Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار، میانگین تولید ماهانه طی سال جاری در مقایسه با سال مالی قبل کاهش ۶ درصدی را نشان می‌دهد ولی با افزایش فروش، میانگین مقدار فروش تنها ٣ درصد کاهش یافته است. همچنین طی سال جاری با افزایش ٣٠ درصد در میانگین .....

رشد ٣برابری ارزش سهام دور از چشم بازار

بورس24 : شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار در بیستم فروردین ماه سال 1360 با نام مرجان کار با مسئولیت  محدود با سرمایه دو میلیون ریال با موضوع واردات و صادرات و فروش کالاهای مجاز توسط بخش خصوصی تأسیس و تحت شماره 40088 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید . در سال 1362موافقت اصولی تأسیس کارخانه آجر و بلوک سفالی با ظرفیت سالانه 18 میلیون قالب بلوک سقفی، از وزارت صنایع اخذ گردید.

این شرکت  از تواناترین و بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی فعال در صنعت ساختمان و تولیدکننده آجر سفال است که سهم عمده‌ای از بازار گلستان و مازندران را در اختیار دارد. این شرکت از سال 1379 با به‌کارگیری کوره تونلی کاملاً خودکار و دستگاه‌های پیشرفته تولید خود را آغاز نمود و در سال 1388 در هیئت پذیرش فرابورس ایران پذیرفته شد.

در حال حاضر نیز سهام شرکت در بازار تحت نماد کمرجان در گروه محصولات کانه‌های غیرفلزی در بازار اول فرابورس مورد معامله قرار می‌گیرد. همچنین قابل ذکر است ارزش سهام شرکت طی سال جاری 293 درصد را تجربه نموده است. البته این موضوع با در نظر گرفتن مشارکت در افزایش سرمایه 75 درصد از 40 به 70 میلیارد ریال طی این سال می‌باشد که این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران بوده است.

 روند رشد ارزش سهام شرکت و همچنین حجم سهام مورد معامله طی سال جاری به صورت زیر می‌باشد:

در اواخر سال 1390 خط جدید تولید آجر سفالی با توان تولید روزانه 60000 قالب تیغه 10 راه اندازی گردید. راه اندازی این خط تولید موجب به کارگیری سرمایه‌های راکد شرکت از قبیل کوره هوفمن و سوله قدیمی شرکت گردیده است. خط تولید خرپای فلزی و تیرچه صنعتی نیز در همین سال راه اندازی گردید. توان تولید سالانه این کارخانه بالغ بر 2 میلیون متر خرپا و حدود 700 هزار متر تیرچه می‌باشد.

آمار تولید و فروش شرکت طی سال 97 و 8 ماهه سال جاری بر اساس گزارش فعالیت مرداد ماه به صورت زیر می‌باشد:

بر اساس اطلاعات جدول فوق، میانگین تولید ماهانه طی سال جاری در مقایسه با سال مالی قبل کاهش 6 درصدی را نشان می‌دهد ولی با افزایش فروش، میانگین مقدار فروش تنها 3 درصد کاهش یافته است. همچنین طی سال جاری با افزایش 30 درصد در میانگین نرخ فروش محصولات نسبت به میانگین سال 97، درآمد فروش ماهانه در مقایسه با سال قبل را 26 درصد رشد داده است.

همچنین طی سال جاری میزان تولید و فروش محصولات مختلف با اندکی تغییر همراه بوده که با تغییر در نرخ فروش محصولات، ترکیب درآمدی و درآمد حاصل از هر گروه محصول را تغییر داده است. تغییرات به منظور مقایسه بهتر به صورت میانگین ماهانه به صورت زیر محاسبه شده است:

نمودار تغییرات محاسبه شده فوق به منظور درک بهتر چگونگی تأثیر تغییرات در مقدار و نرخ فروش بر درآمد حاصل از هر گروه به صورت زیر تهیه شده است:

در خصوص سودآوری نیز بر اساس صورت‌های مالی شش ماهه منتهی به 31-03-1398 شرکت با سرمایه  40 میلیارد ریال، برای هر سهم خود سود خالص 137 ریال گزارش نموده که در مقایسه با سود 67 ریال دوره مشابه سال قبل، افزایش 104 درصد را نشان می‌دهد و این در حالی است که طی این دوره درآمدهای عملیاتی با رشد 39 درصد و بهای تمام‌شده با رشد 33 درصدی، علاوه بر افزایش توان سودآوری و حاشیه سود ناخالص باعث افزایش 58 درصد در سود ناخالص شده‌اند.

در خصوص بازار فروش نیز قابل ذکر است که طی سال 97 و 8ماهه سال جاری شرکت هیچ گونه صادراتی نداشته و تمامی محصول به صورت داخلی به فروش رسیده است. همچنین معاملات سهام شرکت در بازار به خاطر نوسانات غیرعادی و رشد سریع ارزش سهام به منظور توضیح شرکت در این خصوص از تاریخ سوم شهریور متوقف شده است.

طی صورت‌های مالی و همچنین اطلاعیه‌های منتشرشده توسط شرکت در سامانه کدال و همچنین روند تولید و فروش شرکت، دلیل این افزایش تقاضا برای سهام را نمی‌توان یافت و در نتیجه آن را می‌توان بازی سفته‌بازان و معامله گران در بازار و یا نشت اطلاعات نهانی دانست که باعث چنین رشدی برای ارزش سهام شرکت شده است. ولی در این خصوص هنوز شرکت اطلاعیه‌ای منتشر نکرده است.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24