Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد شپنا و برترین عرضه از آن نماد وبملت بود.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،در اخبار سیاسی سومین روز مذاکرات هسته‌ای درحالی پایان یافت که رییس سازمان انرژی اتمی ایران از پیشرفت‌ 90 درصدی در توافق بر سر مسایل فنی خبر داده و گفته بود: در عمده مسایل به نقاط تفاهم مشترک رسیده‌ایم.

žکارشناسان معتقدند بازگشایی نمادهای پالایشی و اثرات آن بر شاخص کل بورس یکی از بزرگ‌ترین ابهام‌های بازار بعد از بحث مذاکرات هسته‌ای محسوب می‌شد که روز گذشته این ابهام بزرگ برطرف شد و همین امر باعث می‌شود با آغاز معاملات در سال جدید معامله‌گران در برابر بازاری با شفافیت بیشتر قرار بگیرند؛ به عقیده آن‌ها این اقدام باید پیش‌تر و به‌صورت تدریجی انجام می‌شد تا با گذشت زمان ریزش قیمت‌های پالایشی مانع از هیجان در بورس شود؛ اما اختلاف بین شرکت‌های پالایشی و شرکت ملی پالایش و پخش مانع از آن شده بود.

žدر پالایشی‌ها امروز اکثر نمادها با اقبال سهامداران روبرو شدند. بطوریکه شپنا که روز گذشته با افت 67 درصدی رکوردار کاهش قیمت بود بیشترین صف خرید را به خود اختصاص داد.

žدر بانکی ها، امروز شاهد انتشار گزارش برخی از شرکت‌های گروه بودیم. بانک سرمایه بودجه سال های 93 و 94 را به سامانه کدال ارائه کرد. این بانک برای هر سهم در سال مالی 93 سود خود را از 409 ریال با افت 75 درصدی به 104 ریال رسانده است. همچنین این بانک سود سال 94 خو د را با رشد 147 درصدی مبلغ 257 ریال اعلام کرده است.

ž"وپست" نیز که به تازگی برای هر سهم در سال مالی 93 مبلغ 25 ریال سود خالص پیش بینی کرده در گزارش اخیر خود سود سال 93 را به صفر کاهش داده است. این بانک برای سال مالی 94 نیز تنها 2 ریال به ازای هر سهم پیش بینی کرده است. شایان ذکر است دوره 9 ماهه سال 93 در "وپست" با زیان 217 ریال سود خالص به پایان رسیده است.

žدر این گروه رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی 3.6 درصدی در 9 ماهه امسال پس از 8 فصل کاهش دستاوردی چشمگیر است از عزم جدی بانک مرکزی برای متناسب کردن نرخ سود بانکی با تورم در سال آینده خبر داد.

žدر این گروه همچنین موسسه میزان با بانک صادرات ادغام شد و حسابرسی های این موسسه در حال انجام است تا با روشی خاص، یا ملبغ سپرده گذاران پس داده شود و یا اگر مایل به سپرده‌گذاری در بانک صادرات هستند به حساب‌های آن ها رسیدگی و جز سپرده‌گذاران بانک صادرات محسوب شوند.

žدر سرمایه‌گذاری‌ها "ومعادن" با تعدیل منفی 25 درصدی نسبت به سال مالی 93برای هر سهم در سال مالی 94 مبلغ 205 ریال سود خالص پیش بینی کرده است. ذکر این نکته ضروری است که بودجه منتشر شده در سامانه کدال برای سال مالی 93 با سرمایه قدیم بوده و بنابراین فاصله سودآوری در سال‌های 93 و 94 ، 45 درصد ثبت شده است. ولی با د رنظر گرفتن سرمایه مشابه افت سودآوری 25 درصد می باشد.

žشرکت سرمایه گذاری اعتبار نیز با سود 284 ریالی سال مالی 93 را به پایان رساند. گفتنی است سود سال 93 این شرکت کاهش قابل توجه 59 درصدی را به علت منظور نمودن زیان ارزش سرمایه گذاری ها و کاهش 20 درصدی درآمدها اشاره داشت.

žدر گروه خودرو در روزهایی که خبر از نهایی شدن قرارداد خودروسازان بزرگ و نیمه دولتی کشور با شرکت‌های خارجی مانند پژو و رنو به گوش می‌رسد، ظاهرا بخش خصوصی صنعت خودرو کشور نیز مذاکراتی را با شرکای قبلی خود آغاز کرده‌اند تا پس از توافق جامع هسته‌ای میان ایران و غرب، شراکتی دوباره را با آنها آغاز کنند.

žشرکت پارس خودرو در حالی که برای هر سهم در سال مالی 93 مبلغ 472 ریال زیان خالص پیش بینی کرده بود بودجه سال مالی 94 را با 21 ریال سود به بازار ارائه کرد. گفتنی است رشد فروش منجر به رشد سود ناخالص و در نهایت سودآور شدن شرکت شده است. این نکته نیز قابل توجه است که "خپارس" با توجه به زیان انباشته 50 میلیارد تومانی در صورت‌های مالی 9 ماهه مشمول ماده 141 قانون تجارت می باشد.

žدر گروه کاشی و سرامیک که امروز روز تقریبا مثبتی را پشت سرگذاشتند مدیر دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت: طی 11 ماهه منتهی به بهمن ماه سال جاری میزان تولید کاشی و سرامیک در کشور به مرز 340 میلیون متر مربع رسید که نسبت به 11 ماهه سال گذشته رشد 25 درصدی را نشان می دهد.

žدر گروه رایانه روز قبل شرکت گروه فن آوا در خصوص فروش سهام فن آوا کارت شفاف سازی کرد. این شرکت اعلام نموده در خصوص عرضه 20 درصد سهام شرکت فن آوا کارت در بازار فرابورس این معامله انجام نشده و لذا تا کنون درآمدی از طریق محقق نشده است. گفتنی است شرکت در خصوص عرضه بعدی اعلام نموده پس از برگزاری مجمع عمومی در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.


این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24