Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

تجربه حدود ٢٠ سال حضور من در ارکان مختلف بازار سرمایه به من می گوید، این جلسات معمولا نمایشی، احساسی، تشریفاتی است و اثر کاری و حرفه ای یا ندارد یا بسیار کم دارد...

چهارمین جلسه مقامات ارشد کشور با فعالان بورس در طول ٣٠ سال گذشته

بورس24 :

حسین خزلی:

تا آنجا که شخصا حضور داشته و به یاد دارم یا تاریخ بازار سرمایه ایران را مرور کرده ام، در طول 30 سال گذشته که بورس پس از جنگ تحمیلی مجدد رونق گرفت، از روسای محترم سه قوه فقط یک بار مرحوم هاشمی رفسنجانی در سال 73 برای افتتاح سامانه جدید الکترونیک معاملات بورس در تالار حافظ حضور بهم رساندند و یک بار هم در خرداد سال 83 در هفته ی پایانی مجلس ششم جناب شیخ مهدی کروبی در آخرین روزهای ریاست مجلس شان جهت بازدید از تالار و جلسه با دبیر کل وقت (جناب دکتر عبده) در تالار بورس تهران ساختمان حافظ حاضر شدند، البته در این بازدید اخیر من هم مسئولیت داشتم و دخیل بودم.

یک بار هم با دوستان کانون سهامداران حقیقی در سال 85 از طرف بازار سرمایه جمعی حدود 20 نفر به محوریت جناب ابوالفضل متین دبیر وقت کانون فوق به دیدار مرحوم هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص رفتیم که اصل بحث و جلسه موضوع بورس و بازار سرمایه بود.

به غیر از این سه مورد به یاد ندارم یا نشنیده ام که روسای محترم سه قوه یا هم سطح آنها شخصا برای اهالی بازار سرمایه وقت گذاشته باشند.

البته بورس و بازار سرمایه در سالهای گذشته در ذهن کل حاکمیت و مسئولین ارشد نظام بسیار کوچک و کم اهمیت بود.

به یاد دارم که در سالهای 87 یا 88 یکی از مسئولین ارشد سوال کرده بود:

مگر کل بورس شما به دلار چقدر است؟

جواب داده بودند 60 تا70 میلیاد دلار

ایشان خندیده بود و گفته بود که نصف فروش یک سال نفت ماست!

اما در سالهای اخیر با درگیر شدن 50 میلیون ایرانی مستقیم و غیر مستقیم در بورس و با رشد ارزش بازار به حدود 2 تا 3 برابر کل نقدینگی کشور و چندین برابر GDP، ظاهرا بورس پس از سه دهه گوشه نشینی و کم یا بی اهمیتی حال مهم شده و قابل توجه شده است!

شخصا و قلبا از اینکه روز گذشته یکشنبه 20 مهر جناب دکتر قالیباف ریاست محترم مجلس با برخی فعالین بازار سرمایه جلسه گذاشتند بسیار خرسند و شاد شدم.

به هیچ عنوان نمی خواهم نقش منفی یا مایوس کننده در فضای فعلی (که به اندازه کافی تلخ و یاس آور هست) بازی کنم!

اما تجربه حدود 20 سال حضور من در ارکان مختلف بازار سرمایه به من می گوید، این جلسات معمولا نمایشی، احساسی، تشریفاتی است و اثر کاری و حرفه ای یا ندارد یا بسیار کم دارد؛ خصوصا دم انتخابات!

اما اگر دوستان مشاورین جناب دکتر قالیباف واقعا در کنار ایشان کارگروه تخصصی بازار سرمایه یا فراکسیون بازار سرمایه را در مجلس ایجاد کنند و مسائل را حرفه ای، تخصصی و کاری، سطح به سطح جلو ببرند و برای این کارگروه در مجلس و مرکز پژوهشها بودجه و ساختار تعریف کنند، اندکی امیدوارم خواهم شد (اندکی!) که شاید حرفها و دغدغه های ما فعالین کف بازار سرمایه شنیده شده و دیده شود!

برای ترتیب دهنده گان این جلسه و مشارکت کننده گان در آن دعای خیر و برای روزهای سرد و تلخ اقتصاد و مردم کشورمان پایانی سریع و فوری از خدای رحمان و رحیم مسئلت دارم.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24