Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24:بانک دی یکی از بانک های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است که بخش سهام آن به مجموعه بنیاد شهید و خانواده شهدا و ایثارگران تعلق دارد. بررسی روند قیمتی این بانک حکایت از جهش قیمتی سهام آن در شش ماهه گذشته حکایت دارد...

پربازده ترین بانک بورس را بشناسید

بورس24 :بانک دی یکی از بانک های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است که بخش سهام آن به مجموعه بنیاد شهید و خانواده شهدا و ایثارگران تعلق دارد. بررسی روند قیمتی این بانک حکایت از جهش قیمتی سهام آن در شش ماهه گذشته حکایت دارد.

بر اساس تاریخچه قیمتی، سهام بانک دی از حدود 58 تومان به ازای هر سهم در آبان ماه سال گذشته به حدود 188 تومان در اواسط اردیبهشت ماه سال جاری رسیده است.

با تکیه بر اعداد یاد شده بانک دی در مدت شش ماهه یاد شده بازدهی اعجاب انگیز حدود 220 درصدی (بیش از سه برابری) را به ثبت رسانده که این میزان بازدهی بیشترین بازدهی در بین بانک های پذیرش شده در بازار و یکی از پر بازده ترین سهام در میان کل سهام حاضر بازار در مدت زمان یاد شده است.

د
با این همه از میانه اردیبهشت ماه تاکنون قیمت سهام بانک دی تا حدود 150 تومان کاهش یافته و طی حدود یک ماه اخیر در این محدوده در حال معامله است. امری که موجب شد برخی از فعالان و سرمایه گذاران با تصور این که با توجه به رشد بیش از سه برابری دوره رشد قیمتی این بانک به پایان رسیده آن را از واچ لیست خود خارج نمایند. با این همه بخش اعظم تحلیل گران بازار عقیده ای جز این نظر داشته و بانک دی را یکی از مستعد ترین بانک ها برای رشد قیمت سهام می دانند.

یکی از سنجه هایی که به صورت معمول میزان عقب ماندگی یک سهم با آن سنجیده می شود میزان سقوط قیمتی از یک زمان معین است. بررسی ها نشان می دهد، علیرغم جهش حدود سه برابری در شش ماهه اخیر، بانک دی از سقف قیمتی خود در مرداد ماه سال 99 (قیمت هر سهم حدود 380 تومان) حدود 59 درصد پایین تر است که این بانک را به عقب مانده ترین سهم بانکی به لحاظ قیمت سهام در بین تمامی بانک های پذیرفته شده و یکی از جامانده ترین ها در بین تمامی سهام بازار تبدیل کرده است.

این در حالی است که بسیاری از سهام هم در گروه بانکداری و هم کلیت بازار در ماه های اخیر سقف مرداد ماه سال 99 خود را پشت سر گذاشته و حد نصاب های قیمتی جدید به ثبت رسانده اند.

ودی
به اعتقاد بسیاری از تحلیل گران، با توجه به این جاماندگی و همچنین با تیکه بر مواردی همچون رشد قیمتی سهام شرکت های زیرمجموعه، جدی شدن افزایش سرمایه شرکت از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی و همچنین شناوری نه چندان بالای سهام آن، توقف سهام بانک دی در محدوده 150 یک دوره استراحت در روند رشد قیمتی بزرگ محسوب می شود.

با این احتساب باید منتظر جهش های بعدی در قیمت سهام بانک دی در هفته ها و ماه های آینده و فتح قله های قیمتی بالاتر بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • نورالدین شعاعی
    نورالدین شعاعی

    جهت اطلاع از سهام بانک دی مطلب خوبی بود.

    10 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24