Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

  امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد شپنا و برترین عرضه از آن نماد شبندر بود.

ž به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،به گفته کارشناسان با توجه به نشانه‌های موجود در بازار و در اکثر لیدرها و همچنین حجم خرید در آنها علائم برگشت بازار تایید می‌شود و امید است که در روزهای آینده روند بازار مثبت و صعودی شود؛ البته خاطرنشان می‌شود که این روند صعودی مانند چند روز گذشته با شیب تند نخواهد بود، چراکه مهم‌ترین‌ خبر موثر بر بازار نیز با تخلیه هیجانات روبه‌رو‌ شده و در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود اخبار مثبت از توافق لوزان نتواند به رشد هیجانی بازار منجر شود.

ž در پتروشیمی ها محمد رضا خواجه نصیری، مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه سازمان بورس پیگیر موضوع نرخ خوراک پتروشیمی هاست گفت: در جزء چهار، بند الف ماده یک، قانون تنظیم مقررات مالی دولت شرایطی را تعیین کرده اند که باید نرخ خوراک مشخص شود. وی ادامه داد: صورتحساب های سال جدید با نرخ سال گذشته تعیین می شود اما تغییرات آن پس از ابلاغیه سال جدید اعمال خواهد شد.

ž در پالایشی ها طبق آخرین اخبار رسیده حاشیه سود ناخالص اکثر شرکت های پالایشی در سطوح 5 درصدی قرار داشته و به دلیل کاهش قیمت نفت در بازار های جهانی، سود شرکت ها نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. برخی از گمانه زنی ها حکایت از یک کاهش سود دیگر در سود شرکت های این گروه دارد.

ž در بانکی ها نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دستور کاهش نرخ سود بانکی در سال 94 ابلاغ نشده است. وی اعلام کرد: برآورد می شود 20 درصد مجموع منابع کشور در بازار غیرمتشکل پولی صرف شود و بانک مرکزی نمی تواند هیچ گونه نظارتی بر آن اعمال نماید.

ž در این گروه بانکداران در حالی طی روزهای اخیر موافقت خود را برای کاهش نرخ سود بانکی اعلام کرده‌اند که قرار است این موضوع در جلسه آتی شورای پول واعتبار براساس گزارش کارشناسی بانک مرکزی مورد بررسی قرار گیرد.

ž در سرمایه گذاری ها روز گذشته "وپترو" بودجه سال مالی 95 خود را منتشر کرد. این شرکت که برای هر سهم در سال مالی منتهی به 31 اردیبهشت 94 مبلغ 151 ریال سود خالص پیش بینی کرده، بودجه سال مالی 95 را با کاهش 27 درصدی به 110 ریال برای هر سهم رسانده است. این شرکت سود تلفیقی هر سهم در سال مالی 94 را مبلغ 251 ریال و برای سال مالی 95 مبلغ 202 ریال اعلام کرده است.

ž در گروه خودرو پس از افزایش نرخ خودسرانه در برخی از خوردوها، یک مقام مسئول در سازمان حمایت با بیان اینکه شورای رقابت باید قیمت های جدید شرکت های خودروساز را رصد و ارزیابی کند، گفت: افزایش قیمت خودرو بدون مصوبه کارگروه تنظیم بازار صورت گرفت که خلاف بخشنامه اخیر معاون اول رئیس جمهور است.

ž در این ارتباط رئیس شورای رقابت نیز اعلام کرد: سازمان حمایت مسئول نظارت بر بازار خرید و فروش خودرو است. حداکثر افزایش قیمت خودرو با اعمال نرخ جدید مالیات ارزش افزوده حدود 800 هزار تومان خواهد بود.

ž از طرفی دبیر انجمن خودروسازان افزایش 10 درصدی قیمت ارز مبادله ای، افزایش 17 درصدی حقوق کارکنان و افزایش 6 درصدی تعرفه مواد اولیه وارداتی را به رشد مالیات ارزش افزوده به عنوان دلایل گرانی خودرو اضافه کرد و گفت: راهی جز افزایش قیمت نداریم.

ž در غذایی ها "غسالم" در آخرین گزارش خود سود خالص هر سهم در سال مالی 94 را از 236 ریال به 298 ریال افزایش داده (تعدیل مثبت 26 درصدی) است. سودآوری سالمین در سال مالی 94 نسبت به سال مالی 93 با رشد 96 درصدی روبرو بوده است.

ž گفتنی است غسالم پیش بینی سال مالی 94 را با این فرض تهیه نموده است که سرمایه گذاری در بانک ملت را تا تاریخ برگزاری مجمع آن بانک نگه دارد؛ در نتیجه با توجه به سود هر سهم پیش بینی شده بانک ملت و روند تقسیم سود سنوات گذشته آن، شرکت مبلغ 585ر18 میلیون ریال درآمد سرمایه گذاری ناشی از سود تقسیمی بانک ملت را پیش بینی نموده است.

ž سنگ‌آهنی‌ها که به جز در کبافق، کمنگنز و کاما در سایر نمادها با کاهش قیمت روبرو شدند با مشکلات و دغدغه‌های بی‌شماری هفته‌ها و ماه‌های اخیر را سپری می‌کنند، از افت مداوم قیمت سنگ‌آهن در بازارهای جهانی و کاهش درآمدهای صادراتی معدن‌داران گرفته تا افزایش یکسری هزینه‌های جاری و ثابت که هر بار به نوعی به آنها تحمیل می‌شود در کنار سیاست‌های چندگانه و مبهم دولت که گویی نشانه‌ای از حمایت از معدن‌داران را نمی‌دهد، شرح حال این روزهای شرکت‌های معدنی به خصوص سنگ‌آهنی‌ها است.

ž در گروه فلزات اساسی همچنان هرمز بیشترین توجه ها را به خود جلب کرده است، این سهم بعد از 37 میلیون معامله با قیمت 1458 ریال و با 190 میلیون صف خرید بسته شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24