Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

طی بازار امروز و در اولین روز معاملاتی هفته همان‌طور که انتظار می‌رفت با توجه به موقعیت تکنیکالی نرخ دلار در بازار ارز و بازگشت قیمت دلار به روند صعودی و مثبت خود و همچنین با توجه به افزایش نرخ کامودیتی ها در بازارهای جهانی طی هفته گذشته، از همان ابتدا شاهد .......

خوش بینی بازار به روند صعودی قیمت ها!

بورس24 - میثم بهرامی: طی بازار امروز و در اولین روز معاملاتی هفته همان‌طور که انتظار می‌رفت با توجه به موقعیت تکنیکالی نرخ دلار در بازار ارز و بازگشت قیمت دلار به روند صعودی و مثبت خود و همچنین با توجه به افزایش نرخ کامودیتی ها در بازارهای جهانی طی هفته گذشته، از همان ابتدا شاهد بازگشت سرمایه‌گذاران به سمت تقاضا و درنتیجه آغاز معاملات بسیاری از نمادها به ویژه نمادهای کامودیتی محور و شاخص ساز بازار در بازه‌های مثبت و با رشد قیمت‌ها بودیم چنانکه شاخص نیز از همان ابتدا در بازه‌های مثبت و با روندی صعودی کار خود را آغاز نمود.

در نیمه‌های بازار همچنین با توجه به رشد قیمت محصولاتی همچون فولاد در بورس کالا و به طور مثال تعیین قیمت پایه عرضه شمش فولاد کاوه جنوب با رشدی 7.5 درصدی نسبت به روزهای گذشته، معاملات در بسیاری از نمادهای گروه فلزات اساسی همچون ارفع، فخوز و کاوه به صف‌های خرید کشیده شد. همچنین با رشد قیمت دلار طی بازار امروز، معاملات در عموم نمادهای گروه محصولات شیمایی، استخراج کانه‌های فلزی و گروه فرآورده‌های نفتی و پالایشی نیز به سقف قیمتی و صف‌های خرید کشیده شد.

با تداوم معاملات عموم نمادهای بازار در سقف قیمتی و صف‌های خرید و با افزایش حجم معاملات و درنتیجه افزایش قیمت‌های پایانی در آن‌ها، شاخص کل نیز تا ساعات پایانی به روند صعودی خود ادامه داده و درنهایت با رشدی 2.87 درصد و در 1437445.36 واحد به کار خود پایان داد. بیشترین مقدار ثبت شده شاخص طی بازار امروز، 1437446.9 واحد و کمترین مقدار نیز 1406012.1 واحد گزارش شده است.

نمادهای فولاد با تأثیر 3646 واحد، فملی با تأثیر 3036.3 واحد، شستا با تأثیر 2120.4 واحد، کچاد با تأثیر 1768 واحد و نماد پارسان با تأثیر 1693.3 واحد از جمله نمادهای با بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص کل طی بازار امروز بودند. بیشترین تأثیر منفی نیز مربوط به نمادهای پارسیان با تأثیر 24.9 واحد، رکیش با تأثیر 18.8 واحد، کدما با تأثیر 15.7 واحد، سنیر با تأثیر 12.5 واحد و نماد شسینا با تأثیر 11.6 واحد بود.

با آغاز به کار عموم نمادهای بزرگ و پرطرفدار بازار با رشد قیمت‌ها و به دنبال آن شروع معاملات نمادهای کوچک در بازه‌های مثبت، شاخص قیمت هم وزن نیز همچون شاخص کل کار خود را با روندی صعودی و مثبت آغاز نموده و بدون تغییر در روند عرضه و تقاضا، درنهایت با رشد 2.39 درصد و با روندی صعودی به کار خود پایان داد. البته لازم به ذکر است با توجه به اخبار و اطلاعات موجود در بازار  و حجم بالای معاملات در نمادهای شاخص سازی همچون گروه فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی، در حالی شاخص قیمت هم وزن با رشدی 2.4 درصد به کار خود پایان داد که شاخص سی شرکت بزرگ رشدی 3.25 درصد و شاخص پنجاه شرکت فعال رشدی 34 درصد را تجربه نمودند.

بازار بورس از دریچه آمار

آمار معاملاتآمار جهانی

شاخص در روزی که گذشت:

در اولین روز معاملاتی هفته و در پیش گشایش بازار، از 645 نماد حدود 101 نماد با صف خرید و حدود 130 نماد نیز با صف فروش رو به رو بودند.

شاخص کل

شاخص کل

شاخص قیمت هم وزن

شاخص قیمت هم وزن

شاخص در نیمه اول بازار:

 در نیمه اول معاملات روز جاری شاخص کل بازار سرمایه با رشد 36,348 واحدی معادل 2.60 درصد افزایش در سطح یک میلیون و 433 هزار و 734 واحد جای گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 8,372 واحدی معادل 2.1 درصد به سطح 401 هزار و 150 واحد رسید.

در نیمه اول معاملات از 655 نماد حاضر، 154 نماد در صف خرید و 52 نماد در صف فروش بودند.

شاخص در نیمه دوم بازار:

در انتهای معاملات، نهایتا شاخص کل با پیشروی 40,059 واحدی معادل 2.9 درصد رشد نسبت به روز معاملاتی گذشته در قله یک میلیون و 437 هزار و 445 واحدی آرام گرفت. شاخص کل هم وزن نیز در نهایت با 9,397 واحد افزایش معادل 2.4 درصد، در مدار 402 هزار و 174 واحد قرار گرفت.

در انتهای بازار از 656 نماد حاضر، 164 نماد در صف خرید و 16 نماد در صف فروش بودند.

پرتراکنش‌ترین ها:

جدول زیر نمادهای پرتراکنش بازار بورس و فرابورس را نمایش می دهد. در صدر پرتراکنش های بورسی، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان از گروه فرآورده های نفتی قرار دارد که در روز جاری، ارزش معاملات آن به 3,959.431 میلیارد ریال رسیده است. در این نماد مجموعا 311 میلیون سهم معامله شد که از این میزان 85 درصد خریداران حقیقی بودند. در اولین روز معاملاتی هفته، بیش از 78 درصد فروشندگان شپنا، حقیقی بودند.

پرتراکنش

برترین تقاضا:

در انتهای بازار مجموع صفوف خرید 1307 میلیارد تومان و ارزش کل صفوف فروش 48 میلیارد تومان بوده است که افزایش را در ارزش صفوف خرید و کاهش را در ارزش صفوف فروش نسبت به روز معاملاتی گذشته شاهد هستیم. در روز جاری برترین تقاضا در نمادهای انرژی3 و فاسمین بوده است.

برترین تقاضا

انرژی3:  بر اساس مصوبه اخیر سازمان بورس، نمادهای شرکت‌ بورس انرژی براساس نوع سهامداری در چند دسته طبقه‌بندی می‌شوند. یکی از این دستهها که از معاملات بالایی برخوردار و نقدشونده‌تر است، نماد اصلی این شرکت‌ یعنی «انرژی3» است.

 با توجه به نقدشوندگی پایین در سایر نمادهای انرژی شورای‌عالی بورس طی مصوبه‌ای مقرر کرد تا افزون بر انتقال بخشی از دارایی اشخاص به نماد اصلی، سایر نمادها به‌جز نماد اصلی، تجمیع و در قالب یک نماد تحت‌عنوان دسته «نهادهای مالی» ایجاد شود. به بیانی دیگر، هر کدام از این شرکت‌ها، از دو نماد که مربوط به دسته «نهادهای مالی» و دسته «سایر اشخاص» خواهد بود، برخوردار می‌شوند. طبق این مصوبه، پنج درصد از دارایی اشخاص از نمادهای «انرژی1»، «انرژی2» به نماد اصلی شرکت بورس انرژی یعنی «انرژی3» انتقال ‌می‌یابد. حجم معاملات این نماد در روز معاملاتی جاری 281,756 برگ سهم به ارزش حدودا 21 میلیارد ریال بوده است و شاهد معاملات در دامنه مثبت و در سقف قیمتی در این نماد بودیم. 100 درصد خریداران این نماد حقیقی بوده که هر کد حقیقی به طور میانگین 147 میلیون تومان خرید انجام داده است. در سمت فروشندگان نیز عمده فروشندگان حقیقی بوده و 82 درصد از کل فروش را به خود اختصاص دادند سرانه خرید به فروش حقیقی در این نماد 21 بوده است که نشان از قدرت خوب خریداران نسبت به فروشندگان دارد. نماد انرژی در 3 ماهه ابتدایی سال جاری 220 میلیارد ریال سود خالص شناسایی کرده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد 43 درصدی داشته است.

بیشترین حجم و ارزش معاملات:

بیشترین ارزش معاملات در بورس تهران متعلق به نماد شپنا با ارزش معاملات ۳,۹۵۹.۴۳ میلیارد ریال بوده است. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز با افزایش حدود 10 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته به حدود 4,948میلیارد تومان رسید. بیشترین ارزش معاملات نیز مربوط به گروه محصولات شیمیایی با سهم 13.8 درصدی بوده است.

ارزشتقاضا

ورود و خروج پول حقیقی:

ورود پول حقیقی

جدول بالا نمادهایی را که در آن ها بیشترین ورود و خروج پول حقیقی صورت گرفته است، نمایش می دهد. در میان نمادهای حاضر در بازار امروز فولاد، بالاترین میزان ورود پول حقیقی را داشته است. در میان گروه ها نیز، به ترتیب محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی بیشترین میزان ورود پول حقیقی را دارا بودند. در مقابل، گروه عرضه برق، هتل و رستوران و خدمات فنی مهندسی بیشترین خروج پول حقیقی را در روز جاری داشتند. در پایان بازار امروز، حدود 549 میلیارد تومان ورود پول حقیقی صورت گرفت.

پول حقیقی

معاملات مشکوک:

در جریان معاملات روز شنبه 24 مهر 1400، 15 نماد با داد و ستد 2 تا 14 برابری نسبت به میانگین ماهانه خود در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، لوله و ماشین سازی ایران با نماد فلوله با حجم معاملات 14 برابری نسبت به میانگین ماهیانه قرار دارد که در بازار دوم بورس و در گروه فلزات اساسی معامله می شود. سهم حقیقی ها در جریان معاملات امروز این نماد در سمت تقاضا 100 درصد و در سمت عرضه 92 درصد بوده است.

در ادامه نمادهای سجام، سامان، غمینو، سفاسی، وآفری، تپکو، آ س پ، شزنگ، شپنا، ورازی، شیراز، وسپه و وسدید در زمره معاملات مشکوک امروز قرار گرفتند.

افزایش آخرین قیمت به پایانی:

زمانی که قیمت آخرین معامله حداقل 3 درصد از قیمت پایانی آن روز بیشتر باشد گفته می شود که الگوی ساعت اتفاق افتاده است و این نشانه خوبی برای پیش‌بینی صعودی بودن قیمت سهم در روزهای آینده است. در چنین حالتی درصورتی که در آخرین معامله حجم خوبی در معاملات دیده شود، احتمال صف خرید شدن این نمادها در روز معاملاتی بعد وجود دارد. بنابراین نیاز است که در شروع معاملات روز بعد این سهم ها به خوبی رصد شده و زیر نظر قرار گیرند. در پایان معاملات روز شنبه، نمادهای غنوش، وامید، شپارس، دابور، افرا، شپارس، سهگمت و دعبید نمادهایی بودند که آخرین قیمت آن ها نسبت به قیمت پایانیشان بیشترین اختلاف قیمت را داشته است.

صندوق های قابل معامله:

صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک، یکی از روش‌های مرسوم و پرطرفدار سرمایه گذاری با ریسک معقول است که افراد می‌توانند به‌صورت بلندمدت انتظار بازدهی نسبتا خوبی را از آن داشته باشند. یکی از این صندوقها، صندوق سرمایه گذاری قابل معامله یا ETF است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک با هدف مدیریت حرفه‌ای وجوه و کسب بازدهی مناسب از طریق تجمیع سرمایه‌ افراد و سرمایه‌گذاری در اوراق‌بهادار، تشکیل شده‌اند و در سطح جهان تنوع بالایی دارند.

یکی از شیوه های سرمایه‌گذاری در بورس خرید واحدهای یک صندوق است. این صندوق‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و سهامداران آن‌ها هر واحد از صندوق خود را در بازار بورس مانند یک سهم معامله می‌کنند. با این تفاوت که محدودیت کمتری برای آن‌ها وجود دارد. تفاوت انواع صندوق های ETF، علاوه بر استراتژی معاملاتی، در کارمزد خرید و فروش آن‌ها است. در جدول زیر تعدادی از صندوق‌های قابل معامله از نوع درآمد ثابت را به همراه بازدهی آن‌ها مورد مقایسه قرار می دهیم. (جدول زیر بر اساس ارزش معاملات مرتب شده است). در اولین روز معاملاتی هفته، شاهد خروج 156 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از صندوق های درآمد ثابت بودیم.

صندوق ها

در خبرها آمده است که:

ارزش سهام عدالت من (۲۴ مهرماه)

ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز چهارشنبه (۲۱ مهرماه)، ۲.۵درصد افزایش یافت. ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۳ میلیون و ۳۵۳هزار تومان، ۲۵ میلیون و ۱۵۲هزار تومان و ۱۲ میلیون و ۳۸۰هزار تومان رسید. ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۱۲هزار تومان رسیده است. (اقتصاد آنلاین)

خروج شرکت ملی نفت از فروش سنتی نفت؛ آری به بورس و بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت ملی نفت معتقد است فروش نفت نباید صرفا به‌طرق سنتی انجام شود بلکه باید به صورت حرفه‌ای و قانونی و با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی باشد.

محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به برنامه‌های خود برای فروش نفت، گفت: از آنجا که سیاست وزارت نفت فروش حداکثری نفت‌خام و میعانات گازی است، از تمامی مکانیزم‌های قابل دسترس و ابزارهای موجود همچون تهاتر، سرمایه‌گذاری و سایر روش‌های فروش بهره خواهیم گرفت با این امید که بتوانیم حداکثر مقدار فروش را منطبق با برنامه بودجه محقق کنیم.

وی با اشاره به تمایل شرکت ملی نفت ایران به فروش نفت از طریق بورس و ایجاد تنوع در فروش با مشارکت بخش خصوصی، بیان کرد: از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای فروش نفت چه خریداران خارجی و چه خریداران داخلی صاحب صلاحیت استفاده می‌کنیم، همچنین معتقدم فروش نفت نباید صرفا به صورت سنتی باشد بلکه باید به صورت حرفه‌ای و قانونی و با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی انجام شود. (بورس پرس)

طرح واردات خودرو سه شنبه نهایی می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

قرار است سه شنبه هفته جاری، جلسه کمیسیون با حضور وزیر صمت برگزار و جمع بندی نهایی انجام شود. پس از اجماع در مورد پیشنهادات کمیسیون و رسیدن به یک جمع بندی، مجلس فوراً وظیفه دارد که طرح را مجدد به شورای نگهبان ارسال کند. ۲ پیشنهاد در مورد شفاف شدن منشأ ارز واردات خودرو و وظایف وزارت صمت در مورد واردات، نهایی شده که البته قبل از جلسه جمع بندی، نمی‌توان جزئیات آن را اعلام کرد. (بورس نیوز)

بازار جهانی بلاتکلیف شد!

بر اساس نظرسنجی هفتگی قیمت طلا از سوی کیتکو ، تحلیلگران وال استریت پس از شکست سطح 1800 دلار در هر اونس در این هفته ، بلاتکلیف هستند. تحلیلگرانی که همچنان پیش‌بینی روند صعودی را دارند، به دلیل ترس از تورم ، تضعیف دلار آمریکا و تقاضای امن بیشتر در بازار ، معتقدند هر اونس طلا به 1800 دلار می رسد. (اقتصادنیوز)

 

جدیدترین اخبار شرکت ها:

  • بانک آینده پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ابهام در تکمیل فرآیند افزایش سرمایه اعلام کرد: افزایش سرمایه این بانک در مرحله ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها توسط کارشناسان کانون کارشناسان رسمی دادگستری است. ضمناً، شروع فرآیند افزایش سرمایه، منوط به نهایی شدن صورت‌های مالی حسابرسی شده برای سال‌های مالی منتهی به پایان اسفند 1398 و 1399 بوده که مراتب در تعامل با بانک مرکزی و حسابرس مستقل و بازرس قانونی این بانک، در حال پی‌گیری است.
  • گزارش توجیهی هیئت مدیره واعتبار به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از 80 میلیارد تومان به 180 میلیارد تومان از محل سود انباشته به تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.
  • کساوه اعلام کرد پیرو نامه 24 مرداد انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور و با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی و تأثیر آن بر بهای تمام شده محصولات و به منظور استمرار روند فعالیت شرکت، متوسط نرخ فروش محصولات شرکت به میزان 10 درصد از مهر افزایش یافت. افزایش قیمت محصولات کاشی و سرامیک عمدتاً به دلیل تولید محصولات جدید پرسلانی لعاب پولیش و تغییرات در سایز، طرح و سبد تولیدات بود. با توجه به مبلغ فروش محقق‌شده در 6ماهه نخست سال جاری (367.8 میلیارد تومان) و پیش‌بینی فروش 6ماهه دوم به مبلغ 444.8 میلیارد تومان، فروش بودجه شرکت به مبلغ 812.7 میلیارد تومان، به نظر محقق خواهد شد. همچنین با توجه به افزایش قیمت عوامل بهای تمام‌شده متأثر از افزایش قیمت و قیمت ارز پیش‌بینی می‌شود که مبلغ قیمت تمام‌شده 6ماهه باقیمانده، برابر 289.1 میلیارد تومان خواهد شد.
  • مجمع عمومی ختراک با دستورکار افزایش در ساعت 11 چهارشنبه 5 آبان در تهران برگزار می‌شود.
  • شپلی اعلام کرد: پیرو اطلاع رسانی های قبلی مبنی بر تسویه و امهال دیون معوق بانکی وفق مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان، میزان بخشودگی جرایم قرارداد شماره 932500050 با بانک تجارت به مبلغ حدود 106 میلیارد تومان شد.
  • جلسه هیئت‌ مدیره خفولا به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه شرکت از 11 میلیارد تومان به 15 میلیارد تومان (از محل سود انباشته)، در روز سه شنبه مورخ 4 ابان برگزار می‌شود.
  • تنوین از برگزاری مزایده با موضوع برنامه واگذاری 2/85 درصد سهام شرکت اعتباری ملل(سهامی عام) بطور عمده و نقد خبر داد.
  • بانک گردشگری قصد دارد 10 درصد از سهام شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان را با شرایط مشخص به صورت مزایده واگذار کند. نام شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان (گنگین) در بازار معاملات تابلو زرد بازار پایه فرابورس ایران تعداد کل سهام شرکت 3 میلیارد سهام تعداد سهام قابل عرضه 300 میلیون، درصد کل واگذاری 10درصد، قیمت پایه هر سهم 3650 تومان، ارزش پایه کل 1095 میلیارد تومان، سپرده حضور در رقابت 109.5 میلیارد تومان، کد بورسی بانک گردشگری شرکـ 11373، تاریخ عرضه دوشنبه 19 ابان، شرایط معامله و پرداخت ثمن نقد (پرداخت ثمن معامله مطابق با رویه جاری تسویه و پایاپای (2+T)) کارگزار عرضه کننده شرکت کارگزاری نگاه نوین است.
  • خزامیا از افزایش 12 درصدی قیمت مربوط به محصولات سبک تجاری شرکت زامیاد (نیسان تک سوز - دوگانه سوز - نیسان پادرا - نیسان دیزل) خبر داد.
  • پارتا پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش سرمایه اعلام کرد: هیات مدیره شرکت با افزایش سرمایه موافقت کلی نموده، لیکن به دلیل پاره ای ملاحظات مالیاتی ،حسابرسی و ... گزارش توجیهی افزایش سرمایه و منبع افزایش سرمایه به تصویب نهایی هیات مدیره نرسید.

نیم نگاهی به بازار فردا:

در نخستین روز معاملاتی هفته جاری شاهد آغاز به کار متعادل همراه با گرایشات مثبت در اغلب نمادهای بزرگ و کوچک بازار بودیم. تحرکات مثبت سمت تقاضا این بار تنها به نمادهای بزرگ بازار معطوف نشد، بلکه همسو با بزرگان بازار این بار کوچکترها نیز با اقبال خوبی از سوی خریداران مواجه گشته و با افزایش قیمت روبرو شدند. با استمرار روند صعودی در کلیت بازار شاخص کل توانست در یک روز پرتقاضا با پیشروی بیش از 40 هزار واحدی در سطح 1,437,445 واحد بایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 9,397 واحدی در ایستگاه 402,174 واحد متوقف شد.

بورس تهران پس از یک هفته نوسانات منفی و ثبت بازدهی منفی 6 درصد در روز چهارشنبه، اولین روز هفته را با خوش‌بینی سمت تقاضا نسبت به تحولات شکل گرفته در سازمان بورس آغاز کرد و توانست شاخص را یک گام به جلو براند. به نظر می‌رسد که روند غیر کاهشی نرخ دلار و تحولات مثبت بازارهای جهانی و انتشار گزارشات مثبت 6 ماهه به خصوص در برخی نمادهای پالایشی و خوش‌بینی ها نسبت به گزارشات میان دوره ای سایر نمادها توانسته است از حجم عرضه ها کاسته و خریداران زیادی را به بازار بازگرداند. اگرچه بهبود شاخصه های عملکردی بازار همچون افزایش تعداد و ارزش صفوف خرید در کنار وجود مازاد تقاضا و ورود نقدینگی حقیقی می تواند از بهبود روندهای درونی بازار و کاهش حرکت های محتاطانه حکایت کند اما به عقیده تحلیلگران ابهامات بازار، ریسک های سیستماتیک و تردید معامله گران همچنان باقی است و برای شناسایی تغییر مسیر بازار هنوز زود بوده و هر تغییر در سیاست های ارزی و نرخ دلار و عوامل بیرونی می تواند عرضه ها را به بازار بازگرداند. بنابراین به نظر می رسد که بازار فردا با تحرکات سمت تقاضا آغاز شده و با بازاری متعادل همراه خواهیم بود. اما از آنجا که این روزها سهامداران بیش از همیشه نوسانات نرخ دلار، نرخ بهره و میزان فروش اوراق را رصد می‌کنند، هرگونه تغییر در نرخ دلار سمت و سوی بازار را در ادامه معاملات تعیین خواهد کرد. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24