Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

 امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد شبندر و برترین عرضه از آن نماد ولغدر بود.

ž به گزارش خبرنگار بورس24 ،در اخبار سیاسی تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ریاست سید عباس عراقچی به منظور شرکت در دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای و در راستای نگارش «برنامه جامع اقدام مشترک» تهران را به مقصد وین ترک کرد.

ž در خبر دیگری از حوزه سیاسی روز گذشته کشورهای عضو ائتلاف متجاوزانه علیه یمن به سرکردگی عربستان سعودی در بیانیه‌ای پایان حملات خود در یمن پس از ۲۷ روز تجاوز را اعلام کردند.

ž در پالایشی‌ها شبندر که سود سال 93 را بدون تغییر مبلغ 523 ریال سود خالص پیش بینی کرده و در عملکرد 9 ماهه موفق به تحقق 92 درصد از این مبلغ شده است. این شرکت سود سال 94 را نیز با افت 60 درصدی مبلغ 208 ریال پیش بینی کرده است.ž "شبریز" هم برای هر سهم در سال مالی 93 بر اساس نرخ های اعلامی از سوی ملی و پالایش سود 334 ریالی اعلام کرده و برای سال مالی 94 با رشد 10 درصدی سود 344 ریالی را در نظر گرفته است.

ž "شپنا" نیز به ازای هر سهم در سال مالی 93 مبلغ 636 ریال سود خالص در نظر گرفته و سود سال 94 را با رشد 37 درصدی به مبلغ 871 ریال رسانده است و بالاخره "شتران" نیز برای هر سهم در سال مالی 94 مبلغ 626 ریال سود خالص پیش بینی کرده و بودجه سال مالی 93 را نیز بدون تغییر مبلغ 527 ریال اعلام نموده است.

ž اسماعیل غلامی در رابطه با اعلام پیش بینی سود سال گذشته و جاری 4 پالایشگاه که عصر دیروز با برآوردهای متفاوتی از قیمت نفت، نرخ فروش فرآورده ها و نرخ تسعیر ارز اعلام و مورد تعجب فعالان بازار شد، توضیح داد: دلیل اصلی این تفاوت درآمدهای اعلامی ناشی از نگرش مدیران و تصمیم گیرندگان شرکت ها به آینده قیمت محصول استراتژیک نفت و همچنین اجرای کیفی سازی در دو شرکت است.

ž غلامی با بیان اینکه تفاوت در برآورد‌ها طبیعی بوده و همه پیش‌بینی‌های اعلامی از سوی پالایشگاه‌ها در پایان سال مشخص خواهد شد ، خاطر نشان کرد: با این همه انتظار می رود با حصول نتیجه نهایی از مذاکرات هسته ایی، قیمت های جهانی نفت به ثبات رسیده و وضعیت پالایشگاه ها بهتر از گذشته شود. بنابراین می توان در اینده شاهد تعدیل مثبت درآمد پالایشگاه ها بود.

ž در بانکی ها ولی الله سیف به شبکه سی سی تی وی آمریکا اظهار کرد که به شکلی پیش بینی‌های اقتصادی و بودجه ای را انجام می‌دهد مثل اینکه همه تحریم‌ها ادامه خواهد یافت.وی در ادامه افزود: البته باید بپذیریم که اگر مذاکرات هسته ای به نتیجه برسند، شاهد تاثیر مثبت بیشتری از نظر رشد بالاتر، تورم کمتر و نرخ بیکاری کمتر خواهیم بود.

ž در این گروه بانک سینا که در گزارش قبل برای هر سهم خود در سال مالی منتهی به 29 اسفند 93 مبلغ 238 ریال سود خالص پیش بینی کرده بود گزارش عملکرد حسابرسی نشده خود را با سود 250 ریالی به بازار ارائه داده است.

ž در گروه خودرو، پس از اتمام تعطیلات نوروز، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تاکیدات مدیریت ارشد گروه در خصوص ضرورت توجه به امر تولید و تلاش جهت شتاب بخشی به فعالیت های خطوط، تولید محصول در گروه خودروسازی سایپا در نیمه دوم فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد کرد.

ž در این گروه یک مقام مسئول در بانک مرکزی در حالی از تعیین تکلیف وام خودرو طی دو ماه آینده خبر داد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان رشد تسهیلات خودرو در شرایط فعلی می‌تواند منجر به تحریک بازار شود.

ž در لیزینگی ها گزارش "ولغدر" باعث تشکیل صف فروش در این نماد شد. لیزینگ خودرو غدیر در گزارش 3 ماهه خود مبلغ 62 ریال سود خالص محقق کرده که نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل با افت شدید 57 درصدی روبه‌ور بوده است. علت عمده این تغییر را می‌توان در کاهش 55 درصدی درآمد حاصل از عملیات لیزینگ جستجو کرد.

ž در سیمانی‌ها که امروز هم با افت قیمت در اکثر نمادها روبرو بودند دبیر انجمن صنعت سیمان چندی پیش خبر از عرضه سیمان در بورس کالا از خرداد‌ماه سال جاری را داده بود، این در حالی است که معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا از هم‌اکنون آمادگی این شرکت را برای معاملات این محصول در بورس کالا اعلام کرد.

ž در ساختمانی ها سید علی اصغر میرمحمد صادقی در نشست خبری امروز با اشاره به اقدامات و عملکرد بانک مرکزی در حوزه اعتبارات طی یک سال گذشته و همچنین اقدامات این بانک در سال جاری اظهارداشت: طرح افزایش وام خرید مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی مطرح شده است که بانک مرکزی با پیشنهاد 60 میلیون تومانی نظر مثبتی دارد.

ž وی تاکید کرد: موافقت بانک مرکزی با پیشنهاد افزایش وام مسکن در حوزه ساخت و خرید منوط به عدم استفاده از منابع و استفاده از پول و قدرت بانک مرکزی است.

ž در این گروه "ثنوسا" که پیش از این برای هر سهم در سال مالی منتهی به 31 شهریور 94 مبلغ 37 ریال سود خالص پیش بینی کرده بود گزارش اخیر خود را با کاهش 2 ریالی همراه کرد. این شرکت دوره 6 ماهه را با زیان 108 ریالی به ازای هر سهم به پایان رسانده است.

ž "ثغرب" نیز برای هر سهم در سال مالی منتهی به 31 شهریور 94 مبلغ 806 ریال سود خالص پیش بینی کرده و دوره 6 ماهه را با تحقق 30 درصدی به پایان برده است. سال گذشته در دوره 6 ماهه 37 درصداز بودجه 793 ریالی محقق شده بود

ž در کانه‌های فلزی "کچاد" با سود 778 ریالی پرونده فعالیت خود را در سال مالی 93 بست. این شرکت در دوره 12 ماهه سال مالی 93 نسبت به سال مالی قبل با افت 16 درصدی فروش، 14 درصدی سود ناخالص و سود عملیاتی و 16 درصدی سود خالص هر سهم روبرو بوده است. گفتنی است بیشترین کاهش فروش مربوط به سنگ آهن دانه بندی شده می باشد.

ž در فلزات اساسی برای اولین بار در کشور متخصصان و تلاشگران ذوب‌آهن اصفهان موفق به تولید پروفیل جدیدی با عنوان آرک معدن سایز V21 شدند که در ساخت (Steel mine supports) برای نگهداری و جلوگیری از ریزش سقف تونل‌های معدن استفاده می‌شود و پیش از این از طریق واردات تامین می‌شد.مهندس مرتضی سالاری، مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان گفت: هم‌اکنون تمام معادن کشور نیازمند این پروفیل هستند و طی بازدیدها و جلسات مکرری که با نمایندگان معادن کشور داشته‌ایم، از تولید آن با کیفیت مناسب، استقبال زیادی شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24