Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 281
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

کشتی‌های عظیم واله با نام «واله مکس» قابلیت پهلوگیری در 5 بندر چین را پیدا کردند.

Rogerio Nogueira، مدیر سرمایه‌گذاری واله در کنفرانسی در ریودوژانیرو با بیان این مطلب گفت: هدف ما افزایش تعداد بنادری است که این کشتی‌ها در آنها قابلیت پهلوگیری داشته باشند.

در همین حال صاحبان کشتی‌های چینی مخالف حضور این کشتی‌های بزرگ 400 هزار تنی با نام واله مکس (Valemax) هستند، چراکه آنها معتقدند وجود این کشتی‌ها می‌تواند شرایط حمل و نقل دریایی را نامناسب‌تر کند.

در این رابطه کیوان جعفری طهرانی، رییس امور بین‌الملل انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران معتقد است با افزایش امکان پهلوگیری کشتی‌های واله مکس 400 هزار تنی به بنادرچین زنگ خطر مضاعفی جهت کاهش قیمت سنگ آهن و تنگ شدن عرصه به تجار ایرانی به صدا درآمده است. وی تصریح کرد: ابتدای امسال یک فروند کشتی واله مکس جهت پهلوگیری به بندر دالیان به مشکل برخورد کرد و در نهایت شرکت واله بعد از 7-6 ماه چالش با طرف‌های چینی مجبور گردید با انجام دوبه کاری Literage بارسنگ آهن این کشتی را در کشتی‌های هندی مکس 50 هزار تنی دردریا تخلیه تا در بنادر ژاپن و کره جنوبی پهلوگیری کنند، که باعث خسارت سنگینی برای واله شد. در سال گذشته نه تنها مالزی و اندونزی بلکه ایتالیا و همسایه جنوبی ما، عمان نیز میزبان کشتی‌های واله مکس بودند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شرکت واله برزیل تعداد 35 فروند (هنوز 2 فروند در حال ساخت می‌باشند) از این کشتی‌ها را در اختیار دارد و فعلا فقط 14 فروند از آنها جهت حمل سنگ آهن طی یک قرارداد 25 ساله با شرکت حمل و نقل دریایی چین اجازه پهلوگیری به بنادر 5 گانه فوق را دارا می‌باشند. ولی به تدریج با افزایش تعداد بنادر چین ظرف 2 سال آینده به 11 عدد، کل ناوگان واله مکس وارد مدار خواهند شد تا هزینه حمل بالا که بابت فاصله 3 برابری برزیل به چین در مقابل استرالیا می‌باشد را کاهش دهند.

در همین رابطه یادآور شد: واله برنامه دارد ظرف مدت 5 سال آینده ظرفیت صادرات سنگ آهن خود را 2 برابر کند و سهم 18.3 درصدی خود در مقابل 58.8 درصدی استرالیا در سال 2014 را به حداقل 35 درصد افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد استرالیا نیز بیکار ننشسته و امکان افزایش صادرات خود به سقف حداکثری 65 درصد را خواهد داشت. به عبارت دیگر در 5 سال آینده 100 درصد صادرات سنگ آهن به چین فقط از کشورهای برزیل (به نسبت یک سوم) واسترالیا (به نسبت دو سوم) تامین خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید



پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 276
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 271
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 273
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24