Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

با توجه به بازار امروز، پیش بینی می شود فردای متعادل تری را پیش رو داشته باشیم و جدال میان خریداران و فروشندگان ادامه پیدا کند. اما اگر آنچه را که از آینده نرخ دلار متصوریم، تحقق پیدا کند، می توان در کوتاه مدت و میان مدت آینده خوب و رو به بالایی برای بازار ترسیم کرد...

بازگشت همه به سوی اوست ؛ بورس

بورس24 : بازار امروز شروعی طوفانی داشت اما در ادامه کمی متعادل تر شد و با جدال خریداران و فروشندگان به کار خود ادامه داد.

شاخص کل از عدد 1241000 واحد در 4 آبان 1401، به روند کاهشی و فرسایشی خود خاتمه داد و طی 4 روز معاملاتی اخیر، رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

شاخص کل با احتساب معاملات امروز، طی 9 روز معاملاتی اخیر، حدود 13درصد رشد را ثبت کرده است که در برخی نمادها بازدهی بیش از 20 درصد را نیز شاهد بودیم. این در حالی است که شاخص کل هم وزن طی همین دوره مشابه، 10 درصد رشد کرده است که نشان می دهد طی این دوره، نمادهای بزرگ و شاخص ساز، رشد بیشتری را تجربه نموده اند.

پرتراکنش‌ترین‌ و تاثیرگذار‌ترین نمادها

بورس

صنعت خودرو و پالایش، پرتراکنش ترین نمادهای امروز بورس را به خود اختصاص دادند. خگستر، خودرو، خساپا، شپنا، شتران، شستا و شبندر پرتراکنش ترین نمادهای بورس و نمادهای دی، کرمان، فرابورس، ثرود، فزر، آریا و تلیسه پرتراکنش ترین نمادهای فرابورس بودند.

کچاد، تاپیکو، شتران، پارسان، وغدیر، وصندوق و فملی مؤثرترین نمادها در شاخص کل بودند که همگی تأثیر مثبت بر شاخص داشتند. همچنین نمادهای ارفع، فغدیر، صبا، ومهان، فرابورس، هرمز و بپاس نمادهای تأثیرگذار در شاخص فرابورس بودند.

معاملات خرد چگونه بود؟!

ارزش امروز معاملات خرد سهام و حق تقدم 6،755 میلیارد تومان بود که همچنان روند مثبت و افزایشی خود را طی روزها اخیر حفظ نموده است. در پایان بازار امروز، 96 نماد با صف خرید و 66 نماد با صف فروش کار خود را پایان دادند.

امروز نیز مانند چند روز اخیر شاهد خروج پول از صندوق های با درآمد ثابت بودیم. در جلسه معاملاتی امروز، حدود 317 میلیارد تومان خروج پول از صندوق های با درآمد ثابت ثبت شد.

بورس

 

شاید بتوان دلیل تعادل بازار امروز را رشد بی محابای چند روز اخیر و همچنین کاهش جزئی دلار در بازار آزاد عنوان کرد.

 به نظر می رسد محدود 360 تا 370 هزار ریالی برای دلار، محدوده آرامش مقطعی باشد و مدت کوتاهی در این محدوده نوسان داشته و به صورت مقطعی به کانال 350 هزار ریال نیز وارد شود. اما چیزی که اکثریت بازار به نظر می رسد بر آن اتفاق دارند، رشد ناگزیر دلار طی یک سال آینده است. افزایش سطح نقدینگی و همچنین اسب سرکش تورم بالاخره سد پیش روی دلار را خواهد شکست و آن را افزایش خواهد داد. از برجام نیز خبرهای خوبی به گوش نمی رسد و اخبار ضد و نقیضی که منتشر می شود، باعث شده تا فضای اقتصادی ایران به سمت ابهام چرخش داشته باشد و فعالانی که تحت عنوان روشن شدن تکلیف برجام ، دست از معاملات بزرگ برداشته بودند را دوباره به صحنه بازی برگرداند.

بازار فردا چگونه خواهد بود؟

با توجه به بازار امروز، پیش بینی می شود فردای متعادل تری را پیش رو داشته باشیم و جدال میان خریداران و فروشندگان ادامه پیدا کند. اما اگر آنچه را که از آینده نرخ دلار متصوریم، تحقق پیدا کند، می توان در کوتاه مدت و میان مدت آینده خوب و رو به بالایی برای بازار ترسیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24