Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در حالی که سایت های خبری از ابلاغ نرخ خوراک و فرآورده های پالایشگاه ها خبر داده اند،یک مقام رسمی این شایعه مهم را تائید کرد.

ناصر تنگستانی معاون مالی و اقتصادی شرکت پالایش نفت شیراز به خبرنگار بورس24 گفت:وزارت نفت نرخ خوراک و فرآورده های نفتی را سرانجام پس از بیش از 11 ماه بلاتکلیفی مشخص کرده و جزئیات نرخ های جدید را عصر امروز به شرکت ملی پالایش و پخش اعلام نموده است.

وی در برابر این سوال که آیا شما از جزئیات نرخ خوراک های مزبور خبر دارید،گفت:هنوز پالایش و پخش به ما ابلاغیه رسمی نداده است و فردا از این موضوع با خبر می شویم.

وی گفت:با این اتفاق مقدمات لازم برای بازگشایی نماد 6 پالایشگاه در بازار سهام فراهم شد.

علی بیگ زاده ، رییس اداره نظارت بر ناشران فرابورس درخصوص جزئیات احتمال بازگشایی نماد پالایشگاه ها به خبرنگار بورس24 گفت: با این ابلاغیه وزارت نفت به شرکت پالایش و پخش، درمورد نرخ خوراک و فرآورده پالایشگاه ها امکان بازگشایی پالایشگاه ها فراهم شده است.

به گفته وی، نماد این شرکت ها بعد از ارائه گزارش ها و صورت مالی بازگشایی خواهد شد. اطلاعات لازم هم بعد از ارائه به سازمان و پذیرش تمام موارد آن تایید و نماد بازگشایی می شود.

بیگ زاده ادامه داد: امیدواریم و تلاش می کنیم نماد تا قبل از پایان سال بازگشایی شود و نقدینگی در این پایان سال به جریان بیفتد.

قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه وزارت نفت همانند دیگر وزارتخانه ها، مجری مصوبات دولت است به خبرنگار شانا، گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت مقرر شد که قیمت نفت خام و فراورده های نفتی، هر ماه به پالایشگاهها ابلاغ شود.

شاهرخ خسروانی افزود:با ابلاغ قیمتها، پالایشگاهها می توانند حساب سود و زیان و عملکرد مالی خود را مشخص و به مجری جهت بازگشایی نماد آن، ارائه کنند.

وی با بیان این که تا پیش از این به دلیل نامشخص بودن قانون کیفی سازی، عملکرد مالی پالایشگاهها بلاتکلیف بود، اظهار کرد:این مهم به همین دلیل بازگشایی نماد پالایشگاهها در بورس به تعویق افتاده بود.

به گزارش شانا، برپایه این مصوبه، در صورتی که شرکتهای پالایشی مطابق برنامه زمانبندی مورد تأیید و نظارت وزارت نفت، حداکثر در یک دوره پنج ساله (تا پایان ١٣٩٨) شاخصه‌های اصلی کیفیت پنج فرآورده اصلی و سوخت هوایی را براساس استانداردهای وزارت نفت، ارتقاء و هر ساله با تصویب مجمع عمومی خود، حداقل به میزان ٣٠ درصد از سود سالانه را به حساب اندوختۀ سرمایه‌ای جهت اجرای پروژه کیفی‌سازی منظور نمایند،وزارت نفت مکلف است مبنای محاسبه قیمت ٥ فرآورده‌ اصلی و سوخت هوایی را مطابق سال ١٣٩٣ بدون اعمال کیفی سازی تعیین کند.

عباس کاظمی،مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در این باره به خبرنگار شانا گفته بود: در صورتی که پالایشگاهها ٣٠ درصد سود سالانه خود را صرف اجرای طرحهای مربوط کنند و این کار نیز به تایید شرکت پالایش و پخش برسد، بر اساس فرمول جدید، فرآورده ها بر مبنای قیمت کیفی سازی شده از آنها خریداری خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر پالایشگاه شروط اجرای طرحها و اختصاص ٣٠ درصد سود برای طرحهای کیفی سازی را رعایت نکنند، در پایان هر سال محصول تولیدی آنها کیفی محاسبه نخواهد شد.

این خبر تکمیل می شود...

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24