Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس24 :بازار در آغاز فعالیت خود در روز جاری متعادل و مثبت کار خود را آغاز کرد و نمادهای صنایع پیشرو شرایط نسبتاً مناسبی را تجربه می‌کردند لیکن از رفتارهای هیجانی خبری نبود؛ اما با انتشار پیغام بازگشایی نمادهای پالایشگاهی بازار تمامی توجه خود را به‌یک‌باره معطوف این نمادها کرد. این شرکت‌ها که چند روزی است به‌منظور اعلام سود پیش‌بینی‌شده سال ۱۳۹۴ خود متوقف‌شده بودند، اطلاعیه‌های اعلام سود برآوردی سال جدید را با مفروضات متفاوتی در سامانه کدال انتشار دادند.

بازگشایی نماد پالایشگاه اصفهان با رشد قیمت قابل‌ملاحظه و سپس تشکیل صف فروش و بازگشایی نماد پالایشگاه بندرعباس با افت قیمت قابل‌ملاحظه و تشکیل صف خرید همراه شد دیگر نمادهای پالایشگاهی به دلیل سرمایه پایین‌تر و یا حجم سهام شناور کمتر اثرگذاری چندان زیادی بر شاخص نداشتند. با این بازگشایی‌ها شاخص ابتدا جهش قابل‌ملاحظه و سپس افت قابل‌ملاحظه‌ای از خود نشان داد که نمودار مربوطه در ادامه در این گزارش قابل‌رؤیت است. بازار از آن به بعد روند اندک نزولی شاخص تا پایان ساعت معاملات به کار خود ادامه داد؛ اما در فرابورس همه‌چیز تحت تأثیر نماد نسبتاً تازه‌وارد فولاد هرمزگان است.

این نماد که در چهارشنبه دو هفته قبل شاهد عرضه اولیه خود بود، در روز عرضه چندان موردتوجه فعالان قرار نگرفت و در بسیاری سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی کمپین‌های تحریم عرضه اولیه توسط سهامداران حقیقی شکل‌گرفته بود. لیکن فولاد هرمزگان از فردای روز عرضه تحت حمایت شدید سهامدار عمده خود (فولاد مبارکه)‌اغلب صف‌های خرید بالای ۲۰۰ میلیون سهمی قبل از شروع بازار به خود می‌دید و این روند تا امروز ادامه یافته بود لیکن قبل از شروع معاملات و ظاهراً حسب تصمیم ناظر‌،‌دستور برچیده شدن صف خرید مزبور صادر و درنتیجه نماد کار خود را با صف فروش آغاز کرد. البته فولاد هرمزگان تحت تأثیر حمایت‌های سهامداران حقوقی معاملات سنگین و متعادلی را تا پایان وقت به ثبت رساند. مابقی بلوک ۵۰ میلیارد تومانی اوراق سلف موازی استاندارد نفت كوره 380 سانتی استوک به‌منظور تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای شركت ملی نفت ایران امروز به ارزش ۳۱.۴ میلیارد تومان مورد پذیره‌نویسی قرار گرفت ظاهراً در هفته‌های آینده این بلوک‌های دیگری توسط شرکت ملی نفت ایران مورد عرضه قرار خواهد گرفت. حسب اعلام شرکت فرابورس ایران شرکت بیمه کوثر با 1 هزار و 400 میلیارد ریال سرمایه از بازار پایه خارج و در فهرست نرخ‌های بازار دوم قرار گرفت.

باگذشت بیش از دو ماه از اعلام مخالفت صریح بانک مرکزی با افزایش وام خرید مسکن تا سقف ۸۰ میلیون تومان، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی روز گذشته ازنظر موافق این بانک برای افزایش تسهیلات مسکن تا مرز ۶۰ میلیون تومان خبر داد. «کمبود منابع» بانک‌ها و «احتمال وارد شدن شوک به بازار مسکن» درنتیجه افزایش سقف وام خرید مسکن تا مرز 80 میلیون تومان، دو دلیل عمده مخالفت بانک مرکزی با این میزان افزایش تسهیلات عنوان شد. سخنگوی دولت گفت: در جلسه امروز هیئت دولت افزایش ۱۵ درصدی حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ تصویب شد. فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی از ابلاغ لایحه خروج از رکود به دولت در هفته آینده خبر داد. بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران به‌منظور حفظ سلامت بازار و جلوگیری از رقابت‌های ناسالم در ریسك‌های بزرگ بیمه‌ای، شرکت‌های سهامی بیمه ایران، كارآفرین، كوثر و میهن را جریمه كرد.

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به ریاست سید عباس عراقچی به‌منظور شرکت در دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای و در راستای نگارش «برنامه جامع اقدام مشترک» تهران را به مقصد وین ترک کرد. مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه و حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه، داود محمدنیا مشاور وزیر امور خارجه به همراه دیگر اعضای تیم مذاکره‌کننده در این رایزنی‌ها حضور دارند. این رایزنی‌ها قرار است پیش از ظهر چهارشنبه دوم اردیبهشت‌ماه در شهر وین و در سطح معاونان و با حضور هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شود. علاوه بر آن جلسات کارشناسی هم در حوزه تحریم‌ها و مباحث هسته‌ای برگزار خواهد شد. قرار است روز جمعه نیز رایزنی‌ها با حضور ایران و 1+5 در سطح معاونان برگزار شود. در این دور از رایزنی‌ها متن توافقنامه جامع هسته‌ای (برنامه جامع اقدام مشترک - برجام -) به نگارش درمی‌آید. در همین راستا، برای اولین بار پس از بیانیه لوزان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ممکن است هفته آینده با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار کند. برای اولین بار پس از بیانیه لوزان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ممکن است هفته آینده با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار کند. به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات آمریکایی می‌گویند احتمال دارد جان کری و محمدجواد ظریف روز دوشنبه هفته آینده و در حاشیه اجلاس بازنگری معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای (ان.پی.تی) در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار کنند. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود مهم‌ترین برنامه‌های سفر به اندونزی و نیز مذاکرات آتی هسته‌ای را تشریح کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود نوشت: همکاران بنده فردا روند نگارش توافق نهایی بین ایران و ۱+۵ را آغاز خواهند کرد که به یاری خدا از هفته آینده در نیویورک با جدیت ادامه خواهد یافت.

مجموع معاملات بورس و فرابورس با احتساب معاملات صورت گرفته در بازار بلوک (عمده) در روز جاری به رقم ۲۶۱.۱ میلیارد تومان رسید که از این میان سهم اوراق بدهی ۲۳.۳ میلیارد تومان و سهم معاملات عمده‌ (شامل بازار بلوک) ۱۳.۸ میلیارد تومان بود. ارزش اوراق بهادار مبادله شده در بورس به رقم ۱۵۴.۵ میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۰۶.۶ میلیارد تومان رسید که پالایشگاه اصفهان با ۴۳.۹ میلیارد تومان بیشترین حجم را در بورس و فولاد هرمزگان با ۳۲.۶ میلیارد تومان بیشترین حجم معامله را در فرابورس به خود اختصاص دادند. گروه فراورده‌های نفتی با ۵۵.۷ میلیارد تومان و گروه خودرو با ۲۳.۳ میلیارد تومان بیشترین سهم را در معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران نسبت به سایر صنایع از آن خود کردند. نهایتاً شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۲۵۹ واحد، شاخص قیمت ۱۱۱ واحد و شاخص فرابورس 1 واحد کاهش یافتند. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت امروز خود به عدد ۶۶۵۶۹ واحد و شاخص قیمت به ۲۸۴۸۳ واحد رسیدند. پالایشگاه اصفهان با ۱۴۱ واحد بیشترین اثر مثبت و پالایشگاه بندرعباس با ۲۵۹ واحد بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

وضعیت نمادهای صنعت سیمان و اخبار و اطلاعات منتشره در ارتباط با این صنعت:

تعداد نمادهای سیمانی مورد معامله امروز به ۲۷ نماد (شامل دو نماد حق تقدم) رسید حجم معاملات با افزایش نسبت به‌روز گذشته به ۶۶۲۷ هزار سهم و ارزش معاملات به ۱۴۱۷۸ میلیون ریال رسید از این میان ۴ نماد اندکی مثبت، ۱ نماد بدون تغییر قیمت و مابقی نمادها منفی بودند. از میان نمادهای باز ۸ نماد سیمان اردبیل، بهبهان، دورود، اصفهان، فارس، مازندران، هرمزگان و نی‌ریز مورد معامله واقع نشدند. نماد سیمان فارس و خوزستان امروز پیش از آغاز معاملات به‌منظور اعلام پیش‌بینی سود سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ متوقف شد. سیمان خوزستان با ۱۱۷۵ هزار سهم به ارزش ۵۱۹۰ میلیون ریال حدود ۳۷ درصد معاملات و سیمان تهران با ۸۹۷ هزار سهم به ارزش ۲۵۲۷ میلیون ریال معادل ۱۸٪ کل معاملات نمادهای صنعت سیمان را به خود تخصیص دادند. در سامانه کدال صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت سیمان‌سفید نی‌ریز و نیز گزارش هیئت‌مدیره شرکت بین‌المللی ساروج بوشهر انتشاریافته است.

شرایط نمادهای لیدر صنعت سیمان:

نماد سیمان فارس و خوزستان امروز پیش از آغاز معاملات به‌منظور اعلام سود پیش‌بینی‌شده سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ متوقف شد. حجم و ارزش معاملات سیمان تهران در قیاس با روز گذشته افزایش یافت لیکن اکثریت قریب به‌اتفاق معاملات در دامنه منفی قیمت صورت گرفت. حجم معاملات به ۸۹۷ هزار سهم و به ارزش ۲۵۲۷ میلیون ریال رسید. قیمت پایانی معادل ۲۸۱۷ ریال تعیین شد که نسبت به قیمت روز گذشته ۴۰ ریال کاهش نشان می‌داد. نماد در بازه قیمتی ۲۷۹۹ ریال تا 2880 ریال معامله شد. بر این اساس نسبت قیمت به درآمد معادل ۳.۸۶ و مجموع ارزش بازار این شرکت ۴۹۳۰ میلیارد ریال است. خریداران متشکل از ۳۰ فرد حقیقی و ۱ فرد حقوقی و فروشندگان شامل ۲۴ شخص حقیقی و ۲ شخصیت حقوقی بودند که درنتیجه سهم اشخاص حقیقی در خرید معادل ۶۷٪ و درفروش معادل ۱۱٪ بود. شرایط حاکم بر نماد سیدکو نیز معاملاتی کم‌حجم و متعادل و منفی بود. حجم معاملات این نماد با افزایش نسبت به‌روز گذشته به ۷۹۰ هزار سهم و ارزش آن به ۱۱۴۳ میلیون ریال رسید. بازه قیمتی شکل‌گرفته برای نماد ۱۴۴۰ تا ۱۴۷۵ ریال بود. خریداران متشکل از ۲۹ نفر شخص حقیقی و ۴ نفر حقوقی و فروشندگان مشتمل بر ۶۱ شخصیت حقیقی بودند.

تغییرات سهامداران بالای 1% صنعت سیمان:

بر اساس اطلاعات منتشره توسط شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، از میان سهامداران بالای 1% شرکت‌های این صنعت، در روز گذشته در نماد سیدکو شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، در نماد سیمان بهبهان صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بورسیران، در نماد سیمان خاش شرکت آینده‌سازان صنعت سیمان و در نماد سیمان ارومیه صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بورسیران خریدار سهام بوده و در نماد سیمان کرمان شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدکو)‌فروشنده سهام بوده است.

مقصود پورابولی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24