Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

هفته پیش عملکرد بازارهای مختلف مثبت بود و با توجه به پیش بینی هایی که از سوی کارشناسان مطرح شده انتظار می رود شاخص های مالی و قیمت مواد خام ..

نمای بازارها در هفته پیش رو؛ احتمال ادامه رونق وجود دارد؟

بورس24 : هفته گذشته وضعیت بازارهای مختلف خوب بود و شاهد رشد شاخص های مالی و قیمت مواد خام بودیم اما شاخص دلار کاهش یافت. یک دلیل این رونق، احتمال کاهش تنش های تجاری بین چین و آمریکا بود البته پایان هفته، چین مذاکره تجاری با آمریکا را که قرار بود در روزهای آینده انجام شود لغو کرد و به واشنگتن هشدار داد پیامدهای تحریم ارتش چین را متحمل خواهد شد. مسلم است که تنش های تجاری و سیاسی بین دو کشور ادامه پیدا خواهد کرد و به همین دلیل سرمایه‌گذاران نباید خیلی خوش بینانه رفتار کنند.

این هفته چند گزارش از اقتصادهای بزرگ جهان و نیز نشست کمیته سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا بیشترین تاثیر را بر بازارهای مختلف خواهد داشت.

روز دوشنبه بازارهای چین تعطیل هستند اما سه گزارش از اقتصاد آلمان و دو خبر اقتصادی آمریکا منتشر می شود. هفته قبل برخی گزارش ها از اقتصاد این کشور منتشر شد که حاوی داده های منفی بود همچنین هشدارهایی درباره کاهش نرخ رشد اقتصادی آمریکا در فصول آینده مطرح شده در نتیجه با آنکه انتظار می رود این هفته نرخ های بهره در آمریکا بالا برده شود شاخص دلار اندکی کاهش یافت. این کاهش به رشد قیمت مواد خام کمک کرد البته ممکن است این روند در هفته های آینده ادامه پیدا نکند. در نظرسنجی از تحلیلگران پیش بینی شده این هفته نیز شاخص دلار کاهش خواهد یافت.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه‌شنبه تعدادی گزارش از اقتصاد ژاپن و آمریکا منتشر می شود. همچنین موسسه نفت امریکا تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته قبل را اعلام می کند. هفته پیش قیمت نفت رشد کرد و با توجه به شرایط بازار بعید نیست قیمت ها در سطوح کنونی یا بالاتر قرار گیرد. چند هفته دیگر دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران آغاز می‌شود که بخش انرژی ایران را هدف قرار می دهد. پیش‌ بینی می‌ شود افزایش تولید نفت عربستان، امارات و روسیه نتواند کاهش عرضه نفت ایران را جبران کند در نتیجه طبیعی است که قیمت ها رشد می کند. ترامپ هفته پیش با لحنی تهدیدآمیز اوپک را خطاب قرار داد و از این سازمان خواست فورا قیمت نفت را پایین آورد اما این نوع تهدیدها نمی تواند واقعیت های بازار را تغییر دهد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه نتیجه نشست کمیته سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا مشخص می شود. پیش بینی شده در این نشست برای سومین بار در سال جاری میلادی نرخ های بهره بالا برده می شود و تحقق این پیش بینی به رشد ارزش دلار کمک می کند. البته تاثیر افزایش نرخ های بهره بر ارزش دلار برخلاف قبل بزرگ نخواهد بود و به همین دلیل بعید است شاخص دلار رشد کند. سخنان رئیس بانک مرکزی آمریکا و بیانیه‌ای که پس از نشست از سوی این نهاد منتشر می شود اهمیت بالایی دارد. در این سخنان و بیانیه دیدگاه بانک مرکزی آمریکا درباره وضعیت اقتصادی این کشور مشخص خواهد شد. بانک مرکزی آمریکا معتقد است شرایط اقتصادی خوب است و ضروریست نرخ های بهره بالا برده شود. کارشناسان می گویند در تنش های تجاری و کاهش برنامه های حمایتی به کم شدن نرخ رشد اقتصادی آمریکا در فصول آینده منجر می‌شود. یک دلیل خوش بینی فعالان بازار طلا به افزایش قیمت این فلز گران‌بها آن است که آنها معتقدند در آینده بر جذابیت طلا افزوده خواهد شد. عملکرد ماهانه قیمت طلا منفی است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنج شنبه چند گزارش مهم از اقتصاد منطقه یورو منتشر می شود: شاخص اعتماد در بخش خدمات و صنعت، شاخص اعتماد مصرف کنندگان، شاخص اعتماد اقتصادی و شاخص جو تجاری. انتظار می رود این گزارش ها نشان دهد وضعیت اقتصادی منطقه یورو تغییرات چندان بزرگی نداشته است. بانک مرکزی اروپا معتقد است سیاست های حمایتی باید ادامه پیدا کند و این باور به کاهش ارزش یورو در برابر دلار منجر شده است. در هفته های اخیر برخی گزارش ها از اقتصاد منطقه یورو مثبت نبوده و این امر نگرانی هایی برای سرمایه گذاران پدید آورده است. رزو پنجشنبه همچنین وضعیت بازار کار آمریکا در هفته قبل و نرخ رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم اعلام می شود. این سومین تخمین از نرخ رشد اقتصاد در سه ماهه دوم است. در دو تخمین قبلی نرخ رشد 4.2 درصد اعلام شد که رقمی بالاست اما تحلیلگران معتقدند در فصول آینده نرخ رشد اقتصاد کاهش خواهد یافت. عملکرد بازار مالی آمریکا در ماه های اخیر مثبت بوده و شاخص ها در سطوح بی‌سابقه قرار دارند اما کارشناسان نسبت به اصلاح بازار هشدار دادند. در این روز تعداد زیادی گزارش از اقتصاد ژاپن منتشر می شود. بانک مرکزی ژاپن برنامه های حمایتی را بدون تغییر ادامه داده و این برنامه ها موثر بوده اند.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه شاخص کایکسین از فعالیت های بخش تولید کارخانه ای چین در ماه جاری میلادی اعلام می شود. برخی گزارش ها از اقتصاد چین اخیرا منفی بوده و درباره کاهش نرخ رشد اقتصاد این کشور نگرانی هایی وجود دارد البته اگر تنش های تجاری کاهش یابد نگرانی ها کمتر می شود. بازار فلزات پایه در ماه های اخیر عملکرد بسیار منفی داشته و بعید نیست شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند. روز جمعه نرخ رشد اقتصاد انگلستان و اسپانیا در سه ماهه دوم امسال، نرخ تورم منطقه یورو و تغییرات هزینه شخصی و درآمد شخصی در آمریکا در ماه گذشته میلادی اعلام می شود. داده هایی که در سه روز پایانی این هفته در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد بسیار مهم است و انتظار می رود نوسان در شاخص های مالی و قیمت مواد خام این هفته قابل ملاحظه باشد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24