Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بیست و پنجم بهمن ماه سال 84 بود كه دامنه نوسان از 5 درصد به دو درصد كاهش یافت. سه سال بعد، در راستای اقدامات شركت بورس اوراق بهادار تهران در خصوص افزایش نقد شوندگی بازار و بر اساس مصوبه هیات مدیره شركت و تائیدیه سازمان بورس و اوراق بهادار در اردیبهشت ماه 87 دامنه مجاز نوسان قیمت روزانه سهام شركت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار از 2 به 3 درصد افزایش یافت و در آبان ماه 88 نیز بازار شاهد تغییر دامنه نوسان از 3 به 3.5 درصد و در تیرماه 89، محدوده نوسان از 3.5 درصد به 4 درصد تغییر كرد. اما این بار تلاش مدیران بورس تهران تغییر دامنه نوسان از 4 به 5 درصد است به گونه ای كه مقام اجرایی بازار سهام در گفت و گو با خبرنگار بورس24 ،‌ در خصوص برنامه جدید شركت بورس مبنی بر تغییر و رفع محدودیت های معاملاتی در بازار سرمایه، بر حركت این مجموعه به سمت حاكم كردن مكانیزم های معاملاتی در بازار تاكید كرد.

حسن قالیباف اصل در خصوص امكان تغییر دامنه نوسان نیز، به پیشنهاد ارائه شده از سوی شركت بورس به سازمان بورس اشاره كرد كه به موجب آن بورس تهران خواستار تغییر دامنه نوسان از مثبت و منفی 4 درصد به مثبت و منفی 5 درصد شده بود.

وی یاد‌آورشد:‌ تاكنون دامنه نوسان سه مرحله با تغییر و افزایش مواجه شده است كه در مرحله چهارم نیز یك درصد به این دامنه افزوده خواهد شد.

بالاترین مقام اجرایی بورس تهران با بیان این كه برای این تغییر، مصوبه شورای بورس نیز اخذ شده است، در خصوص زمان اعمال تغییر دامنه نوسان در بازار سرمایه، گفت: در حال حاضر نیز سازمان بورس با تغییر و افزایش دامنه نوسان نیز موافق است،اما زمان اجراء و عملیاتی شدن آن به ابلاغ سازمان بورس بستگی دارد.

این مقام مسئول در بورس تهران در ادامه شایعه محدودیت دامنه منفی نوسان قیمت سهام به 2 درصد را تائید نکرد.(شایعه ای که در شبکه های اجتماعی به کرات دیده می شد.)

قالیباف اصل در برابر این سوال كه آیا بهتر نبود كه تغییر حجم مبنا و دامنه نوسان به صورت همزمان در ‌ بازار انجام می شد؟، ابراز داشت:‌عدم انجام این تغییرات به صورت همزمان مساله ای بود كه ما خواستار آن بودیم، در واقع هدف این بود كه در ابتدا حجم مبنا تغییر كند و پس از ارزیابی از این تغییر، دامنه نوسان نیز با فاصله تغییر كند.

وی در ارزیابی مثبت خود از تغییر حجم مبنا در بازار سرمایه، بر روان شدن معاملات شركت های بزرگ تاكید كرد و معاملات روان هلدینگ خلیج فارس در روزهای اخیر را مثال زد.

مدیرعامل بورس تهران در پایان پیش بینی كرد كه تغییر در دامنه نوسان سال آینده در بازار سرمایه صورت گیرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24