Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) یکی از بزرگترین و سرشناس ترین شرکت های ارائه کننده پهنای باند و خدمات مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات است. سهام این شرکت در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران در حال معامله می باشد که در روزهای اخیر بازدهی حدود 16 درصدی را به سهامداران خود ارائه داده است.

تحلیل بنیادی «های وب»

بورس24 : شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) یکی از بزرگترین و سرشناس ترین شرکت های ارائه کننده پهنای باند و خدمات مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات است. سهام این شرکت در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران در حال معامله می باشد که در روزهای اخیر بازدهی حدود 16 درصدی را به سهامداران خود ارائه داده است.

بررسی عملکرد های وب در ماه های اخیر حکایت از رشد قابل توجه درآمدی آن دارد. جمع درآمدهای این شرکت در نه ماهه نخست سال جاری به رقم 2252 میلیارد ریال رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد حدود 17 درصدی همراه شده است. با این حال آن چه سرمایه گذاران به سوی خرید سهام های وب در بازار سوق می دهد علاوه بر عملکرد گذشته نگر و روند سودآوری گذشته، طرح های توسعه ای پر تعداد و سودده و چشم انداز سودآوری بسیار روشن از این شرکت در سال های آینده است.

اخذ مجوز فعالیت صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی فناوری هیرکانیا از اقدامات مهم در دست انجام از سوی های وب است.  شرکت به منظور انجام فعالیت بازارگردانی بر روی نمادهای "های وب" و "بیمه فردا" اقدام به اخذ مجوز فعالیت صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی فناوری هیرکانیا نموده است. درصد سرمایه گذاری این شرکت در صندوق مزبور 49 درصد و سرمایه اولیه آن مبلغ 10 میلیارد تومان می باشد.

ورود به حوزه بیمه و نئوبانک یکی از سیاست های مهم در های وب در سال ها و ماه های اخیر بوده است. در حوزه بیمه داری های وب در خرداد ماه سال جاری اقدام به سرمایه گذاری در سهام بیمه هوشمند بیمه فردا کرده است. پس از تامین سرمایه اولیه مورد نیاز و گذراندن مراحل اداری، در 18 دی ماه سال جاری پروانه فعالیت این شرکت توسط بیمه مرکزی در زمینه انواع رشته های بیمه اموال، مسئولیت و اشخاص صادر و ابلاغ شد. با این اوصاف از این تاریخ به بعد، های وب در دل خود بلوک 20 درصدی یک شرکت بیمه ای را دارد که با گشایش نماد آن (وفردا) در بازار پایه فرابورس، ارزش واقعی این بلوک به زودی شفاف خواهد شد.

اقدام دیگر در این زمینه مشارکت با بانک ایران زمین برای راه اندازی یک نئوبانک است. در این راستا های وب و بانک ایران زمین در آذر ماه سال ۱۴۰۰ با حق السهم ۴۹ درصد های وب و ۵۱ درصد ایران زمین، مشارکتی را برای ایجاد یک نئوبانک شروع کردند. شرکت در اردیبهشت ۱۴۰۱ تاسیس شده و به ثبت رسید و نسخه آزمایشی این محصول از همان زمان در دسترس مخاطبین قرار گرفت. درآمد این مشارکت شامل سرویسهای تراکنشی، کارمزدهای بانکی و خدمات ارزش افزوده است که به مشتریهای شرکت ارائه می شود.

11

یکی از سودآورترین اقدامات توسعه ای طرح مشارکت در مرکز داده ایرانیان است. از مرداد ماه ۱۳۹۹ طرح راه اندازی مرکز داده ایرانیان با مشارکت شرکت ایرانیان نت به صورت 50-50 در یک شرکت مشترک آغاز گردید و مقرر است که طرفین بر اساس پیشرفت پروژه آورده نقدی و غیر نقدی خویش را در پروژه داشته باشند. این طرح تا پایان شهریور نزدیک به 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای راه اندازی ۱۰۰۰ رک داشته و برآورد می شود تا پایان پروژه و افتتاح نهایی ۲۰۰۰ رک 490 میلیارد تومان دیگر هزینه سرمایه گذاری مورد نیاز باشد.

2

اقدامات مورد اشاره تنها بخشی از اقدامات در حال انجام در های وب است. دیگر اقدامات توسعه ای شرکت همچون ایجاد شبکه فیبر، توسعه WTTx، کاهش هزینه های تمام شده، ایجاد هم افزایی با سایر اپراتورها، نهایی نمودن تعدیل قراردادهای USO و راه اندازی پارک فناوری از دیگر طرح های شرکت هستند که هر یک پتانسیل بالای برای رشد سودآوری در های وب ایجاد می کنند. این موضوع باعث شده در سال های آینده سودآوری شرکت به صورت تصاعدی افزایش یابد.

یکی از وجوه متمایز های وب نسبت به بسیاری دیگر از شرکت های بورسی سهامداری عمده بخش خصوصی در این شرکت است. این موضوع باعث شده تا این شرکت از چابکی بسیار بالایی در شرکت داری و اجرای طرح ها و برنامه های خود برخوردار بوده و از قید و بندهایی که بسیاری از شرکت های نهادی جهت اداره خود با آن مواجه هستند آزاد باشد. همین موضوع در کنار ثبات مدیریت و به تبع آن عدم تغییر در سیاست ها و رویه ها باعث شده تا احتمال تحقق پیش بینی های ارائه شده جهت بهره برداری و سودآوری طرح های توسعه ای شرکت بسیار بالا باشد. با این حال می توان با درصد خطای بسیار پایین سودهای پیش بینی شده از سوی مدیران این شرکت را محقق شده دانست. لذا چشم انداز سودآوری های وب طی چند سال آینده بسیار شفاف بوده که این امر باعث می شود سرمایه گذاری در سهام این شرکت به یک سرمایه گذاری مطمئن در عین حال با بازدهی مورد انتظار بسیار بالا تبدیل گردد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24