماز و روزه اهمیت دارد پرداختن به این مسائل نیز واجب است.

آیت الله مصباح یزدی تأکید کرد: دولت اسلامی همان‌گونه که به فکر شکم مردم است باید به فکر دین آنها هم باشد؛ اگر کمبودی در این زمینه وجود دارد دولت برای رفع آن باید زمینه را فراهم کند و به مسائل دینی اهتمام داشته باشد؛ در درجه اول باید به فکر دین باشند و بعد نوبت دنیای مردم می‌رسد.

وی تصریح کرد: در فقه داریم که یکی از وظایف حاکم اسلامی این است که اگر یک سال داوطلب حج کم بود، باید از بیت المال به کسانی پول دهد که به حج بروند تا از رونق نیفتاده و آبروی جامعه اسلامی حفظ شود و دیگران نگویند مسلمانان به دینشان بی‌ اهمیت شده اند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24