Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

"اعلام آمادگی خریداران برای حضور در مزایده سوم سرخابی ها"؛ "دلیل عرضه نشدن بلوک 5 درصدی ورنا در بورس" و "لزوم بازنگری در رقم واگذاری سرخآبی ها" مهمترین عنوانهای خبری خصوصی سازی در هفته اول امسال هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای حوزه خصوصی سازی در هفته نخست سال 94 از این قرار است:

چراغ سبز هدایتی برای حضور در مزایده سوم پرسپولیس

در هفته ای که گذشت مالک باشگاه استیل‌آذین ایرانیان گفت: در مزایده سوم باشگاه پرسپولیس با قدرت شرکت می‌کنیم و از حضور رقیب هم هیچ نگرانی نداریم.

حسین هدایتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره حضورش در مزایده سوم خرید باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: در مورد حضور رقیب هم هیچ نگرانی و ناامیدی نیست. ما از رقابت سالم استقبال می‌کنیم و شرکت استیل‌آذین ایرانیان با قدرت در مزایده سوم پس از شنیدن شرایط جدید توسط سازمان خصوصی‌سازی شرکت خواهد کرد.

خروج کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر از لیست خصوصی سازی

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در بازدید از کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر گفت: با توجه به نقشی که بافت بلوچ به عنوان صنعت مادر و محوری می تواند در منطقه ایفا کند تا در کنار آن شاهد رویش خوشه های دیگر برای توسعه و اشتغالزایی باشیم، بر اساس مطالعات صورت گرفته برای حل مشکل این واحد در مرحله نخست باید این مجموعه از لیست واگذاری به سازمان خصوصی سازی خارج می شد.

علی اوسط هاشمی ادامه داد: با خروج کارخانه بافت بلوچ از لیست واگذاری، شرکت های توسعه گر می توانند برای سرمایه گذاری و حیات بخشیدن به این مجموعه ورود پیدا کنند.

دلیل عدم عرضه بلوک 5 درصدی ورنا در بورس

همچنین در حالی که سازمان خصوصی سازی با انتشار آگهی اعلام کرده بود در آخرین روز معاملاتی سال گذشته عرضه کننده بلوک 5.01 درصدی سهام شرکت سرمایه گذاری رنا است، با این حال این اتفاق رنگ واقعیت به خود ندید.

این بلوک 150 میلیون و 244 هزار و 245 سهمی در حالی به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه به اضافه 5 درصد به شرط آن که از 1241 ریال کمتر نباشد، قرار بود به وکالت از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به صورت 30 درصد نقد و بقیه اقساط 3 ساله در این روز واگذار شود که بدلیل اختلاف خصوصی سازی با بورس بر سر نحوه تعیین قیمت پایه اعلامی، این عرضه انجام نشد.

لزوم بازنگری در رقم واگذاری سرخآبی ها

خبر دیگر این که؛ رئیس کمیته فوتبال مجلس با اشاره به برگزاری اولین مزایده واگذاری برند باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال گفت:‌ ظاهرا خریداری برای این دو باشگاه با رقم 290 میلیارد تومان وجود نداشت و مزایده فعلا ملغی شد.

سید شریف حسینی توضیح داد: البته لغو مزایده به معنای عدم واگذاری نیست. درواقع سازمان خصوصی‌سازی باید مجدد بررسی کند و مزایده دوم را با کارشناسی بیشتر برگزار کند.

وی اظهار داشت: خریدار یکی از مهم‌ترین مولفه های واگذاری است و وقتی خریداری از عهده پرداخت مبلغ 290 میلیارد بر نمی آید باید در قیمت بازنگری صورت گیرد و تلاش شود تا سهام دو باشگاه سرخابی به اهل آن واگذار شود.

مزایده پرسپولیس و استقلال به دور از شک و شبهه

عضو فراکسیون ورزش مجلس هم با تاکید بر اینکه باید واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال به کسانی صورت گیرد که اهلیت داشته باشند گفت: تنها قیمت واگذاری مهم نیست موضوع این است که افرادی که مدیریت این دو باشگاه را به دست می گیرند باید بتوانند فعالیت گسترده ای را در سراسر کشور آغاز کنند.

حسین گروسی خاطرنشان کرد: موضوع مورد اهمیت دیگر این است که وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی در امر واگذاری پرسپولیس و استقلال باید به گونه ای رفتار کنند که روند مزایده به دور از هرگونه شک و شبهه ای برگزار شود.

توجه به اقتصاد مقاومتی و اصل44، لازمه تحقق شعار امسال

سخنگوی هیات رئیسه مجلس نیز در هفته نخست امسال گفت: در شرایط کنونی وضعیت بسیار حساس و سخت بوده و با توجه به این مسائل کشور نیازمند همدلی، برنامه ریزی و همزبانی است، از طرف دیگر هم زبانی و همدل بودن تنها مختص مردم برای حمایت از دولت نیست، بلکه قوه مجریه هم باید در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کند.

بهروز نعمتی با اشاره به ضرورت مردمی شدن اقتصاد و حمایت از اقتصاد مقاومتی در سال 94، تصریح کرد: قطعا واگذاری بخش های اقتصاد دولت به مردم و بخش خصوصی بسیاری ضروری است، اما متأسفانه تاکنون شاهد بودیم که بخش های دولتی به بخش های خصولتی تبدیل شده اند.

واگذاری امور اقتصادی به مردم در قالب اصل 44 مثمر ثمر خواهد بود

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس هم گفت: واگذاری امور به مردم و اعتماد به آنها می‌تواند ثمرات خوبی برای کشور به همراه داشته باشند، باید به خاطر داشته باشیم که این مردم همان مردمی هستند که انقلاب کردند، در ابتدای انقلاب در مقابل جریانات ضد انقلابی ایستادند و این مردم همان‌هایی هستند که هشت سال دفاع مقدس را اداره کردند؛ بنابراین اگر دولت به مردم اعتماد کرده و امور را به آنها واگذار کند، بی‌تردید مردم هم به بهترین نحو به این امور رسیدگی خواهد کرد.

کاظم جلالی تاکید کرد: واگذاری امور اقتصادی به مردم در قالب قانون اصل 44 و خصوصی‌سازی قطعا می‌تواند مثمر ثمر باشد، همچنین ضروریست در این مسیر به وجود معادن و ظرفیت‌های بسیار عظیم اقتصادی در داخل کشور توجه کنیم.

ناکامی خصوصی سازی در آخرین مزایده سال 93

و سازمان خصوصی سازی در آخرین مزایده خود در سال 93 عرضه کننده تعداد 112 میلیون و 500 هزار سهم ریخته گری ماشین سازی تبریز معادل 100 درصد؛ یک میلیارد و 648 میلیون و 205 هزار و 826 سهم شرکت ماشین سازی تبریز معادل 98.28 درصد بعلاوه املاک ایل گلی متعلق به این شرکت؛ پیست اسب سواری خرم آباد به مساحت ۷۴ هزار و ۲۱۱ مترمربع و اعیان آن به مساحت ۲۶۲۵ متر مربع و نیز گاراژ و دو باب تجاری شامل ۷۳۷ متر مربع در روز 27 اسفند بود که مُهر ناکامی بر این مزایده خورد و خریداری برای این سهام و املاک پا پیش نگذاشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24