Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سرمایه شرکت در آغاز فعالیت مبلغ ۴٠٠ میلیارد ریال مشتمل بر ۴٠٠ میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم یک هزار ریال بوده است. در بیستم آبانماه ٩٢ مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه شرکت از ۴٠٠ میلیارد یال به مبلغ یک هزار میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تصویب شد که در بیست و دوم تیرماه ٩٣ نزد اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید...

بیمه ما ٩۴ را چگونه سپری کرد...؟

بیمه ما در یک نگاه:

شرکت بیمه "ما" با این چشم انداز که اولین شرکت بیمه مورد انتخاب مشتریان هدف، کارفرمای ارجح برای کارکنان در صنعت بیمه و دارای بالاترین میزان ارزش آفرینی برای سهامداران در بین شرکت های بیمه تلاش دارد که به عنوان یک شرکت مشتری مدار و با پیش بینی نیازهای بیمه ای مشتریان، محصولات و خدمات نوآورانه، کیفیت و با نرخ های رقابتی ارایه کند. همچنین با لحاظ کردن سرعت بالا در پرداخت خسارت، به کارگیری تکنولوژی روز به به پشتوانه توانمندی های کارکنان متخصص خود، ارایه دهنده برتر کلیه محصولات و خدمات بیمه ای در ایران و سایر بازارهای منتخب باشد. در این راه نهایت سعی خود را بکار می گیرد تا به بهترین شکل ممکن آرامش و امنیت خاطر مشتریان خود را تامین نماید.

جهان بینی شرکت:

  • پیش بینی و پیشی گرفتن از انتظارات مشتریان از طریق راه حل های خلاقانه و نوآور در جهت تامین آسایش و آرامش خاطر مشتریان
  • اشتیاق به خدمت و تلاش همه جانبه برای انجام کارها به صورت درست و با کیفیت بالا
  • کسب سود برای شرکت به طوری که حاصل خدمت به جامعه باشد
  • ضد رشوه خواری، پولشویی و فساد

سرمایه و ترکیب سهامداران شرکت:

سرمایه شرکت در آغاز فعالیت مبلغ 400 میلیارد ریال مشتمل بر 400 میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم یک هزار ریال بوده است. در بیستم آبانماه 92 مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه شرکت از 400 میلیارد یال به مبلغ یک هزار میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تصویب شد که در بیست و دوم تیرماه 93 نزد اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

عملکرد شرکت در سال مالی 94

شرکت در سال مالی 94 موفق به کسب در آمد در آمد دو هزار و 643 میلیارد و 835 میلیون و 186 هزار و 278 ریالی شد که از محل این در آمد سود خالص 304 میلیارد و 198 میلیون و 178 هزار و 246 ریالی را شناسایی کرد؛ بر این اساس به ازای هر سهم سود 304 ریالی در پایان این سال مالی تعلق گرفت.

با توجه به سرمایه ثبت شده یک هزار میلیارد ریالی، مجموع دارایی های شرکت 7 هزار و 711 میلیارد و 297 میلیون و 626 هزار و 144 ریال است.

شاخص های عملکردی و شبکه فروش

در حال حاضر پرتفوی این شرکت بیمه ای دو هزار 883 میلیارد ریالی ارزش دارد که با کسر بیمه های مستمری، ارزش آن به دو هزار و 453 میلیارد ریال تغییر می یابد.

شرکت بیمه ما در سال مالی 94، 830 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است. مبلغ پرتفوی شرکت ( به کسر بیمه های مستمری) در سال 1394 از رشد 39 درصدی برخوردار بوده و با توجه به مدیریت صحیح ریسک و کنترل فنی ضریب خسارت، علاوه بر افزایش مبلغ خسارت پرداختی شرکت از سود عملیاتی در سال 1394 برخوردار است.

نکته حایز اهمیت آنست که ماندگاری شرکت های بیمه منوط به پرداخت صحیح و مناسب خسارت ضمن کنترل مناسب ضریب آن نسبت به حق بیمه صادره است تا ضمن حفظ رضایت و در نتیجه ماندگاری مشتریان، با ایجاد امکان استفاده بهینه منابع در دست، امکان رشد و دوام خود را نیز فراهم آورند.

مقایسه جایگاه بیمه ما در صنعت بیمه:

در حالی حاشیه سود عملیاتی صنعت بیمه در سال 93، 0.04 درصد بود که این شرکت موفق به کسب حاشیه سود 0.11 درصدی در سال مالی گذشته شد و در سال جاری نیز این حاشیه سود را نیز کسب کرد.

همچنین در حالی ذخائر فنی به حقوق صاحبان سهام در سال گذشته 2.41 درصد بوده است که این شرکت در دو سال مالی 93 و 94 به ترتیب از نسبت های 1.39 و 2.24 درصدی برخوردار بوده است.

تعداد بیمه نامه صادره:

در سال مالی 94 این شرکت بیمه ای 464 هزار و 706 بیمه نامه اموال، 43 هزار و 37 بیمه نامه اشخاص و 43 هزار و 403 بیمه نامه مسوولیت و مهندسی صادر کرده است.

بیمه های عمر:

اختصاص بیش از 30 درصد از پرتفوی شرکت برای دومین سال مالی متوالی سبب شد تا بیمه ما برای دومین سال متوالی، جایگاه اول بیشترین حجم فروش را در میان دیگر بیمه نامه ها به خود اختصاص دهد.

سهم بیمه های زندگی در صنعت بیمه حدود 11 درصد از کل پرتفوی است؛ این درحالیست که با احتساب جمع ( بیمه های عمر گروه + عمر انفرادی) سهم بیمه های زندگی در شرکت بیمه ما به بیش از 37 درصد بالغ شده است.

اقدامات انجام شده از سوی این شرکت در حوزه مالی و سرمایه گذاری به شرح زیر است: مدیریت بهینه وضعیت نقدینگی و سرمایه در گردش شرکت، کسب سطح یک توانگری مالی برای پنجمین سال متوالی، تمرکز دریافت به منظور مدیریت نقدینگی و اخذ بالاترین نرخ کوتاه مدت و بلندمدت برای سپرده های شرکت، افزایش قابل ملاحظه میزان سرمایه گذاری در بازار سرمایه ( بورس و فرابورس) و خارج از بورس.

افتخارات:

  • گواهی پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران
  • در پانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ بیمه ما برای نخستین بار حائز دریافت تندیس نقره ای شد. ضمنا در سال های 92 و 93 موفق به دریافت گواهینامه در این همایش گردیده است.
  • شرکت سهامی بیمه ما مفتخر به دریافت نشان زرین در ارایه خدمات بیمه ای طی سال های 92 و 93 در چهاردهمین اجلاس استقامت ملی در تولید و خدمات شد.
  • شرکت بیمه ما برای سومین سال پیاپی، موفق به کسب برترین جایزه ملی مدیریت مالی ایران ( یادواره دکتر غلامرضا اسلامی بیدگلی) در میان شرکت های بیمه شد.
  • در اولین کنفرانس بین المللی آموزش آنلاین و فرآینده های آموزشی بانک و بیمه؛ بیمه "ما" مفتخر به دریافت تندیس ویژه شد.
  • در دومین اجلاس توسعه کیفیت حمل و نقل؛ ساختمان و راه شهرسازی، بیمه ما برگزیده نشان ویژه مدیریت روابط عمومی در توسعه و اطلاع رسانی و دو استاندارد بین المللی شد.
  • در دومین کنفرانس بین المللی استراتژی برند؛ بیمه ما موفق به دریافت تندیس ویژه شد.
  • شرکت بیمه "ما" توانست در چهارمین سال از فعالیت خود در همایش شرکت های برتر کشور که از سوی سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد. لوح تقدیر شرکت برتر از نظر رشد سریع را کسب کند.
  • کسب نشان کیفیت و بهره وری سال 1394
  • گواهی نامه رضایت مندی مشتری ISO 10004 سال 2015

برنامه های آتی شرکت :

  • توسعه شبکه نمایندگان در سطح کشور و تکمیل ظرفیت پذیرش نمایندگان شرکت
  • -توسعه شعب شرکت در کلیه استان ها
  • بهینه سازی سیستم سرمایه گذاری شرکت
  • حفظ سطح توانگری شرکت
  • افزایش سهم شرکت بیمه "ما" با رویکرد حفظ سبد پرتفوی
  • بازبینی و اصلاح فرایندها و استقرار استاندارد سیستم مدیریت کیفیت خدمات ایزو 2015: 9001
  • افزایش فروش بیمه های خرد
  • استفاده از پتانسیل بیمه ای کلیه سهامداران
  • پیاده سازی مدیریت ریسک
  • بازنگری و تدوین برنامه استراتژیک 5 ساله شرکت

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24