در شرایطی که بازار به دنبال لیدرهای تازه برای صعود میگردد، نامهایی مثل وبصادر، تاپیکو، شستا و فارس بیش از همیشه در کانون توجه قرار گرفتهاند؛ نمادهایی که پشت سر خود داراییهای سنگین، اخبار بنیادی اثرگذار و چشمانداز سودآوری قدرتمند دارند. از بانکها تا پتروشیمیها و حتی خودروییهای جا مانده، نشانهها از یک چرخش جدی نقدینگی به سمت سهمهای ارزنده و خبرمحور حکایت دارد.
بورس24 : در شرایطی که بازار به دنبال لیدرهای تازه برای صعود میگردد، نامهایی مثل وبصادر، تاپیکو، شستا و فارس بیش از همیشه در کانون توجه قرار گرفتهاند؛ نمادهایی که پشت سر خود داراییهای سنگین، اخبار بنیادی اثرگذار و چشمانداز سودآوری قدرتمند دارند. از بانکها تا پتروشیمیها و حتی خودروییهای جا مانده، نشانهها از یک چرخش جدی نقدینگی به سمت سهمهای ارزنده و خبرمحور حکایت دارد.
در گروه بانکی، وبصادر حالا به چشم بازار آمده است. چراکه با مارکت 57 هزار میلیارد تومانی، بیش از 80 همت سهام پالایشی (شپنا، شبندر، شتران و شبریز) دارد و حتی او را میتوان صندوق دوم پالایشی نامید ! حال داراییهای دیگر نظیر وخارزم و وسپهر و نیشکر و نیروگاه و تعداد شعب بالا پیشکش ! وبصادر از محل تقسیم سود شرکتهای پالایشی بیش از 10 همت سود شناسایی خواهد داشت و همین موضوع رشد جدی سود امسال را رقم میزند. از دید ما وبصادر به زودی باید قیمتهای 100 تومانی را ببیند. در کنار وبصادر، وتجارت و وپارس نیز خبرهای جذابی برای رشد بیشتر قیمتی دارند.
در گروه پتروشیمی، تاپیکو کماکان بواسطه اخبار مربوط به ستاره خلیجفارس میتازد و حالا شستا هم به عنوان یکی از گزینههای بشدت ارزان و زیر قیمت بازار، پشت سر تاپیکو به حرکت درآمده است. در ستاره صحبت از سود 28 همت برای 1404 و 75 همت برای 1405 است و همین مساله تاپیکو را متحول میکند. ستاره حدود 800 همت ارزشگذاری شده و صحبت از عرضه سهام شرکت برای نیمه دوم امسال است. ستاره قطعا تقسیم سود خوبی خواهد داشت و همین مساله رشد سود دو نماد تایپکو و شستا را رقم خواهد زد. هر دو سهم گزینه جذابی هستند و البته در این قیمتها، شستا را بیشتر میپسندیم.
البته هلدینگ خلیجفارس هم یکی از نمادهای موردتوجه بازار است که بواسطه بحث عرضه "اهداف" به عنوان یکی از زیرمجموعهها با افزایش تقاضا همراه شده؛ هرچند که مهرگان و نماد را در این قیمتها جذابتر میبینیم اما فعلا پول بزرگ سراغ فارس رفته است ...
در گروه خودرویی، به نظر ترس از گزارش 12 ماهه خساپا و خودرو منجر به فشار عرضه در کلیه نمادهای گروه شده است. تصور ما این است که پس از انتشار این گزارشها رفتهرفته یک بازی نوسانی را در این گروه خواهیم داشت. در مقطع فعلی گزینههای نظیر خگستر و خبهمن میتوانند بازدهی خوبی بدهند و در رشد و حرکت این گروه پیشتاز باشند. خبر خاص اینکه خدیزل در مجمع سالانه 80% از سود محقق شده را تقسیم کرد. خبهمن نیز سهامدار 82 درصدی خدیزل است و از این ناحیه 13 تومان سود شناسایی خواهد کرد.














نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.