Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

دومین روز نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در مرکز همایش گاهی کیش با حضور مسئولان سازمان بورس برگزار شد...

در دومین روز نمایشگاه بورس کیش چه گذشت؟ /نفوذ بیمه پارسیان در جزیره،خبرهای با اهمیت از تامین سرمایه آرمان و جزییاتی خواندنی از طرح های کچاد

بورس24 : دومین روز نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در مرکز همایش گاهی کیش با حضور مسئولان سازمان بورس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما در طی دومین روز از برگزاری این نمایشگاه مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار، حسن قالیباف اصل، حسین فهیمی و علی حسینی در پنل های تخصصی که در این همایش برگزار شد، صحبت هایی داشتند.

بر اساس این گزارش مدیرعامل شرکت بورس تهران در پنل تخصصی بازار سرمایه اظهار داشت: بازار بدهی در کنار بازار سهام توسعه خوبی داشته است و ارزش این بازار در سال گذشته 2 هزار و 200 میلیارد تومان بود که در 7 ماهه امسال به 8 هزار و 400 میلیارد تومان رسیده و 4 برابر شده است.

قالیباف تصریح کرد: در کنار ابزار بدهی، صندوق های سرمایه گذاری، ETF، صندوق های زمین و ساختمان و پروژه وجود دارند.

این مقام مسئول با تاکید بر افزایش ارزش معاملات سهام بورس تهران در بازار سال جاری نسبت به سال گذشته، گفت: در سال گذشته ارزش معاملات 7 ماهه معادل 21 هزار میلیارد تومان بود که امسال در مدت مشابه به 38 هزار میلیارد تومان رسید و رشدی 80 درصدی را ثبت کرد.

سهم بیشتر سرمایه گذاران نهادی در مالکیت بورس ...

وی با اشاره به ساختار مالکیت بورس گفت: از لحاظ مالکیت، 20 درصد بورس متعلق به اشخاص حقیقی و 80 درصد متعلق به سرمایه گذاران نهادی است.

قالیباف با اشاره به حضور 170 صندوق سرمایه گذاری که مجوز سرمایه گذاری در سهام، اوراق مشارکت با درآمد ثابت یا مختلط را دارند، گفت: فلسفه وجودی این صندوق ها مدیریت حرفه ای بر دارایی ها است.

مدیر عامل بورس تهران ادامه داد: سال گذشته ارزش این صندوق ‌‎ها 65 هزار میلیارد تومان بود که امسال به 100 هزار میلیارد تومان رسید.

قالیباف افزود: در حال حاضر 107 کارگزار عضو بورس هستند که برخی مجوز سبدگردانی و دسترسی آنلاین دارند و برخی مشاوره می دهند. همچنین 9 موسسه تامین سرمایه در بازار سرمایه فعال هستند.

در ادامه حسین فهیمی مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در جریان همایش "نقش روز افزون بازار سرمایه در شرایط کنوی اقتصادی ایران" همزمان با برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس 2016 گفت: پس از ده سال تنش با جهان خارج و قطب های اقتصادی بالاخره کشور و مسئولان ارشد به سطحی از توانمندی رسیدند که موفق شدند بر سر یک میز با 6 کشور به توافق جامع برسند و برجام به امضاء برسد.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان مطلب فوق در ادامه سخنان خود گفت: به موجب برجام بخش قابل توجهی از محدودیت ها و تحریم های ایران برداشته شد و استفاده از منابع خارجی مورد توجه قرار گرفت.

او با اشاره به هدف گذاری رشد اقتصادی 8 درصدی اظهار داشت: استفاده از منابع خارجی برای رسیدن به اهداف اقتصادی در نظر گرفته شده یک ضرورت است و اگر بخواهیم بازار سرمایه جایگاه اصلی خود را پیدا کند، راهی جز جذب سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد.

خارجی ها به دنبال فرصت و شریک جدید هستند ...

وی با اشاره به اشتیاق طرف های خارجی گفت: سرمایه گذاران خارجی شرایط ایران را یک فرصت جدید ارزیابی می کنند و بدنبال یک رابطه تجاری با شریک جدید هستند.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به سرفصل برنامه های این سازمان برای جذب سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: برای تسهیل جذب سرمایه گذاری خارجی گام های مهمی برداشته شد.

فهیمی افزود: افزایش استانداردها در همه عرصه ها، شفافیت در اطلاع رسانی و پیگیری جدی عضویت در سازمان آیسکو، اقداماتی بوده که در این مسیر انجام شده، تا از این طریق به سرمایه گذار خارجی اعتماد داده شود که نه تنها حداقل استانداردها رعایت می شود، بلکه برای افزایش استانداردها برنامه ریزی وجود دارد.

وی ادامه داد: همکاری متقابل با ارکان متقارن خارجی از نهادهای نظارتی تا تشکل های خود انتظام در کشورهای هدف گذاری شده دومین گام است.

همزمان با برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۶ پنل تخصصی بازار سرمایه با حضور حسن قالیباف مدیر عامل بورس تهران، حسین فهیمی مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی و قاسم محسنی عضو شورای عالی بورس برگزار شد.

نقدشنودگی و رقابت دو رکن اصلی ....

علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی در این پنل تخصصی گفت: تقویت نقد شوندگی و افزایش رقابت در بازار سرمایه از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی تاکید کرد: افزایش بهره ‌وری، افزایش خلاقیت و نوآوری، فراهم شدن بازاری با نقد شوندگی و کارایی بالا در خرید و فروش اوراق بهادار، از نشانه‌ های یک اقتصاد سالم است.

مدیر عامل بورس انرژی ادامه داد: اگر ما بخواهیم بدانیم که اقتصاد سالم کار می ‌کند یا خیر، باید در آن شاهد افزایش بهره‌ وری باشیم و علاوه بر این ترغیب به نوآوری می ‌تواند نشانه اقتصاد سالم باشد.

وی درباره مزیت‌ های عمومی بازارهای متشکل و قانون مند همچون بورس ‌ها، گفت: فراهم آوردن بستر مناسب بابت کشف صحیح قیمت‌ های تعادلی، افزایش شفافیت از طریق انتشار عمومی اطلاعات، پیشگیری از وقوع تخلفات، فساد و رانت و کاهش نوسانات قیمت و ریسک معامله ‌گران و غیره از مزیت‌ های بورس هستند.

بیمه پارسیان کیش هم راه اندازی شد ...

طی روز گذشته راه اندازی بیمه پارسیان کیش با حضور مسئولان این شرکت ریاست بیمه پارسیان و روح الله حسینی مقدم ، معاون ناشران بورس انجام شد.

در این افتتاحیه هر یک از مسئولان بخش های فنی، شعبه و روابط عمومی بیمه سخنرانی داشتند و در ادامه مدیر عامل شرکت هم در خصوص وضعیت این شرکت سخنرانی انجام داد.

هادی اویارحسین، مدیر عامل بیمه پارسیان در این افتتاحیه در خصوص وضعیت شرکت گفت: بیمه پارسیان برنامه افزایش سرمایه تا 400میلیارد تومان را در برنامه دارد که بزودی مجمع این شرکت به منظور افزایش سرمایه برگزار می شود.

وی افزود: طبق آمارهای سال 2014 رتبه جهانی بیمه پارسیان 45 بوده است و سرانه حق بیمه دلاری شرکت 94 دلار است. همچنین سهم حق بیمه زندگی 10.5 بوده و ضریب نفوذ بیمه 1.9می باشد.

اویارحسین گفت: توجه بیمه زندگی در دنیا بیش از سایر بیمه ها است و ما نیز در کشور باید به این سمت حرکت کنیم.

استراتژی آرمان در خصوص 7 صندوق موجود ...

محمود رضا خواجه نصیری، مدیر عامل شرکت تامین سرمایه آرمان در خصوص وضعیت صندوق های این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: ما در حال حاضر 7 صندوق داریم که شامل صندوق های با درآمد ثابت می شود و بانک شهر نیز با سرمایه 20هزار میلیارد تومان بزرگترین صندوق کشور است.

وی افزود: صندوق صرفا درآمد ثابت نیز در بانک توسعه صادرات داریم. همچنین یک صندوق مختلط و یک صندوق در سهام داریم و صندوق سرمایه گذاری سپاس هم قرار است، به ETF تبدیل شود.

وی گفت: ما صندوق سرمایه گذاری جسورانه داریم که در مرحله تاسیس و راه اندازی آن هستیم. 7 صندوق تاکنون موجود است و حداقل دو صندوق دیگر هم به این 7 صندوق افزوده می شود. همچنین به لحاظ دارایی تحت مدیریت اول هستیم.

خواجه نصیری گفت: صندوق های با درآمد ثابت جایگزین پس انداز برای سرمایه گذاران است که بیش از 20هزار میلیارد تومان نقدینگی دارد. همچنین صندوق سهام هم برای سرمایه گذاری سهام است.

وی افزود: ورود خوبی به صندوق بازار گردانی داریم. ورود خوبی هم به شرکت مس داشته ایم و ظاهرا معاملات پر حجم تری داشته است.

او گفت: حداقل 4 صندوق بازارگردانی دیگر هم داریم و برنامه بر این اصل استوار است که بیشتر در بخش معدن و گروه آن فعالیت داشته باشیم. همچنین در بخش دارو هم برنامه ورود داریم.

آخرین وضعیت طرح های چادر ملو ....

در حاشیه نمایشگاه سری به غرفه چادر ملو زدیم و با یکی از مدیران این شرکت به گفت و گو نشستیم. هادی بشیری راد، رییس دفتر برنامه و بودجه شرکت چادرملو در خصوص برنامه های این شرکت توضیح داد: در حال حاضر تمام سرمایه گذاری های چادر ملو از منابع داخلی تامین شده است و در مواقعی هم تسهیلات کوتاه دریافت کرده ایم و تاکنون از سرمایه گذار خارجی کمی نگرفته ایم.

وی افزود: ما اصولا از سالی که نمایشگاه های بورس تشکیل شد در آن ها شرکت کرده ایم تا طرح ها خود و محصولات خود را بیشتر نشان دهیم.

بشیری راد گفت: طرح نورد ابرکوه راه اندازی آزمایشی شده و تست سرد وگرم آن شروع شده و در آینده نزدیک تولید محصول آن به سرانجام می رسد.

وی تصریح کرد: ما برای تامین آب دو طرح بزرگ اجرا کرده ایم که یک طرح مربوط به آب رسانی سپیدان در 10 کیلومتری معدن چادر ملو است که نزدیک به 100 میلیارد تومان هزینه شده است.

او ادامه داد: برای مجتمع فولاد هم طرح عظیمی به نام طرح تسویه خانه فاضلاب اردکان در حال راه اندازی است که این طرح 85 درصد پیشرفت دارد و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: طرح توسعه افزایش ظرفیت گندله سازی را هم در دست اجرا داریم که این مهم از 3.4میلیون تن به 4میلیون تن خواهد رسید.

این مقام مسئول در شرکت چادرملو خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم گندله سازی واحد های احیا ء مستقیم ارفع، غدیر و خود شرکت را که در نیمه نخست سال 96 راه اندازی می شود، تامین نماییم. فولاد هم با حدود 97.5 درصد پیشرفت امسال راه اندازی خواهد شد.

بشیری راد گفت: طرح واحد مستیقیم شرکت سال آینده راه اندازی می شود. همچنین طرح فولاد ابر کوه هم در سال 97 راه اندازی می شود، که 65 درصد سهام ابرکوه نیز در اختیار چادر ملو است.

تک نرخی شدن ارز روندی اجتناب ناپذیر

در ادامه نمایشگاه با مدیر عامل بورس کالا نیز صحبتی داشتیم ، حامد سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالای ایران در حاشیه نمایشگاه هم طی صحبت هایی در خصوص محصولات پلیمری و رشد قیمت این محصولات با خبرنگار ما گفت: برخی از محصولات پلیمری شات دان خوردند و طی یک ماه و نیم گذشته تولیدشان کاهش داشته و طی مذاکراتی که با شرکت های پلیمری داشتیم کمک کردند موجودی انبار این شرکت ها وارد بازار شد.

وی افزود: از طرفی عرضه های سلف کوتاه مدت هم گذاشته شد تا بتوان بازار را مدیریت نمود. تا در این بازار التهابی ایجاد نشود.

به گفته او مشکل دیگر تولید کنندگان پلیمر رشد قیمت های جهانی بود که متقاضی بودند قیمت پایه این محصولات افزایش داشته باشد و ما از MPC درخواست کردیم که قیمت ها را مورد بازبینی قرار دهند و با این کار قیمت های پایه همگام با قیمت های جهانی رشد داشت.

سلطانی نژاد افزود: برای پتروشمی هایی که خوراک مصرف می کنند، افزایش نرخ ارز اثر گذار است و مقداری نرخ محصولات آنها را افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: تک نرخی شدن ارز به تدریج صورت خواهد پذیرفت و روی تمامی صنایع اعمال می شود.

وی تصریح کرد: در شرایطی ارز کالای وارداتی از ارز متقاضی به ارز آزاد تبدیل شده و این اتفاق روی کلیت بازار تاثیر گذارخواهد بود و در دراز مدت روی اقتصاد ما نیز تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

همچنین در روز دوم نمایشگاه غرفه بورس24 میزبان جمعی از مدیران بازار سرمایه و مدیران سازمان مناطق آزاد کیش بود.

ایرج شرف زاده مدیر عامل شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد کیش ضمن بازدید از غرفه بورس24 با اشاره به اهمیت اخبار لحظه ای منتشره توسط این رسانه بر اهمیت ضرورت وجودی رسانه های حرفه ای در حوزه بازار سرمایه تاکید کرد.

گفتنی است، شماری از فعالان بازار سرمایه حاضر در نمایشگاه کیش نیز در دیدار با خبرنگاران و مدیران بورس24 ضمن تاثیر گذار دانستن خبرها و تحلیل های تولیدی این رسانه، بورس24 را رسانه ای محبوب برای جامعه سهامداری معرفی کرده و بر ادامه این راه توسط اهالی این رسانه تاکید ورزیدند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24