Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

ž امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد شبندر و برترین عرضه از آن نماد ولغدر بود.

ž به گزارش خبرنگار بورس24 ،بررسی‌ها نشان می‌دهد عملکرد بورس در فروردین‌ماه در دو دوره مجزا قابل طبقه‌بندی است؛ دوره اول که از 5 فروردین‌ماه تا هفدهم این ماه ادامه یافت با رشد 3/ 13 درصدی شاخص کل همراه بود که یکی از بهترین رشدهای این بازار در تاریخ معاملات آن بود؛ در مقابل از 18 فروردین‌ماه تا آخرین روز ماه فروردین شاخص کل 4/ 5 درصد زیان را تجربه کرد تا در مجموع سود بازار در این ماه به 2/ 7 درصد برسد .

ž در اخبار مرتبط با بازار عضو ناظر شورای رقابت از تشکیل کارگروهی برای بررسی موضوع انحصاری بودن یا نبودن برخی شرکت‌های کارگزاری‌ بورس توسط شورای رقابت خبر داد.

ž در اخبار سیاسی حمید بعیدی نژاد رییس تیم کارشناسی مذاکره کننده هسته ای ایران از پایان مذاکرات وین و ادامه نگارش متن توافق جامع روز دوشنبه در نیویورک خبر داد.

ž در بازار امروز در گروه پتروشیمی، عباس شعری مقدم در تشریح مهمترین اولویت‌های سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی ایران در صورت لغو کامل تحریم‌ها، گفت: اولویت نخست اتمام و تکمیل ۶۲ پروژه نیمه کاره موجود در صنعت پتروشیمی است.

ž مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه هم اکنون وضعیت این طرح‌ها از لحاظ سرمایه گذار، خوراک و زمین و یوتیلیتی مشخص شده است، تصریح کرد: مهمترین مشکل و چالش پیش روی احداث این مجتمع‌های جدید پتروشیمی در کشور مسائل ارزی است که در صورت کاهش محدودیت‌های بانکی و مالی امکان شتاب در ساخت این واحدها جدید وجود دارد.

ž معاون وزیر نفت با اشاره به آمادگی ایران برای صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای اروپایی و آمریکا، اظهار داشت: در این شرایط باز شدن بازارهای کشورهای اروپایی و آمریکا به روی محصولات پتروشیمی ایرانی است که بسته به نوع فرآورده و هزینه حمل و نقل و صادرات آنها در صورت داشتن صرفه اقتصادی، عملیاتی خواهد شد.

ž در پالایشی ها امروز یکی دیگر از شرکتها وضعیت خود را در سال مالی 94 تشریح کرد. شرکت پالایش نفت شیراز در حالی سود 444 ریالی برای سال 93 اعلام نموده که سود هر سهم برای سال 94 با کاهش 2 درصدی همراه بوده و سود 435 ریالی را به ازای هر سهم اعلام نموده است.

ž در بانکی ها به گزارش خبرنگار اقتصادی ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی امروز میزبان مدیران عامل بانک‌ها کشور در ساختمان میرداماد بانک مرکزی خواهد بود. همچنین سه شنبه همین هفته جلسه شورای پول و اعتبار برگزار خواهد شد که براساس گفته رئیس کل بانک مرکزی دستور کار جلسه تصمیم‌‌گیری در باره نرخ سود بانکی است.

ž در گروه خودرو، عیسی امامی در پاسخ به این سؤال که آیا در جلسه شورای رقابت، موضوع قیمت‌گذاری خودروها و افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی نیز مطرح شد گفت: در این مورد بحثی مطرح نشد. عضو ناظر شورای رقابت ادامه داد: قرار است خودروسازان اطلاعات مربوط به دلیل افزایش قیمت محصولاتشان را به شورا ارائه کنند تا ببینیم چقدر با مصوبه شورای رقابت مطابقت دارد.

ž در لیزینگی ها امروز شاهد انتشار مجوز افزایش سرمایه شرکت لیزینگ صنعت و معدن بودیم. شرکت لیزینگ صنعت و معدن که طی سه ماه اخیر با رشد 14 درصدی قیمت هرسهم مواجه شده، در صدد اعمال افزایش سرمایه 100 درصدی برآمده است. براساس این گزارش، "ولصنم" در نظر دارد از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران، 100 میلیارد تومان تامین مالی کند و به شرکتی 200 میلیارد تومانی تبدیل شود. هدف از این افزایش سرمایه، حفظ و توسعه سرمایه مالی و تأمین منابع مالی لازم جهت افزایش حجم تسهیلات اعطائی و امکان رقابت و سودآوری مطلوب‌تر اعلام شده است.

ž در ساختمانی ها معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آخرین خبرها و تصمیمات درباره افزایش وام‌ مسکن اشاره کرد و گفت: تسهیلات مورد نظر تا سقف‌های 40، 60 و 80 میلیون تومانی و با توجه به شرایط و جمعیت شهرها تدوین شده است.

ž در فلزات اساسی در نماد هرمز علیرغم اعلام پیش بینی سود 46 ریالی برای سال 94 باز هم معاملات در نزدیکی نقطه صفر انجام شد و در نهایت هم در قیمت 1,733 پایان یافت. حمایت حقوقی باعث عدم سقوط قیمت شد.

ž در سنگ آهنی ها امروز کمنگنز در حالی با صف خرید بازار را ترک کرد که کچاد و کگل با صف فروش روبرو بودند. در این گروه پیش‌بینی می‌شود در طول سال میانگین قیمت سنگ‌آهن 45 دلار در هر تن خواهد بود که کمتر از میانگین 97 دلار در هر تن در سال2014 است. تقاضای سنگ‌آهن در چین با کاهش سالانه تولید و تقاضای داخلی فولاد آن رو به کاهش است؛ قیمت‌های سنگ‌آهن برای تحویل در آینده در عرض یک ماه 30 درصد کاهش پیدا کرده است و چشم انداز بازار این کالا در حال حاضر نامطلوب تر از نفت و بحرانی تر از همیشه برای معدنچیانی است که فقط به بقا فکر می‌کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24