Bourse24 Ads 235
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

وزیر جهادکشاورزی در رابطه با نگرانی هایی که در مورد صنعت دامداری وجود دارد،گفت: چنین موضوعی درست نیست چرا که عرضه شیر بیش از تقاضا نشان دهنده این است که این صنعت در حال توسعه است و اینکه گفته می شود دامداران دامها را راهی کشتارگاه می کنند صحت ندارد.

محمود حجتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نگرانی هایی که در مورد صنعت دامداری وجود دارد و نمایندگان مجلس در تذکرات شفاهی،کتبی و نطق های خود بر توجه به وضعیت دامداران بسیار تاکید می کنند،افزود: عرضه شیر بیش از تقاضا است و حتی سازمان تعاون روستایی به منظور حمایت ازدامداران اقدام به خریداری  شیر تولیدی واحدهای دامداری و تبدیل آن به شیر خشک می کند.
وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه این ادعا که دامداران دام های شیری خود را راهی کشتارگاه می کنند،صحت ندارد،تصریح کرد: اگر چنین اتفاقی افتاده باشد باید شیر کمتری عرضه می شد اما اینطور نیست و صنعت دامداری در حال توسعه است و جای نگرانی وجود ندارد.
حجتی در مورد مباحث و انتقاداتی که در مورد اجرای ناقص قانون انتزاع وظایف و وجود تداخل وظایف بین وزارتخانه های صنعت،معدن وتجارت و جهادکشاورزی علی رغم تصویب و اجرای قانون انتزاع وظایف بخش کشاورزی توضیح داد: از ابتدای سال و با اجرای قانون انتزاع هیچ گونه تداخلی وجود ندارد و امور مربوط به تنظیم بازار با هماهنگی کامل در حال پیگیری است.
وی در مورد مباحث و حاشیه های بوجود آمده در مورد واردات شکر علی رغم ممنوعیت این کار، افزود: چنین موضوعی صحت ندارد و این فضا سازی ها از سوی عده ای که تلاش دارند کالاهایی را وارد کنند، بوجود آمده است.
وزیر جهادکشاورزی گفت: از اول سال درارتباط با ورود شکر و ثبت سفارش در این رابطه، هیچ گونه ثبت سفارش جدیدی در وزارت صنعت،معدن و تجارت انجام نشده است و بنده هم در تاریخ اول دی ممنوعیت واردات شکر را ابلاغ کردم  و مسئولان  وزارت صنعت هم کاملا بر اساس این ابلاغ عمل کرده اند.
اجازه واردات شکر به کارخانه های تولیدکننده شکراز محل خرید چغندر تولید داخل
حجتی تصریح کرد: واردات شکری که انجام شده ثبت سفارشهای قبلی بوده و در این رابطه نگرانی وجود ندارد.در آینده هم بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، بنا داریم به کارخانه هایی که از محل خرید چغندر تولید داخلی شکر تولید کردند، به اندازه تولیداتشان اجازه بدهیم شکر وارد کنند تا تفاوت قیمت بین شکر داخلی و خارجی از این طریق جبران شود.
این عضو کابینه دولت یازدهم در خصوص اقدامات و برنامه های وزارت جهادکشاورزی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان گفت: به منظور توسعه صادرات محصولات کشاورزی باید روابطمان را با کشورهای خارجی توسعه دهیم که این موضوع در حال انجام است و کشورهای هدف هم مشخص و تعریف شده اند.
وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه موافقت نامه های قرنطینه دامی و گیاهی به شدت و با سرعت در حال پیگیری است، افزود: بر این اساس روابط خود با کشورهای بزرگی مثل روسیه،چین و کشورهای آفریقایی را توسعه می دهیم تا بتوانیم صادرات محصولات به این کشورها را گسترش دهیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24