Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نشست خبری غلامحسین نقی نتایج مدیرعامل بانک مهر اقتصاد صبح امروز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ نتایج در این نشست خبری درمورد مجوز بانک مهر اقتصاد گفت: «مجوز فعلی بانک مهر اقتصاد تا تیر ماه است و تا آن زمان 37 درصد از سهام این شرکت عرضه می شود تا تعهد 51 درصدی از قوانین بانک مرکزی انجام شده و مجوز قطعی این بانک صادر شود.»
خبر تکمیلی ...
در این نشست غلامحسین نقی نتاج مدیر عامل بانک مهر اقتصاد، محسن داوود آبادی معاون مالی و بودجه ، محسن شیخ الاسلامی رئیس اداره روابط عمومی ، اسکندری مشاور اقتصادی حضور داشتند.
غلامحسین نقی نتاج مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در خصوص برنامه و عملکرد این بانک عنوان کرد: مجموعه سازمانی مهر اقتصاد از سال 72 وارد عرصه فعالیت های پولی شد و از آن زمان تاکنون با بازگشایی حساب سپرده و اعطای وام در حال فعالیت است. در سال 1393 بانک مرکزی اساسنامه جدیدی را به تصویب رسان و ما نیز موفق به انجام این کار شدیم و بانک مهر اقتصاد با سرمایه 12 هزار میلیارد ریال ابلاغ شد و بعد از طی مراحل لازم در اسفند ماه با هماهنگی فرابورس، اداره ثبت شرکت ها و بانک مرکزی 14 درصد از سهام آن به عموم واگذار گردید .
مدیر عامل این بانک افزود: در سال جاری خواسته بانک مرکزی که افزایش سهام در دست عموم تا ی 51 درصد است. به این ترتیب در حال فراهم کردن مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز قطعی از بانک مرکزی هستیم.
هرشرکت حقوقی برای آغاز فعالیت باید باید شرکت خود را در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برساند و سپس 51 درصد از سهام شرکت را به عموم واگذار کند، به این ترتیب میتواند آماده ورود به بازار سرمایه شود اما موسسات مالی و اعتباری و بانکی علاوه بر این ها باید یک مجوز هم از بانک مرکزی دریافت کنند.
نتاج گفت: سابقا سازمان هایی از جمله اطلاعات نیروی انتظامی و وزارت تعاون نیز علاوه بر بانک مرکزی امکان صدور مجوز برای احداث موسسات پولی و مالی را داشتند. از سال 83 به بعد تنها بانک مرکزی اجازه صدور مجوز در این زمینه را دارد.
نتاج در مورد تعداد مشتریان این بانک عنوان کرد: مجموعه بانک مهر اقتصاد بیش از 12 میلیون مشتری سپرده گذار دارد و تا پایان سال 93 به بیش از 10.5 میلیون نفر، انواع وام ها را داده ایم. فعالیت های بانک مهر اقتصاد در 800 شعبه در بسیاری از شهرهای کشور جاری استو با توجه به سیاست هایی که در این بانک حاکم است ما عموما با اقشار خرد و متوسط جامعه ارتباط داریم و بیشتر به این قشر جامعه تسهیلات اعطا می کنیم اما در بازگشایی حساب سپرده محدودیتی نداریم.
همچنین مدیر عامل"ومهر" گفت: نرخ معوقات بانکی در مهر اقتصاد 3 درصد تا 5 درصد است و تضمین هایی که بانک از وام گیرندگان دریافت می‌کند ، به این معنی است که این تاخیر ها به معنای عدم وصول نیست.
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در خصوص رتبه این بانک عنوان کرد: ما خودمان را در ارزیابی های رسمی قرار داده ایم و یکی از آنها، انتخاب 100 شرکت برتر کشور است که توسط سازمان مدیریت صنعتی انجام می گیرد و ما پنجمین بانک برتر کشور در سال 1393 شده ایم.همچنین موفق به دریافت تندیس بلورین در سال 1393 شده ایم.
نتاج در خصوص زمان عرضه و قیمت سهم گفت: قیمت سهم در مرحله اول که در سال قبل انجام شد، با توجه به اینکه تعدادی به عنوان علاقه مندان خرید سهام بانک، سپرده گذاری کرده بودند، که 14 درصد سهم از طریق فرابورس به آنها واگذار شد و آنها در حدود 170 هزار نفر از مشتریان بودند. در حال حاضر با توجه به اتفاق های خوبی که در روابط بین المللی و در داخل ایران افتاده است، احتمالا وضعیت خوبی را در این دوره واگذاری سهام خواهیم دید و این قسمت به شرایط بازار بستگی دارد.
داوود آبادی معاون مالی و بودجه گفت: این سهم در بازار پایه توافقی معامله می شد و قیمت آن 130 تومان بود ، به 138 تومان رسید و 123 تومان نیز معامله شد.
مدیر عامل بانک در این رابطه توضیح داد: ارزش ذاتی سهم به مراتب بالاتر است ، البته شرایط بازار در این بین تعیین کننده است.
مدیر عامل بانک در پاسخ به اینکه مهر اقتصاد چه رتبه ای را بلین بانک های خصوصی دارد عنوان کرد: بانک مرکزی هنوز اطلاعات ما را در طبقه بندی های خودش منظور نمی کند.
نتاج زمان دریافت مجوز قطعی را اینگونه اعلام کرد: امسال مجوز قطعی بانک مرکزی را بعد از عرضه 51 درصد از سهام دریافت خواهیم کرد و مجوز ما هم اکنون تا تیر متاه اعتبار دارد و تا آن زمان باید عرضه را انجام دهیم. باتوجه به اینکه 14 درصد از این ,رضه در سال گذشته انجام شده است، 37 درصد از آن در سال 94 و در چند مرحله انجام خواهد شد.
این مقام مسئول در بانک تعداد شعب رابه شرح زیر اعلام کرد: این بانک در تهران 100 شعبه و در شهرستان ها 700 شعبه دارد.
نتاج در خصوص فعالیت های ارزی به خبرنگاران پاسخ داد: بخش ارزی مقدماتش انجام شده است و مطالعاتی باید صورت گیرد و بعد از اخذ مجوز، این موضوع یکی از فعالیت های بانک خواهد بود.
مدیر عامل "ومهر" در خصوص سود هر سهم گفت: سود هر سهم حداقل 15 تومان است، البته هنوز افزایش سرمایه ثبت نشده است.
نتاج در رابطه با نرخ سود توضیح داد: با توجه به کاهش نرخ تورم طبیعی است که سود بانکی کاهش پیدا کند و فضای مناسبی که بر نظام بانکی و پولی کشور حاکم است، این توقع را بیشتر می کند.
نتاج در رابطه با کاهش نرخ سود بانکی افزود: البته تسهیلاتی که قبلا داده شده است تابع سود سپرده قبل خواهد بود.
این مقام مسئول در پاسخ به فعالیت شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان در بورس و برنامه فروش حتاید، کروی، تکنو، تراکتور گفت: شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان هیئت مدیره خود را دارد و در رابطه با تمام برنامه های خود در آن تصمیم گیری می کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24